Μητροπολίτης Πειραιώς: «Έχουμε δίκιο να θέλουμε την αιωνιότητα».

Με την δέουσα μεγαλοπρέπεια και με την συμμετοχή πλήθους κόσμου τελέστηκε σήμερα Κυριακή 27 Αυγούστου 2023 η Ακολουθία του μεθέορτου Εσπερινού στον Ιερό Ναό Αγίου Φανουρίου, συμπολιούχου Δραπετσώνας και ο Παρακλητικός Κανόνας του Αγίου.

Ακολούθησε η περιφορά της Ιεράς Εικόνας του Αγίου, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ, ο οποίος προ της Απολύσεως τόνισε πως «ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τον άνθρωπο από όλα τα άλλα έμβια όντα επάνω στον πλανήτη είναι η συναίσθηση, η συνείδηση του χρόνου» «και η επιθυμία μας να κατακτήσουμε την αθανασία και να υπερβούμε τον πανδαμάτορα χρόνο και την φθορά του». «Να μην λησμονηθούμε και να μην μας καταλάβει η λήθη του παρελθόντος. Να μην εξαφανιστούμε μέσα στην αχλή των αιώνων».

«Επιδιώκουμε την αιωνιότητα». «Όλοι έχουμε μέσα μας αυτόν τον εγγενή πόθο να ζήσουμε, να υπερβούμε τον θάνατο, να ξεπεράσουμε την προσκαιρότητά μας», συνέχισε ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας πως «η ψυχή μας μένει πάντα νέα. Μπορεί το σώμα μας να υποκύπτει στην φθορά, αλλά η καρδιά μας πάλλεται όπως ακριβώς βγήκε μέσα από την κοιλιά της μητέρας μας».

«Αυτόν το μύχιο πόθο του ανθρώπου τον εγγυάται και τον αποδεικνύει ο σημερινός Άγιος, ο Άγιος Φανούριος, η θαυματουργή εικόνα του οποίου, στα 1355 ανέτειλε μέσα από τα ερείπια της γης στην ωραία νήσο της Ρόδου που δοκιμάστηκε φέτος από τις τραγικές πυρκαγιές», πρόσθεσε και συνέχισε: «Μέσα από τα χώματα της γης βγήκε η Ιερά Εικόνα που εξιστορούσε τα δώδεκα επώδυνα και πολυώδυνα βάσανα και μαρτύριά του και όλα αυτά για να κρατήσει αναμμένη τη δάδα της πίστεως».

«Όπως και εμείς, έτσι και ο Άγιος Φανούριος επεδίωξε την αιωνιότητα, κάτι το οποίο πέτυχε». «Έχουμε δίκιο να θέλουμε την αιωνιότητα, γιατί για αυτήν είμαστε πλασμένοι».

Σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος τόνισε: Ας πάρουμε το μήνυμα θάρρους, εσωτερικής δυνάμεως και πνευματικής αυτοσυνειδησίας.

Δεν είμαστε ένα τυχάρπαστο και άσημο και φθαρτό και ανίσχυρο ον, αλλά είμαστε αιώνια πρόσωπα για τα οποία ενήργησε ο Πάνσοφος Θεός, ο Οποίος μας εγγυάται την αθανασία μας, την υπέρβαση της φθοράς μας μέσα στην πνευματική διάσταση της υπάρξεως, εκεί όπου ολοκληρώνεται ο άνθρωπος και πληρούνται οι οραματισμοί του και οι εσωτερικές του παρορμήσεις για αφθαρσία, για αιωνιότητα, για υπέρβαση του θανάτου και της φθοράς.

Αυτό είναι το μήνυμα του Ιερού Φανουρίου απόψε», επεσήμανε στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως «ήρθε η ώρα να επαναστατήσουμε πνευματικά απέναντι πρώτα στον κακό εαυτό μας, αγκαλιάζοντας κάθε άνθρωπο και ανοίγοντας τον εαυτό μας στην αιώνια διάσταση του αιωνίου Δημιουργού μας».

Για τον χρόνο, ο οποίος «είναι ένα μέγεθος που μας καταπλήσσει και μας εντυπωσιάζει», όπως χαρακτηριστικά είπε, μίλησε ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του κατά την Ακολουθία του Πανηγυρικού Εσπερινού που τελέστηκε χθες.

