Την Β΄ Κυριακή των Νηστειών, 12 Μαρτίου, εορτή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος λειτούργησε στην Αγία Παρασκευή, που είναι κεντρικός Ναός της Ναυπάκτου.

Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε σε τρεις μεγάλους Αγίους και Πατέρες της Εκκλησίας που εορτάζουμε σήμερα (12 Μαρτίου). Δηλαδή, εκτός του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που εορτάζουμε πάντοτε την Β΄ Κυριακή των Νηστειών, η Εκκλησία εορτάζει και την μνήμη του αγίου Γρηγορίου του Διαλόγου, Πάπα Ρώμης και του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου λόγω της κοιμήσεώς του αυτήν την ημέρα.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Διάλογος, Πάπας Ρώμης (540-604), γεννήθηκε στην Ρώμη από οικογένεια Συγκλητικών. Ονομάστηκε Διάλογος από το ομώνυμο έργο του “Διάλογοι”. Για να ξεκουρασθή από τις ποιμαντικές μέριμνες, κατέφυγε σε ένα ήσυχο μέρος και τότε ο αγαπητός του Διάκονος Πέτρος τον ρωτούσε για όσα γνώρισε στην ζωή του στα διάφορα Μοναστήρια που πέρασε.

Έτσι, με την μορφή διαλόγου παρουσιάζει τους ασκητές, ερημίτες και αγίους Πατέρες που γνώρισε στην Ιταλία και εκτός αυτής, οι οποίοι ησκούντο στην άσκηση και την προσευχή, πριν καταστραφούν από τα Γερμανικά φύλα. Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει την Ορθόδοξη ησυχαστική ζωή στην παλαιά Ρώμη και την Δύση και ο ίδιος ο άγιος Γρηγόριος, Πάπας Ρώμης, ήταν ησυχαστής.

Ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος (949-1022) έζησε στην Κωνσταντινούπολη, ήταν υποτακτικός του αγίου Συμεών του Ευλαβούς, του Στουδίτου• έγινε μοναχός και ηγούμενος στην Μονή του οσίου Μάμαντος. Αρχίζοντας από την μελέτη των βιβλίων του οσίου Μάρκου του Ασκητού και του αγίου Διαδόχου του Φωτικής που του συνέστησε ο Γέροντάς του και με την άσκηση έφθασε σε μεγάλα ύψη θεοπτικής εμπειρίας, την οποία εξέφρασε στις ομιλίες του, στις Κατηχήσεις του και στα ποιήματά του με τίτλο «Θείων Ερώτων Ύμνοι».

Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (1296-1359) έζησε στην Κωνσταντινούπολη, το Άγιον Όρος και την Θεσσαλονίκη. Αποδείχθηκε μεγάλος ησυχαστής, θεόπτης και Πατέρας της Εκκλησίας που αντιμετώπισε τον σχολαστικισμό και εξέφρασε την διδασκαλία της Εκκλησίας.

Και οι τρεις αυτοί Άγιοι έδειξαν ότι η πραγματική θεολογία συνδέεται με την Αποκάλυψη του Θεού στους θεουμένους, ότι για να γίνη κανείς θεολόγος πρέπει να ακολουθήση τον Ορθόδοξο ησυχασμό και ότι αυτή η παράδοση, πλην εξαιρέσεων, ήταν η κοινή παράδοση της Εκκλησίας σε Ανατολή και Δύση κατά την πρώτη χιλιετία.

Μάλιστα, είπε ότι σε Συνέδριο στο οποίο συμμετείχε στην Βενετία, όταν ερωτήθηκε από Ρωμαιοκαθολικό καθηγητή για τον διάλογο μεταξύ των Εκκλησιών, απάντησε ότι θα ήταν αποδοτικός αυτός ο διάλογος, αν γινόταν στην βάση των τριών αυτών Πατέρων της Ανατολής και Δύσεως, δηλαδή του αγίου Γρηγορίου του Διαλόγου, Πάπα Ρώμης, του αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που εκφράζουν την Ορθόδοξη θεολογία σε Ανατολή και Δύση.

Κατέληξε ότι πρέπει να παραμείνουμε πιστοί στην Ορθόδοξη θεολογία και τον Ορθόδοξο ησυχασμό, ως την πραγματική προϋπόθεσή της, αρνούμενοι όλες τις ετεροδοξίες από όπου και αν προέρχονται.

Κατά την απόλυση ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον τραγικό θάνατο ενός εικοσαετούς νέου, φοιτητού και εργαζόμενου, του οποίου ετελείτο το μνημόσυνο, και ο οποίος σκοτώθηκε επιστρέφοντας από την εργασία του στο σπίτι. Επίσης, αναφέρθηκε και στους θανάτους στα Τέμπη, αλλά και σε πολλούς καθημερινούς θανάτους νέων ανθρώπων, από διάφορα αίτια, στους δρόμους και στα Νοσοκομεία και ζήτησε να προσευχόμαστε για όλους αυτούς.

Στην Λειτουργία συμμετείχε μεγάλο πλήθος πιστών.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.