Την Κυριακή 22 τ.μ. ( ΙΕ Λουκά ) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγ. Μαρίνης Θησείου πλαισιωμένος από τον προϊστάμενο Αρχιμ. Ευστάθιο Ραφτόπουλο και τον συνεφημέριό του Αρχιμ. Σιλουανό Βισάν.

Αφορμή για το κήρυγμά του πήρε ο Σεβασμιώτατος από την αποστολική περικοπή της ημέρας.

Ο πρώτος στίχος της σημερινής αποστολικής περικοπής,είπε, μάς δίνει ένα σπουδαίο μήνυμα – δίδαγμα – .

Γράφει,λοιπόν, ο Απόστολος Παύλος στον μαθητή του Τιμόθεο ( Α Τιμ. δ, 9):

1. «Πιστός ο λόγος και πάσης αποδοχής άξιος». Δηλ.ο λόγος του Θεού είναι αξιόπιστος και δεν μπορούμε να τον αμφισβητούμε. Ο Θεός δεν είναι σαν τους ανθρώπους, που,πολλές φορές,άλλα σκέπτονται,άλλα λένε,άλλα υπόσχονται και άλλα κάνουν. «Πιστός ο επαγγειλάμενος» τονίζει και αλλού η Γραφή ( Εβρ. Ι, 23 ). Ο λόγος και οι υποσχέσεις του Θεού είναι άξιες έμπιστοσύνης. Γενικά ο λόγος του Ευαγγελίου είναι «πάσης αποδοχής άξιος». Μπορούμε να τον δεχόμαστε και να τον πιστεύουμε.

2. Εν τούτοις πολλοί άνθρωποι σήμερα δείχνουν μια δυσκολία να αποδεχθούν αυτόν τον λόγο. Είναι δύσπιστοι ή και εντελώς άπιστοι,όπως διακηρύττουν τουλάχιστον. Ορισμένοι μάλιστα νομίζουν ότι είναι κατώτερο της μορφωτικής τους στάθμης να αποδεχθούν τον λόγο της Εκκλησίας. Όμως συμβαίνει κάτι εντελώς παράδοξο. Οι ίδιοι άνθρωποι,συχνά, αποδεικνύονται μωρόπιστοι. Πιστεύουν σε ωροσκόπια, μελλοντολόγους, μαντείες, δεισιδαιμονίες και προλήψεις πάσης φύσεως. Και βλέπεις μορφωμένους ανθρώπους π.χ.να «κτυπάνε ξύλο»,όταν αναφέρουν κάτι κακό! Πώς εξηγείται αυτό;

3. Η εξήγηση είναι απλή. Έστω και υποσυνείδητα γνωρίζουν ότι,αν δεχθούν,ως αξιόπιστο τον λόγο του Θεού,πρέπει τότε να συμμορφώσουν μ ´ αυτόν την ζωή τους. Και προκειμένου να καθησυχάσουν την συνείδησή τους, απορρίπτουν τον λόγο του Θεού. Έτσι νομίζουν ότι απαλλάσσονται από κάθε υποχρέωση έναντι ενός Θεού,που κατ ´αυτούς δεν υπάρχει. Και ησυχάζουν δηλ.υπνώτουν ! Αλλά ο άνθρωπος έχει την ανάγκη κάπου να πιστεύει,κάπου να στηρίζεται και,όταν απορρίπτει τον «πάσης αποδοχής άξιο» λόγο του Θεού,καταφεύγει γελοιοποιούμενος σε μωροπιστίες ή και σε απολυτοποιημένες – «θεοποιημένες» – ιδεολογίες, ως υποκατάστατα του «απορριφθέντος» Θεού.

4. Γι ´αυτό ας μένουμε πιστοί στον «πάσης αποδοχής άξιο» λόγο του Θεού. Όμως να μη μένουμε σε μια θεωρητική αποδοχή και πίστη. Αλλά η ζωή μας να είναι μια «επιστολή Χριστού» στην οποία θα μπορεί καθένας να διαβάζει την πίστη μας. Να μη υπάρχει αντίφαση μεταξύ πίστεως και ζωής. Αυτή είναι και η καλλίτερη απάντηση σε όσους διακηρύττουν την απιστία τους. Δεν θα τους αντιμετωπίσουμε με πολεμική και λόγους επικριτικούς,αλλά με την συνεπή με τα πιστεύω μας ζωή μας. Και ας μη ξεχνάμε ότι η πιό αποτελεσματική επίθεση είναι η επίθεση της αγάπης.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.