Ι.Μ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Στα «χιλιάδες παρακλάδια που έχουν δηλητηριάσει τον σύγχρονο άνθρωπο με το εωσφορικό ψέμα, ότι δεν χρειάζεται άλλον Θεό», εστιάζει την προσοχή του το Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς στην πρόσφατη παρέμβαση του υπό τον τίτλο: «Οι ρίζες της σύγχρονης παγκόσμιας εφιαλτικής κατάστασης».
Αναλυτικά το ανακοινωθεν του Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών της Ι.Μ. Πειραιώς:
Η ανθρωπότητα εισήλθε σε μια νέα εποχή θεωρήσεως του ανθρώπου, στην εποχή του «Μετανθρωπισμού», όπου ο άνθρωπος έχει απογυμνωθεί από τις θεόσδοτες αξίες του και έχει υποβιβαστεί στην κατηγορία της χρηστικότητας. Που σημαίνει ότι η όποια αξία του μετράται με το πόσο χρήσιμος είναι, ή δεν είναι, για τον άλλον, κατά πόσον μπορεί να ικανοποιήσει, ή όχι, τις ανάγκες του άλλου!
Σ’ αυτή την δίνη τον οδήγησε η μακροχρόνια ύπουλη δράση της «Νέας Εποχής», η οποία, όπως έχει αποδειχτεί, αποτελεί την χειρότερη κατάπτωση στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στο πρόσωπο του νεοεποχίτικου ανθρώπου υιοθετήθηκε απόλυτα το αρχέγονο εωσφορικό ψέμα προς στους πρωτοπλάστους, ότι δήθεν είναι από τη φύση τους θεοί, (Γεν.3,5). Το δαιδαλώδες πλέγμα της «Νέας Υδροχοϊκής Εποχής» με τα χιλιάδες «παρακλάδια» του έχει δηλητηριάσει τον σύγχρονο άνθρωπο με το εωσφορικό ψέμα, ότι δεν χρειάζεται άλλον Θεό, έξω από τον εαυτό του για να τον σώσει.
Ένα από αυτά τα «παρακλάδια» είναι και το νεοφανές νεοπαγανιστικό φαινόμενο, το οποίο λειτουργεί ως «προωθητικός κριός» εκθεμελίωσης των χριστιανικών αξιών από τα ανθρώπινα πρόσωπα και την κοινωνία. Με τη δυναμική απόπειρα «νεκρανάστασης» των αρχαίων ειδωλολατρικών θρησκευμάτων εισάγει μια νέα θεώρηση του ανθρώπου, ο οποίος εξωθείται στις «ηθικές» των παγανιστικών «θεών», οι οποίοι ενσάρκωναν την πλέον ακραία διαστροφή της ανθρωπίνης φύσεως, παρόμοια με αυτήν των δαιμόνων!
Θεωρήσαμε ότι είναι σημαντικό να αναφερθούμε σ’ αυτή την τρομακτική αλλοίωση του σύγχρονου ανθρώπου, προκειμένου να αντιληφθούμε, έστω και αμυδρώς, το εύρος της σύγχρονης κακοδαιμονίας, της πραγματικά εφιαλτικής κατάστασης που επικρατεί παγκοσμίως τον τελευταίο καιρό.
H ανθρωπολογία της «Νέας Εποχής», η οποία ταυτίζεται σχεδόν απόλυτα με εκείνη του Νεοπαγανισμού, αντικατοπτρίζει πλήρως τον αυτονομημένο και αποστατημένο από το Θεό άνθρωπο. Δεν υπάρχει στην ανθρώπινη ιστορία άλλο αντίχριστο σύστημα, όπως αυτό της «Νέας Εποχής», το οποίο καλλιεργεί την αλαζονία του ανθρώπου σε τέτοιο βαθμό, ώστε να τον ανεβάζει σε δυσθεώρητα ύψη νοσηρής αποθέωσης. Επίσης δεν υπάρχει άλλο αντίχριστο σύστημα, το οποίο αποκόπτει τον άνθρωπο σε τέτοιο βαθμό από την κοινωνική συνοχή, ώστε να τον βυθίζει σε ένα απερίγραπτα τρομακτικό εγωκεντρισμό. Μέσα στα πλαίσια της εν λόγω ανθρωπολογίας έχουν αναπτυχθεί ποικίλες μέθοδοι και πρακτικές, όπως π.χ. η ανάπτυξη της «θετικής σκέψεως», οι «εναλλακτικές μορφές θεραπείας», κ.α., δια των οποίων εμπεδώνεται η αντίληψη ότι ο άνθρωπος, ως παντοδύναμος, μπορεί να «αυτοπραγματωθεί» και να «αυτοθεραπευθεί». Μια τέτοια μέθοδος είναι για παράδειγμα η μέθοδος Κουάν Γιν, η οποία βοηθάει, (υποτίθεται), τον άνθρωπο να ανακαλύψει τις πανίσχυρες δυνάμεις που βρίσκονται μέσα του, οι οποίες εκδηλώνονται ως εσωτερικό φως και ήχος.