Τονίζοντας πως «από τη στιγμή της γεννήσεώς μας έχουμε εισέλθει, έστω και αν δεν το συνειδητοποιούμε άμεσα, στην ατελεύτητη αιωνιότητα, αφού με τον φυσικό μας θάνατο απλώς καταθέτουμε το χοϊκό μας περίβλημα», υπογράμμισε πως «μεταβαίνουμε στην πνευματική διάσταση, όπου τα πάντα χαρακτηρίζονται από την αδιάστατη έννοια του χρόνου».

Επεσήμανε, επίσης, πως τιμώντας σήμερα τη μνήμη του Αγίου Φανουρίου γιορτάζουμε «την υπέρβαση της δυναμικής του χρόνου στην ύπαρξή μας», αφού ο Άγιος με θαυμαστό τρόπο αυτό ακριβώς εξαγγέλλει διαχρονικά.

«Τα γεγονότα της ανευρέσεως της Ιεράς Εικόνος του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Φανουρίου, είναι ακριβώς τα ίδια γεγονότα που επισυνέβησαν το 19ο αιώνα, το 1823 στην Ιερά Νήσο της Τήνου, όπου και εκεί με θαυμαστό τρόπο και με υπερκόσμια επέμβαση της Θεομήτορος, ανεβλάστησε εκ της γης η Ιερά της Εικόνας. Σε ένα μέρος που κανείς δεν υποπτευόταν ότι υπήρχε ένας τέτοιος πολυτίμητος θησαυρός» και μάλιστα ύστερα από τρεις μήνες ανασκαφών με τα τεχνικά μέσα της εποχής, είπε στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος και αναφέρθηκε στην θαυματουργή εύρεση της Εικόνος του Αγίου Φανουρίου μετά την επιδρομή Αγαρινών Σαρρακινών πειρατών στην Ρόδο, όταν μέσα από τη γη και μέσα από τος οβίδες εμφανίστηκε ένας παλαιοχριστιανικός Ναός και «η μόνη εικόνα που διασώθηκε και έλαβε στα χέρια του ο τότε Επίσκοπος της νήσου Ρόδου Νείλος, ο Όσιος και Θεοφόρος, ήταν ακριβώς αυτού του προσώπου που τιμούμε σήμερα την Πάνσεπτον μνήμη».

Έτσι «επιβεβαιώνεται ιστορικά αυτή η πίστη. Δεν είναι μια φλυαρία ή ένα ευφυολόγημα, αλλά είναι μια πανανθρώπινη απαίτηση την οποία ο Πανάγιος Θεός επιβράβευσε με το να κτίσει την ψυχή μας αθάνατη και αιώνια», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του κατά την διάρκεια του Εσπερινού ο Σεβασμιώτατος προσθέτοντας: Αυτό το θαύμα πανηγυρίζει η Εκκλησία καθώς τιμά την μνήμη του Αγίου Φανουρίου: «ένας άνθρωπος που έζησε και μαρτύρησε τον 3ο αιώνα υπέρ Χριστού δεν πέθανε, δεν κατακλείστηκε από την φθορά την άτεγκτη του χρόνου, αλλά ζει μέσα στην καρδιά του Θεού, μέσα στην αγκαλιά του Δημιουργού της ζωής, μέσα στην αιώνια νίκη του Νικητού του θανάτου, του Τροπαιοφόρου Κυρίου της Δόξης».

Στην συνέχεια αναφερόμενος «στην δύσκολη καθημερινότητα και τη σκληρή και βάναυση ζωή που εμείς οι ίδιοι, με απόλυτη ευθύνη και καταλογισμό ενοχής, έχουμε μεταπλάσει», έκανε λόγο για τις «καταστροφές του φυσικού περιβάλλοντος, της οποίες με τόση ακρισία, ανοησία και εγκληματική κακότητα διαπράττουμε καθημερινώς, αδιαφορόντας για την ωραιότητα της δημιουργίας του Παναγίου Θεού και για τον πλούτο της Χριστότητος και της αγάπης Του».

«Ο Άγιος Φανούριος, λοιπόν, σήμερα έρχεται να μας δώσει ένα μάθημα αιωνιότητος. Να μας κηρύξει ότι ο χρόνος που μαστίζει τη ζωή μας, δεν είναι ο κυρίαρχός μας. Ότι έχουμε, δια του Αναστημένου Χριστού, ξεπεράσει και το θάνατο και τη φθορά και το χρόνο», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του, υπογραμμίζοντας πως «ο Άγιος Φανούριος μας χαρίζει μία δυνατή εγγύηση ότι, όπως εκείνος επί χίλια χρόνια ήταν λησμονημένος, αλλά ζούσε και υπήρχε και υπάρχει εν τω Παναγίω Θεώ, έτσι και εμείς ό,τι και να γίνεται και ό,τι και να επισυμβαίνει είμαστε πλασμένοι για αυτή την αθανασία, για αυτή την υπέρβαση, για αυτή την νίκη επάνω στον χρόνο» «και τελικά στον έσχατο εχθρό μας, το θάνατο».

