Εχοντας εντρυφήσει στα θέματα της βιοηθικής, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, Ιερόθεος, βρέθηκε πρώτος όλων, μετά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, να στέλνει στους πιστούς το μήνυμα της Εκκλησίας υπέρ του εμβολιασμού. «Από χρόνια ασχολούμαι με θέματα βιολογικά και βιοηθικά, δίδαξα το μάθημα της Βιοηθικής στο Πανεπιστήμιο του Λιβάνου και γνωρίζω τα επιτεύγματα της σύγχρονης βιοτεχνολογίας, λευκής, πράσινης και κόκκινης, που χρησιμοποιούμε σε όλες τις φάσεις της ζωής μας.

Δεν μπορεί κανείς να αρνείται τη σημερινή πραγματικότητα, εάν θέλει να ζει σε μια σύγχρονη κοινωνία», αναφέρει στην «Κ». «Το ότι ήμουν πρώτος που εμβολιάσθηκα από την Εκκλησία οφείλεται σε κάποιες δηλώσεις τις οποίες έκανα, στην πρόταση την οποία μου έκανε ο υπουργός Υγείας Βασίλειος Κικίλιας και στην παρότρυνση του κ. Ιερωνύμου. Δεν ήθελα να προτρέξω των άλλων ιεραρχών».

– Το μήνυμά σας προς τους πιστούς που προσέρχονται στους ναούς;

– Ολοι οι πιστοί χριστιανοί συμμετέχουν στη σύγχρονη κοινωνία και δέχονται τα αποτελέσματα της σύγχρονης ιατρικής. Επειδή το σώμα μας υπόκειται στη θνητότητα και στη φθαρτότητα, γι’ αυτό όλοι έχουμε τους θεράποντες ιατρούς μας και υπακούουμε στις οδηγίες τους. Με αυτόν τον τρόπο οι περισσότεροι άνθρωποι και χριστιανοί λαμβάνουν θεραπευτική αγωγή σε καθημερινή βάση. Επομένως, μέσα σε αυτήν την προοπτική πρέπει να δουν και τον εμβολιασμό για τον νέο ιό. Αλλωστε, όλοι κατά καιρούς από τη μικρή μας ηλικία έχουμε εμβολιασθεί, γι’ αυτό και αυξήθηκε το προσδόκιμο όριο ζωής. Δεν πρέπει να βλέπουμε αυτό το εμβόλιο μέσα από ιδιοτέλειες και δεισιδαιμονίες.

– Υπάρχουν πιστοί που εκφράζουν δυσπιστία ή και άρνηση να εμβολιασθούν; Θα λέγατε ότι είναι η πλειονότητα;

– Ναι, υπάρχουν χριστιανοί που εκφράζουν δυσπιστία και άρνηση στο νέο εμβόλιο. Παρατηρώ, όμως, ότι τελευταία στηρίζονται κυρίως σε απόψεις ιατρών, οι οποίοι εκφράζουν μια δυσπιστία για το νέο εμβόλιο, ως προς τον χρόνο δοκιμασίας του. Ομως, πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι η σύγχρονη τεχνολογία επισπεύδει τον χρόνο της δοκιμασίας, αφού διαβάσθηκε γρήγορα η γενετική αλληλουχία του ιού και γνωρίσθηκε η δομή της πρωτεΐνης του, με την οποία εισέρχεται στα κύτταρα, και πρέπει να σκεφθούμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο και καθημερινά πεθαίνουν άνθρωποι. Ετσι, τα οφέλη είναι περισσότερα από τις παρενέργειες του εμβολίου. Πάντως, δεν νομίζω ότι η πλειονότητα των χριστιανών δεν θέλει να εμβολιασθεί. Αλλωστε, όταν βλέπουν το τι γίνεται μέσα στις μονάδες εντατικής θεραπείας, το ότι κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί νοσηλεύονται μέσα σε αυτές σε πλήρη μοναξιά, πεθαίνουν μέσα σε τραγικές συνθήκες και ενταφιάζονται επίσης σε πιο τραγικές συνθήκες, τότε καταλαβαίνουν ότι κάτι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπισθεί αυτή η κατάσταση.

– Τι τους απαντάτε;

– Σέβομαι απόλυτα την ελευθερία του κάθε ανθρώπου. Γι’ αυτό και η πολιτεία δεν καθιέρωσε τον εμβολιασμό ως υποχρεωτικό. Κάθε καινούργιο επίτευγμα προκαλεί διάφορες επιφυλάξεις, αλλά νομίζω ότι η πράξη θα τις αναιρέσει. Επίσης, θέλω να τονίσω ότι στην ορθόδοξη θεολογία υπάρχουν τα ουσιώδη και τα μη ουσιώδη. Συνήθως, μερικοί δίνουν μεγάλη σημασία σε λεπτομέρειες και αφήνουν τα βασικά της πίστεώς μας, που είναι πώς θα φθάσουμε από το κατ’ εικόνα στο καθ’ ομοίωσιν, δηλαδή να ενωθούμε με τον Θεό. Επίσης, πρέπει να δούμε ότι δεν μας συντηρούν στη ζωή απλώς οι τροφές, οι βιταμίνες, οι θερμίδες και τα φάρμακα, αλλά ο Θεός ενεργεί μέσα απ’ όλα αυτά, αφού μέσα σε αυτά υπάρχει η ενέργεια του Θεού. Κατά τον ίδιο τρόπο ο Θεός θα ενεργήσει και μέσα από τα εμβόλια.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.