Ας δούμε τι λένε οι ίδιοι οι εκπρόσωποι τη Νέας Εποχής για το θέμα αυτό, αλλά και οι εκπρόσωποι του Νεοπαγανισμού. Ο θεοσοφιστής συγγραφέας Τζέφρεϋ Φάρδινγκ τόνισε κατηγορηματικά πως «ο άνθρωπος είναι ο ίδιος θεός και μάλιστα ο μοναδικός θεός του εαυτού του» (βλ. «Το Όραμα», ιστοσελ. Ελλ. Θεοσοφ. Εταιρίας). Ένας άλλος αποκρυφιστής ο Έμμετ Φόξ ορίζει τον άνθρωπο ως «αιώνιο και παντοδύναμο, ο οποίος μπορεί να πετύχει ό,τι θελήσει» (βλ. Χ. Τσιάκκα, «Λεξικό Θρησκειών και Αιρέσεων», Κύπρος 2002, σελ.307)! Η νεοεποχίτικη οργάνωση Agni Yoga έχει ως αρχή της το: «Εγώ είμαι εσύ, εσύ είσαι εγώ, μέρη του θεϊκού Εαυτού». Με άλλα λόγια ο άνθρωπος είναι και αυτός μια από της πολλές απορροές της «Συμπαντικής Αρχής» και φέρει μέσα του τη θεία ουσία, άρα είναι φύσει θεός!
Μια άλλη επίσης θεμελιώδης δοξασία των ομάδων της Νέας Εποχής και του Νεοπαγανισμού είναι η πίστη στον αδυσώπητο νόμο του Κάρμα και της μετενσάρκωσης, που είναι μια από τις πιο τρανταχτές παραμέτρους της αυτονόμησης του ανθρώπου από το Θεό. Τονίζει Ελληνίδα θεοσοφίστρια: «Για πρώτη φορά στο Δυτικό κόσμο, ανακοινώνονται οι νόμοι του Κάρμα και της Μετενσάρκωσης…Μέσω της γνώσης και της αυτοπαρατήρησης καλλιεργείται η πίστη για τις μεταφυσικές αιτίες της ζωής και η σταθερή έφεση προς την πνευματικότητα».
Σε άλλο σύγγραμμά της η ίδια συγγραφέας είναι πιο αναλυτική: Ο άνθρωπος με την αυτοεξέλιξή του μπορεί να αναχθεί σε Μαχάτμας, δηλαδή σε υπεράνθρωπο, καθότι «οι Μαχάτμας είναι άνθρωποι πολύ εξελιγμένοι πνευματικά (και) ελέγχουν τις δυνάμεις της φύσης» (https://www.reikicenter.gr /forum/viewtopic.php?t=2109). Καλούνται λοιπόν οι άνθρωποι της Νέας Εποχής να αποδεχτούν το νόμο του Κάρμα και της αυτοεξέλιξης μέσα από τις διαδικασίες της μετεμψύχωσης για να γίνουν Μαχάτμας, να υπερβούν τη φύση τους, να γίνουν υπεράνθρωποι. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του γνωστού γκουρού Ρόμπερτ Νάτζεμυ, οποίος προτρέπει: «Να γίνουμε υπεράνθρωποι σαν τον Ιησού Χριστό και να συγχωνευτούμε, να γίνουμε ένα με το Θεό» (βλ. «Ο μυστικός κύκλος της ζωής»).