Σήμερα το πρωί τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ, ο οποίος κατά την διάρκεια του κηρύγματός του αναφέρθηκε σε «δύο πρόσωπα, δύο υπάρξεις που προβάλλονται σήμερα στην Αγία μας Εκκλησία».

«Η μία είναι ο Ιερός Φανούριος, ο Μεγαλομάρτης Χριστού, ο οποίος με θαυμαστό τρόπο, με θαυματουργική επέμβαση του Παναγίου Θεού, ανεβλάστησε μέσα από τη γη και ήρθε στην κοινωνία της Εκκλησίας μετά από δέκα αιώνες».

«Τόσους αιώνες από το μαρτύριό του, τόσους αιώνες από την λησμοσύνη των ανθρώπων και σήμερα στον 21ο αιώνα, αυτός ο άνδρας που έζησε τον 3ο αιώνα, λάμπει, φωτίζει, οδηγεί, χαριτώνει, σοφίζει, ενδυναμώνει», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος, ενώ αναφερόμενος στην σημερινή Ευαγγελική περικοπή έκανε λόγο για τον δεύτερο τύπο ανθρώπου, ο οποίος είναι ο σημερινός άρχοντας, «ένας νέος άνδρας που είχε ανησυχίες, είχε πνευματική διάθεση για να ανακαλύψει το τέλειο, το απόλυτο, το ιδανικό».

Ρωτώντας, λοιπόν, τι μπορεί να κάνει για να κερδίσει την αιώνια ζωή, έλαβε την απόλυτη απάντηση του Κυρίου μας και την παρότρυνση και τον μοναδικό όρο που του έθεσε για να υπερβεί την κτηστότητά του. «Αυτός ο νέος άντρας, ο νέος άρχοντας, με την διάθεση να κερδίσει τα πάντα και κυρίως την αιώνια ζωή, έγινε κομμάτια, γκρεμίστηκε από όλη αυτή τη μεγαλειώδη και δήθεν υπάρχουσα σε αυτόν πνευματική ανάγκη». «Έστρεψε την πλάτη στον αιώνιο Θεό και έφυγε μακριά Του».

«Αυτός ο άνθρωπος σήμερα άφησε τον Χριστό για να συνεχίσει να έχει στα χέρια του τον χρυσό και έτσι χάθηκε μέσα από την ανωνυμία των αιώνων και σήμερα τον αναφέραμε ως παράδειγμα αποτροπής, ως πρόσωπο που καλούμαστε να μας διδάξει με την αποτυχία του να μην κάνουμε και εμείς την ίδια δραματική επιλογή», επεσήμανε.

Συνεχίζοντας τόνισε: «Δύο τύποι, λοιπόν, ανθρώπων: ο ένας ο Μεγαλομάρτης Φανούριος, ο αθληφόρος, ο νικητής» που μας επιβεβαίωσε την Ανάσταση και «μας δίνει πρότυπο για να μιμηθούμε τη δική του επιτυχία, το δικό του θρίαμβο». Από την άλλη αυτός ο συμπαθής νέος, ο άρχοντας πλούσιος που γύρισε την πλάτη στον Χριστό και χάθηκε μέσα στην ανωνυμία των αιώνων.

Δεν τον γνωρίζει κανένας και δεν τον θυμάται κανένας και όταν αναφέρεται είναι για να μην μιμηθούμε την αποτυχία του, την τραγική του στρέβλωση, την προσκόλλησή του επάνω στην ρέουσα και την πεπερασμένη τύχη στα χώματα και τα χρήματα και τα πράγματα του κόσμου.

«Αυτές οι δυνάμεις αντιπαραβάλλονται σήμερα», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, ευχόμενος «να λάβουμε και εμείς σωστές αποφάσεις και να κρίνουμε τα πράγματα με την αλήθεια την οποία μας αποκαλύπτει ο Πανάγιος Θεός, δίνοντάς μας τον νου και την φώτιση».

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.