Κατά την εορτή της Αγ. Αννης χοροστάτησε κατά τον Εσπερινό στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό Αγ. Αννης Ταύρου (Περιβολίων) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τον προϊστάμενο του Ναού Πρωτοπρ. Σπυρίδωνα Οικονομίδη, τον συνεφημέριό του και άλλους προσκυνητές ιερείς.

1. Εορτάζουμε την Σύλληψη της Αγ. Αννης,δηλ.την σύλληψη της Παναγίας από την Αγ. Άννα, είπε στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος.

Και την εορτάζουμε,διότι,όπως λέγει το Απολυτίκιο της εορτής απευθυνόμενο στην Αγία: « Ζωήν την κυήσασαν εκυοφόρησας».

Δηλ. εγέννησες την Παναγία, που εγέννησε την ζωή,τον Χριστό,που είναι η Ζωή του ανθρώπου και του κόσμου.

Και οι άνθρωποι χωρίς Χριστό δεν ζούν; Ζουν αλλά πολλές φορές η ζωή τους είναι γεμάτη άγχη, αγωνίες, κατάθλιψη.

Γι’ αυτούς ισχύει το «όνομα έχεις ότι ζεις και νεκρός ει» (Αποκ. γ, 1).

Γι’ αυτό τιμάμε αυτήν την σύλληψη. Διότι ήταν η απαρχή για να κυοφορηθεί και να γεννηθεί η Παναγία, η μητέρα της ζωής, του Χριστού.

2. Το έκτακτο είναι ότι,ενώ η Αγ. Άννα ήταν στείρα σε «προβεβηκυία ηλικία», δηλ. σε προχωρημένη ηλικία, έμεινε έγκυος και απέκτησε παιδί, την Παναγία.

Αυτή όμως η θαυμαστή σύλληψη έχει μια προϊστορία,θα λέγαμε.

Και αυτή είναι η επίμονη και διαρκής προσευχή της Αγ. Αννης προς τον Θεό.

Τα χρόνια περνούσαν και η Άννα επέμενε προσευχομένη ζητώντας από τον Θεό να την απαλλάξει από το «όνειδος» της ατεκνίας.

Διότι επίστευαν οι Ιουδαίοι ότι οι άτεκνοι είναι στερημένοι από την ευλογία του Θεού.

Η ατεκνία εθεωρείτο ντροπή και η πολυτεκνία ευλογία.

Και ο Θεός δίνει στο ζεύγος του Ιωακείμ και της Αννης όχι απλώς ένα παιδί,αλλά την Παναγία.
3. Βλέπομε, λοιπόν, ότι ο Θεός απαντά στις προσευχές μας και μάς δίνει «υπερεκπερισσού ων αιτούμεθα ή νοούμεν». Δηλ. πολύ περισσότερα από όσα ζητάμε.

Μόνο, που πρέπει να περιμένουμε και να μη απογοητευόμαστε, διότι το ρολόϊ του Θεού λειτουργεί διαφορετικά από το ρολόϊ των ανθρώπων.

Ερωτάται: Θα μάς δώσει ο Θεός, έστω και αργά, ό,τι του ζητάμε; Βεβαίως!

Όμως εμείς θα ζητάμε αυτό, που θέλουμε και ο Θεός θα μάς δίνει αυτό, που πρέπει και όταν πρέπει.

4. Τώρα θα ήθελα την προσοχή σας,είπε ο Σεβασμιώτατος, σε ένα θέμα σχετικό με την Σύλληψη της Αγ. Αννης, για να διευκρινήσουμε τί πιστεύουμε.

Στην Καθολική Εκκλησία υπάρχει το δόγμα της ασπίλου συλλήψεως της Παναγίας.

Τί σημαίνει «άσπιλος σύλληψις»; Δεν σημαίνει, όπως μερικοί αδαείς νομίζουν, σύλληψη με υπερφυσικό τρόπο.

Η Παναγία συνελήφθη, όπως όλοι οι απόγονοι του Αδάμ με την φυσική συνεύρεση των γονέων της.

Μόνο ο Χριστός συνελήφθη με υπερφυσικό τρόπο, «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου», όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως.

«Άσπιλος Σύλληψις», κατά τους Καθολιούς, σημαίνει ότι η Παναγία από την σύλληψή Της ήταν απαλλαγμένη από το προπατορικό αμάρτημα, ενώ εμείς οι Ορθόδοξοι πιστεύουμε ότι καθαρίστηκε κατά τον Ευαγγελισμό, από το προπατορικό αμάρτημα – το οποίο φέρουμε όλοι, σαν ένα είδος κληρονομικής ασθένειας – όταν το Πνεύμα το Άγιο και η «δύναμις Υψίστου»την επισκίασαν.

5. Αυτοί, που εσφαλμένα νομίζουν ότι άσπιλος σύλληψη σημαίνει υπερφυσική σύλληψη, εμμέσως εννοούν ότι η συνεύρεση ανδρός και γυναικός είναι σπίλος δηλ.ρύπος και αμαρτία. Αυτό είναι λάθος.

Η συζυγία μέσα στα πλαίσια που ορίζει το θέλημα του Θεού, είναι εντολή του Θεού, που εν ελευθερία μπορεί να την ακολουθήσει ο άνθρωπος και η τεκνογονία είναι ευλογία. Αλλά και ευθύνη.

Αυτά είναι τα μηνύματα της Αγ. Αννης προς όλους και κυρίως προς τους γονείς και τους μέλλοντες γονείς.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.