Πτώση των εσόδων, βουτιά της μετοχής, μαζικές απολύσεις και συνεχείς αλλαγές στα σχέδια της εταιρείας.

Στελέχη και υπάλληλοι της Tesla είναι συνηθισμένοι στο χάος. Είναι το αποτέλεσμα ενός διευθύνοντος συμβούλου, που θέτει αυστηρούς στόχους και συχνά αλλάζει απότομα κατευθύνσεις, του οποίου ο βιογράφος περιγράφει τις έντονες διαθέσεις ως «demon mode». Ο Έλον Μασκ κρατάει γερά το τιμόνι, αλλά δεν είναι πάντα σίγουρος πού το στρίβει.

Αλλά ακόμη και για τα πρότυπα της Tesla, φέτος η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου. Η μετοχή της έχει υποχωρήσει περισσότερο από 40% εν μέσω πτώσης των πωλήσεων, αποφάσεων, που προκαλούν σύγχυση για τα νέα προϊόντα και νέων μειώσεων στις τιμές. Η κάποτε δεσπόζουσα θέση της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας δέχεται επίθεση. Μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, για μια αναμενόμενη επενδυτική ανακοίνωση ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή. Και όλο αυτό το διάστημα, το διοικητικό συμβούλιο προσπαθεί να «αναστήσει» μια αμοιβή 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον Μασκ, που ένας δικαστής ακύρωσε τον Ιανουάριο, με το επιχείρημα ότι οι διευθυντές είχαν ενεργήσει ως «υπάκουοι υπηρέτες» του Διευθύνοντος Συμβούλου.

Με την όπισθεν τα οικονομικά μεγέθη
Την Τρίτη, η Tesla αναμένεται να παρουσιάσει βουτιά 40% στα λειτουργικά κέρδη και την πρώτη πτώση των εσόδων της εδώ τέσσερα χρόνια. Ο Μασκ διέταξε τις μεγαλύτερες απολύσεις της εταιρείας ποτέ και στοιχηματίζει το μέλλον της σε μια νέα γενιά αυτοοδηγούμενων οχημάτων που ονομάζεται robotaxi. Άτομα που είναι εξοικειωμένα με τις οδηγίες του, που ζήτησαν να μην κατονομαστούν συζητώντας για εσωτερικές διαβουλεύσεις, είναι ανήσυχα από τις αλλαγές που θέλει να προωθήσει ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Η ιδέα της δημιουργίας μιας υπηρεσίας ρομποταξί κυκλοφορεί στην Tesla για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη στηρίξει μεγάλο μέρος της υποδομής που θα χρειαζόταν, ούτε έχει εξασφαλίσει ρυθμιστική έγκριση για να δοκιμάσει τέτοια οχήματα σε δημόσιους δρόμους. Προς το παρόν, ο Μασκ έχει αναβάλει τα σχέδια για ένα όχημα αξίας 25.000 δολαρίων για το οποίο πολλοί επενδυτές της Tesla – και ορισμένοι εμπιστευτικοί παράγοντες – πιέζουν και πιστεύουν ότι είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στον απόηχο των αναφορών των μέσων ενημέρωσης για τη στρατηγική αλλαγή, τα βασικά στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του Ντριου Μπαγκλίνο, βετεράνου της εταιρείας που ηγήθηκε του τμήματος μηχανικής και ενέργειας της Tesla, αποχώρησαν.

Μαζικές απολύσεις και στροφή στα robotaxis
Ο Μασκ, 52 ετών, έχει πετύχει να «ξεμπλοκάρει» την Tesla πολλές φορές στο παρελθόν. Με χρηματιστηριακή αξία 469 δισ. δολαρίων η εταιρεία εξακολουθεί να αποτιμάται σε περισσότερο από εννέα φορές την κεφαλαιοποίηση της General Motors Co. ή της Ford Motor Co. Αλλά έχει χάσει σχεδόν 350 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση σε τέσσερις μήνες, γεγονός που κάνει εργαζομένους, επενδυτές και αναλυτές να ανησυχούν για το πού οδεύει. Ειδικά οι εργαζόμενοι έχουν καλό λόγο να ανησυχούν.

Ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα απολυθεί το 10% του δυναμικού – κάτι που ισοδυναμεί με κατάργηση 14.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. Ορισμένες πηγές ανέφεραν μάλιστα ότι δεν αποκλείεται τελικά οι απολύσεις να φτάσουν τις 20.000, καθώς οι παραδόσεις οχημάτων της εταιρείας έχουν κάνει βουτιά.

Για όσους εξακολουθούν να ανήκουν στις τάξεις της Tesla μετά από αυτή τη «σφαγή», ο Μασκ αλλάζει ριζικά τις εντολές για την πορεία της εταιρείας. Η παραγωγή του robotaxi έχει πλέον το προβάδισμα έναντι ενός φθηνότερου αυτοκινήτου τόσο όσον αφορά τον καθορισμό των χρονοδιαγραμμάτων για τα πρωτότυπα όσο και τη διευθέτηση της παραγωγικής ικανότητας, εξήγησε στο Bloomberg άτομο με γνώση του νέου σχεδιασμού.

To FSD
Ο Μασκ έχει μιλήσει για ένα μεγάλο παιχνίδι για την αυτονομία για πάνω από μια δεκαετία και έχει πείσει τους πελάτες να πληρώσουν χιλιάδες δολάρια για ένα προϊόν που η Tesla κυκλοφόρησε ως Full Self-Driving ή FSD. Το όνομα είναι μια εσφαλμένη ονομασία – το FSD απαιτεί συνεχή επίβλεψη και δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα, σχολιάζει το Bloomberg.

Ο Μασκ και οι κορυφαίοι μηχανικοί της Tesla είναι ιδιαίτερα θετικοί για μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του FSD. Οι κάμερες που τοποθετούνται γύρω από τα αυτοκίνητα της εταιρείας τραβούν βίντεο και χρησιμοποιούν αυτό το υλικό για να υπαγορεύουν τον τρόπο οδήγησης του οχήματος, αντί να βασίζονται σε κώδικα λογισμικού. Ο Ashok Elluswamy, διευθυντής του προγράμματος Autopilot της Tesla, έγραψε στο X τον περασμένο μήνα ότι αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε «άνευ προηγουμένου πρόοδο».

Αλλά η αισιοδοξία γύρω από το FSD και την πεποίθηση του Μασκ ότι αυτή η νέα προσέγγιση θα μπορούσε να φέρει πιο γρήγορα τα robotaxis στους δρόμους, θολώνει το μέλλον του στόχου για ένα Tesla αξίας 25.000 δολαρίων.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.