Μητροπολίτης Κορωνείας: «Άσοφοι ή σοφοί»; (ΦΩΤΟ).

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων προσκληθείς από την Λέσχη Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Πειραιώς) την Κυριακή 3η τ.μ. λειτούργησε, με την άδεια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ,στον Ι. Ναό Αγ. Νικολάου Πειραιώς και ετέλεσε Ι. Μνημόσυνο των κεκοιμημένων ανδρών και γυναικών του Λιμενικού Σώματος.

Τον πλαισίωσαν ιερείς του Ναού και του Λιμενικού Σώματος.

Στο κήρυγμά του πήρε αφορμή από το αποστολικό ανάγνωσμα της ημέρας και μάλιστα από τον στίχο: «Βλέπετε ουν πώς ακριβώς περιπατείτε, μη ως άσοφοι, αλλ´ ως σοφοί» (Εφεσίους ε´ 15).

Η σοφία αυτή, για την οποία μάς ομιλεί ο Απόστολος, δεν έχει σχέση με ό,τι οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν ως σοφία.

Ο κόσμος χαρακτηρίζει σοφία την γνώση, την μόρφωση, την επιστήμη.

Όλα αυτά είναι καλά και χρήσιμα. Όμως η σοφία, που χαρίζει ο Χριστός είναι κάτι άλλο.

Είναι η “άνωθεν σοφία”. Ας δούμε τα χαρακτηριστικά της:

1. Η γνώση του εαυτού μας. Η αναγνώριση των ορίων μας. Η αυτογνωσία και μετριοφροσύνη.

“Εγω ειμί παιδάριον μικρόν” (Γ Βασιλ. γ, 7). Λέγει προς τον Θεό ο Σοφός της Π. Διαθήκης. Και με πλήρη συναίσθηση της ανεπάρκειάς του ζητά από τον Θεό την σοφία.

Όσοι νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα “φάσκοντες είναι σοφοί, εμωράνθησαν” (Ρωμ. α, 22).

Ο πραγματικά σοφός γνωρίζει ότι κανένας δεν είναι τόσο σοφός, που δεν χρειάζεται να γίνει.

2. Το δεύτερο χαρακτηριστικό του σοφού είναι ότι ξέρει να ξεχωρίζει το καλό από το κακό, το δίκαιο από το άδικο, το αληθινό από το ψεύτικο, το πρωτεύον απο το δευτερεύον, το χρήσιμο και απαραίτητο από το άχρηστο και περιττό.

Γιατί πολλές φορές αγχονώμαστε κυνηγώντας άχρηστα και περιττά πράγματα. Ενώ όποιος έχει την “άνωθεν σοφίαν” ξέρει να ξεχωρίζει σε κάθε περίπτωση “τί εστιν ευάρεστον τω Κυρίω» (Εφεσίους ε, 10).

Έχει δηλ.σωστά κριτήρια στη ζωή του και στις ενέργειές του. Και δεν γνωρίζει ανεπίτρεπτους συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.

3. Και το τρίτο χαρακτηριστικό του ανθρώπου, που έχει την “άνωθεν σοφία” είναι ότι βλέπει την ζωή του σαν μια διακονία.

Γνωρίζει ότι μόνο όποιος είναι σωστός ως συνάνθρωπος, μπορεί να είναι σωστός άνθρωπος.

Ο πραγματικά σοφός βρίσκει την αλήθεια του εαυτού του στην υπηρεσία του συνανθρώπου του.

Στην σχέση με τον συνάνθρωπό του. Προσπαθεί να μιμηθεί τον Χριστό, που «ουκ ήλθε διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι» (Μάρκ.10, 45)

Ενεργεί πάντα με συναίσθηση ευθύνης προς τους άλλους. Και όσο υψηλότερη θέση κατέχει, τόσο περισσότερο τον συνέχει αυτή η συναίσθηση ευθύνης.

Αυτό θα μάς οδηγούσε σε μια άμιλλα προσφοράς και όχι στον σκληρό ανταγωνισμό για το ποιός θα αναρριχηθεί υψηλότερα.

Βέβαια η τάση προς τα άνω είναι έμφυτη στον άνθρωπο.

Όμως η κατάκτηση των κορυφών να γίνεται όχι με την τακτική της σαύρας, έρποντας, αλλά με την δυνατότητα του αετού, πετώντας.

Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της σοφίας: Γνώση του εαυτού μας. Σωστά κριτήρια και σταθμά στη ζωή μας. Σωστοί συνάνθρωποι.

Εν τέλει ο έχων την “άνωθεν σοφία” ατενίζει τον Σταυρό. Εκεί εμφανίστηκε η Σοφία ως έσχατη μωρία.

Αν μάθουμε να διαβάζουμε το θεόγραφο αυτό βιβλίο της αγάπης του Θεού, βρισκόμαστε στον δρόμο προς την αληθινή σοφία.

Τέλος ετελέσθη το Ι. Μνημόσυνον και ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στους Αξιωματικούς και λοιπούς Λιμενικούς τα δέοντα.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.