Το Σάββατο 10η Δεκεμβρίου τ.έ. στις 10:30 το πρωί έλαβε χώρα η 2η για τη φετινή Εκκλησιαστική μας χρονιά Ιερατική Σύναξη της Ιεράς μας Μητροπόλεως, με πρόσκληση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ. Άπαντες οι Κληρικοί μας προσήλθαν ακούοντας τη φωνή του Ποιμένα τους στη Σύναξη, τόσο για να εκφραστή το πνεύμα της ενότητος που διακατέχει τον τοπικό Ιερό μας Κλήρο, όσο και για να αναβαθμιστή η μεταξύ των Ιερωμένων και του Επισκόπου Κοινωνία, θεμέλιος λίθος της κατά Θεόν πορείας της Αμπέλου του Κυρίου στη Χαλκιδική μας.

Η Σύναξη επραγματοποιήθη στον υπερμεγέθη Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας, ώστε να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα που Εκκλησία και Πολιτεία τα τελευταία χρόνια έχουν συμφωνήσει. Ομιλητής της ημερίδος ήταν ο γλυκύτατος εν Ιερομονάχοις Καθηγητής της Ιστορίας και Θεολογίας της Θείας Λατρείας του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ., Παν. Αρχιμ. π. Νικόδημος Σκρέττας. Ένας κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης που περιποιεί τιμή για την Εκκλησία και για τη Θεολογία του Τόπου μας. Λιπαρή γνώση, εντιμότητα, έντονη Πνευματική ζωή, ταπείνωση, συμπεριφορά μικρού παιδιού ανυπόκριτη, υπακοή στα Πνευματικά κελεύσματα της Εκκλησίας και μεγάλη εκτίμηση από τον Επίσκοπό μας συνιστούν την όλη εικόνα και παρουσία αυτού του εκλεκτού Λευΐτη.

Το θέμα το οποίο ανέπτυξε, εν όψει της Θείας Ενσαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού, ήταν: «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ: Η ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»!

Ο ομιλητής γλαφυρότατα παρουσίασε το θέμα του με ενάργεια και θεολογική πληρότητα, εντυπωσίασε δε με την εις βάθος θεώρηση από Λειτουργικής πλευράς του μεγάλου γεγονότος της του Χριστού Γέννας. Καταρχάς παρουσίασε την ιστορική διαδρομή της καθιερώσεως και της ιστορικής πορείας του Λειτουργικού χρόνου και των Ακολουθιών που περικοσμούν την Εορτή, την οποία χαρακτήρισε Πάσχα του χειμώνος και την απέδωσε με την ορθή της ορολογία, δηλαδή Θεία Επιφάνεια ή Θεοφάνεια. Τόνισε ότι καταρχάς η Εορτή των Χριστουγέννων, της Περιτομής και της Βαπτίσεως του Κυρίου ετιμώντο σε μία ημέρα και κατόπιν η Λειτουργική εξέλιξη του Γεγονότος έφτασε στη σημερινή κορύφωση. Στάθηκε ιδιαιτέρως στο ότι ολάκερος ο Δεκέμβριος ουσιαστικά είναι προεόρτιος προετοιμασία για την εορτή των Χριστουγέννων που μεταβάλλει το χθες της ιστορίας στο αεί της μετοχής στη Σωτηρία!

Κατόπιν ο π. Νικόδημος προχώρησε στη Θεολογική προσέγγιση της Εορτής, που κατά τον Ιερό Χρυσόστομο συνιστά τη Μητρόπολη των Εορτών και το προζύμι του όλου Λειτουργικού χώρου και χρόνου της Ορθοδοξίας. Καλούνται οι Λαοί δηλαδή να ενδυθούν τον Σαρκοφόρο Θεό που εκφράζεται ως άκρα ταπείνωση και κένωση άφατη.

Πολλές φορές ο ομιλητής στάθηκε στο γεγονός ότι η Ορθόδοξη Παράδοση τα Χριστούγεννα, όπως κάθε σταθμό στην κατά Χριστόν Οικονομία το ψάλλει και το ζή ως: ΣΗΜΕΡΟΝ! Εδώ υπεγράμμισε ότι η Ανατολική Θεολογία βιώνει τη Ζωή του Χριστού δυναμικά ως Λειτουργική επανάληψη και ειδικά τα Χριστούγεννα ως εκ νέου έλευση του Σωτήρος. Ο άνθρωπος εδώ υψώνεται στο ύψος της Θεότητος και η αμαρτία ξεριζώνεται για να επέλθη, για να κτιστή η νέα ανακαινισμένη ανθρώπινη φύση! Έχουμε, είπε ο ομιλητής, κατά τα Χριστούγεννα Θεία συνάντηση, κατά την οποία βιώνεται η αλήθεια ότι ούτε μόνος ο Θεός σώζει, ούτε μόνος ο άνθρωπος σώζεται. Και κατέληξε ο π. Νικόδημος πως τα πάντα μπορεί να κάνη ο Θεός για τη Σωτηρία του ανθρώπου, εκτός από ένα: να τον εξαναγκάση στη Σωτηρία, να τον υποχρεώση για την πορεία προς τη θέωση.

Μετά το πέρας της εισηγήσεως του π. Νικοδήμου επακολούθησε ευρυτάτη διαλογική συζήτηση μεταξύ του ομιλητού, του Επισκόπου μας και των Κληρικών μας.

Συζητήθηκαν δε και επίκαιρα διοικητικά θέματα.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.