Η σχέση ελληνισμού και χριστιανισμού, ως μία δημιουργική σύνθεση, ήταν το θέμα της ομιλίας του Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομου, σε συνέδριο του Παραρτήματος Καλαμάτας του Λυκείου Ελληνίδων.

«Χαρακτηρίζω την ανάγκη μελέτης του θέματος αυτού ζωτική και επείγουσα, όχι γιατί πληθαίνουν στις μέρες μας οι φωνές αμφισβήτησης του στενού δεσμού μεταξύ των δύο αυτών πνευματικών μεγεθών στην ιστορική πορεία του λαού και του Έθνους μας, αλλά γιατί το ερώτημα για την ελληνική ταυτότητα στις ημέρες μας δεν είναι μόνο επίκαιρο· είναι ζωτικό και φλέγον.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Από το ένα μέρος οι ραγδαίες πολιτισμικές μεταβολές των ημερών μας οδηγούν όλους τούς λαούς προς παγκοσμιοποιημένες μορφές ενοποιήσεων, οι οποίες επιτρέπουν είτε επιβάλλουν την διακοινωνία καί αλληλοπεριχώρηση των πολιτισμών με αποτέλεσμα το ενδεχόμενο διαλύσεως ή και αφανισμού παραδοσιακών ιδιαιτεροτήτων, και μάλιστα συμπαγούς εθνικής ή άλλης μορφής.

Έτσι, όχι μόνο η ενοποιημένη Ευρώπη, στην οποία ανήκει πλέον και η Ελλάδα, αλλά και ο ευρύτερος χώρος της σημερινής «οικουμένης» με τις ακατάσχετες τάσεις προς παγκοσμιοποίηση, την οποία καθιστά πλέον ανεξέλεγκτη η πρόοδος της τεχνολογίας, δεν μπορεί παρά να θέτουν επί τάπητος το ερώτημα της ελληνικής ταυτότητας» ανέφερε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.

Και τόνισε: «Εάν το ζητούμενο είναι μία γεωγραφική ταυτότητα, ένας λαός πού κατοικεί σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή, τότε διερωτάται κανείς ευλόγως : πρώτον εάν δεν είναι «Ελληνες» όσοι κατοικούν ή και έχουν γεννηθεί εκτός της γεωγραφικής περιοχής, πού καλούμε Ελλάδα και δεύτερον, ακόμη σπουδαιότερο, τι θα απομείνει από την ταυτότητα του γεωγραφικού αυτού είδους, όταν η ελεύθερη διακίνηση και εγκατάσταση προσώπων, πού προβλέπει από τη σύστασή της η Ευρώπη, αλλοιώνει δημογραφικά και γεωγραφικό χώρο της Ελλάδος; Συναφές είναι και το ζήτημα του βιολογικού καθορισμού της ελληνικής ταυτότητας : ὁ ήδη αυξανόμενος ταχύτατα αριθμός μικτών γάμων, δηλαδή μεταξύ ελλήνων και «ξένων», αναμένεται να ακολουθήσει τη δημογραφική αλλοίωση, πού θα συνεπιφέρει η ελεύθερη διακίνηση και εγκατάσταση προσώπων. Η βιολογική διαφοροποίηση, οτιδήποτε και αν μπορεί να σημαίνει μια τέτοια έννοια, θα καθίσταται διαρκώς και περισσότερο δυσχερής μέσα σε ένα ταχύτατα ενοποιούμενο κόσμο».

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.