Στο χώρο του Νεοπαγανισμού επαναλαμβάνεται η ίδια ιδεολογία. Έλληνας θεωρητικός του χώρου των αρχαιοθρήσκων γράφει: «Δια του θείου νόμου της εξελίξεως και με τις επανειλημμένες μετεμψυχώσεις, οι ατομικότητες που γεννιούνται μέσα στον κόσμο κατακτούν την Ανωτέρα Συνείδηση και γίνονται θεοί αθάνατοι που φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία της Φύσεως» (Ιστοσελίδα oodegr.com). Και συνεχίζει: «Η ψυχή εξελίσσεται, δέχεται εγγραφές και αποκτά την συνείδηση διά επανειλημμένων μετεμψυχώσεων που αρχίζουν από το ορυκτό βασίλειο, για να περάσουν στα ζώα και τέλος στον άνθρωπο. Όταν ο κύκλος αυτός κλείσει επιτυχώς, τότε η ψυχή έχει αποκτήσει την Ανωτέρα Συνείδηση, οπότε και εισέρχεται στους Ανωτέρους Κόσμους, όπου και συνεχίζει διηνεκώς την εξέλιξή της, καθισταμένη ήρως, δαίμων, θεός Ολύμπιος» (όπου ανωτ.). Το ίδιο διαβάζουμε και σε αχραιολατρικό περιοδικό: «Κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να προβιβάσει το Είναι του σε Θεό. Και αυτό επειδή αντιπροσωπεύουμε όλοι μας ένα μικρό απειροελάχιστο κομμάτι της Πρωταρχικής Ιδέας» (Διιπετές.τευχ.1,1991,σ.6).
Κοινές είναι και οι περί ηθικής αντιλήψεις τους. Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της διδασκαλίας της «Νέας Εποχής» καθώς και του Νεοπαγανισμού είναι η έλευση στον σύγχρονο κόσμο της νέας ηθικής, όπως την οραματίστηκαν οι ιδρυτές του κινήματος αυτού. Όπως διατείνονται, η νεοεποχίτικη υδροχοϊκή «ηθική» ήλθε να εκτοπίσει την παλαιά ηθική, κυρίως την χριστιανική, η οποία, κατ’ αυτούς, καταπίεζε και καταπιέζει ασφυκτικά τον άνθρωπο και του αναστέλλει όλες τις δημιουργικές του δυνάμεις, για να αναχθεί σε ανώτερες πνευματικές σφαίρες. Όπως προκύπτει όμως από τα ίδια τα κείμενά τους, η «νεοεποχίτικη ηθική» είναι στην ουσία η κατάργηση της χριστιανικής ηθικής και όλων των ηθικών κωδίκων, που διαμόρφωσε ο άνθρωπος μέχρι σήμερα. Είναι η ταφόπετρα κάθε ηθικής εννοίας, διότι δεν κάνει καμιά διάκριση ανάμεσα στο καλό και το κακό.
Ο διαβόητος γκουρού Μπαμπάζι (Babazi) αποφάνθηκε κατηγορηματικά πως «Οι παλαιοί νόμοι και οι κανονισμοί έχασαν σήμερα την ισχύ τους» (Χ. Τσιάκκα, μν. έργ. σελ. 624). Το ίδιο και ο γνωστός Σάτυα Σαϊ Μπάμπα αποφάνθηκε: «Όποιος υπακούει στο νόμο του Κάρμα, είναι πιο ηθικός και δίκαιος, από έναν που ακολουθεί τις 10 εντολές… Αυτό που ονομάζουμε τιμωρία του Θεού δεν είναι τίποτε άλλο από την αντίδραση των δικών μας πνευματικών φυσικών πράξεων» (όπου ανωτ. 609). Αμαρτία κατά τον θεωρητικό της Νέας Εποχής J. Murphy είναι η αδυναμία μας να αυτοπραγματωθούμε. Προσέξτε το αλλόκοτο σκεπτικό του: «Το να είναι κανείς ασθενής, πτωχός, θλιμμένος, αυτό είναι αμαρτία. Ο τελικός σκοπός της ηθικής τάξης είναι η ηδονή»! Ακούστε και το πιο εξωφρενικό και άκρως δαιμονικό: «Το να θεωρήσει κανείς τον εαυτό του αμαρτωλό, λογίζεται ως αρνητική σκέψη. Μόνο τότε γίνεται ‘αμαρτωλός’ και αυτοβυθίζεται στη δυστυχία»! Ο Αμερικανός νεοεποχίτης ψυχοθεραπευτής Γουέιν Ντύερ συστήνει κυνικά στους ασθενείς του: «Αν η θρησκεία που ανήκεις σου λέει ότι είσαι αμαρτωλός, γρήγορα θα πρέπει να την αλλάξεις» (όπου ανωτ. σελ.207).
Ύψιστο ιδανικό και στόχος είναι για τη Νέα Εποχή η ηδονή και η δύναμη. Ο Νεοεποχίτης Victor Frankl, θεμελιωτής του λεγομένου «τρίτου ανθρωπισμού» υποστηρίζει: «Και η θέληση για ηδονή και η θέληση για δύναμη είναι παράγωγα της γνήσιας θέλησης για νόημα» (όπου ανωτ. σελ.56). Επίσης η περιβόητη νεοεποχίτικη κίνηση Αράϊς (Araise) για τη θεμελίωση του ηδονισμού έχει ως σλόγκαν το «να ζεις είναι σπουδαιότερο από το να επιβιώνεις. Η ευχαρίστηση πρέπει να είναι το κύριο μέλημα στην καθημερινή ζωή» (όπου ανωτ. σελ.103). Ο ιδρυτής της νεοπαγανιστικής – νεοσατανιστικής οργάνωσης «Αδελφότης του Κρόνου» Αμερικανός Eugen Grosche (Έγκεν Γκρός) συμβούλευε κυνικά τους οπαδούς του: «Ακούστε το νόμο του νέου αιώνα: Κάντε αυτό που θέλετε»!
Σε ελληνικό νεοπαγανιστικό περιοδικό διαβάζουμε: «Δεν πιστεύουμε στην Εβραιοχριστιανική δυαδικότητα (καλό – κακό) … Η προσπάθεια μας είναι να ξεφύγουν κάποτε (οι άνθρωποι) από το διπολισμό των εννοιών Καλό και Κακό» (Διιπετές, τ. 4, 1993, σελ. 9 και 30). Επίσης υποστηρίζουν, ότι μόνο «ο πολυθεϊσμός απελευθερώνει τον άνθρωπο απ’ οποιονδήποτε ηθικό νόμο. Βάζει την ηθική του πάνω στη φύση και πουθενά αλλού» (Δ. Δελής, Ένα 5-5-1988, σελ. 124). «Ο Παγανισμός μπορεί να γίνει συμπαθής στον πολίτη του 21ου αιώνα. Προσφέρει φύση, σεξ και επικοινωνία» (Αθηναϊκό περιοδικό, υπότιτλος άρθρου 1-4-1997). Σε κάποιο περιοδικό του χώρου διαβάζουμε: «Για τον Έλληνα Άνθρωπο οι ηθικές δεσμεύσεις εκπηγάζουν από τη συνείδησή του και όχι από αυταρχικές εντολές, η παραβίαση των οποίων επισείει κινδυνολογικά την τιμωρία της Κολάσεως» («Απολλώνειον Φως»)!
Πιο αποκαλυπτικό είναι το πόρισμα της «Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου», σύμφωνα με το οποίο απορρίφτηκε η αίτηση προσφυγής της «Επιτροπής για την αναγνώριση της Θρησκείας του Δωδεκαθέου», με το σκεπτικό ότι «Και μόνο η έλλειψη ηθικής διδασκαλίας (στο δωδεκάθεο) αποκλείει την έννοια της θρησκείας» (Εφ. Ορθόδοξος. Τύπος, 30-9-2005)!
Περαίνοντας, θεωρούμε ότι η σύγχρονη εφιαλτική πραγματικότητα αποδεικνύει περίτρανα την φρικτή διαβρωτική δράση της «Νέας Εποχής» στον σύγχρονο άνθρωπο και την κοινωνία. Τα ειδεχθή εγκλήματα, οι παιδοκτονίες, οι γυναικοκτονίες, τα φρικτά σεξουαλικά εγκλήματα βιασμών παιδιών και ενηλίκων, η βία των νέων, οι σεξουαλικές διαστροφές, η αλλοίωση της ανθρώπινης οντολογίας κ.α. είναι τα ολέθρια αποτελέσματα αυτού του δαιμονικού «κλίματος».
Η έλλειψη ηθικής οδηγεί ολοταχώς στην καταστροφή. Αυτό μας διδάσκει και η ιστορία. Λαοί που είχαν βουτηχτεί στην ακολασία και την αμαρτία, εξέλειπαν από προσώπου της γης! Ο αυτοθεοποιημένος άνθρωπος μεταποιείται σε δαίμονα και αυτοκαταστρέφεται! Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του «Μετανθρωπισμού», να καταστραφεί ο άνθρωπος μέσω του εαυτού του! Αυτό είναι και το τελικό σχέδιο του διαβόλου, για την καταστροφή του ανθρώπου!
Διατρανώνουμε λοιπόν την φωνή μας, ότι ο άνθρωπος χωρίς το Θεό, όχι τον οποιοδήποτε «θεό», αλλά τον αληθινό, που μας αποκαλύφτηκε από τον Σαρκωμένο Λόγο Του, είναι καταδικασμένος να καταστραφεί. Ο Λυτρωτής μας Χριστός είναι η μοναδική σωτηρία για τον άνθρωπο και την κοινωνία. «Ουκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία· ουδέ γαρ όνομά εστιν έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς» (Πράξ.4,12)!