Μέ τήν Χάρη τοῦ πρός τό Πάθος, διά τήν ἡμῶν σωτηρίαν, Ἐρχομένου Κυρίου ἑορτάζονται γιά μιά ἀκόμη φορά καί στά νησιά τῆς ἀκριτικῆς μας Ἱερᾶς Μητροπόλεως οἱ ψυχωφελεῖς καί πάνσεπτες ἡμέρες τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδας. Ἡμέρες πνευματικῆς ἀνατάσεως, κατά τίς ὁποῖες κάθε Χριστιανός ἀγωνίζεται γιά νά ἔρθει σέ προσωπική ἐπι-κοινωνία μέ τόν Κύριο, νά μετάσχει στό Θεῖο Δράμα, νά βιώσει ἐκκλησιαστικά καί ὀρθόδοξα τό μυστήριο τοῦ θανάτου καί τῆς Ἀναστάσεως, προγευόμενος τῆς ἀνεσπέρου ἡμέρας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Στήν Σύμη, τήν ἕδρα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως, ὁ ἀγώνας αὐτός τῶν πιστῶν, ὑποστηρίζεται καί ἐνισχύεται ἀπό τόν ἀκούραστο Ποιμενάρχη μας Σεβ. κ. Χρυσόστομο, ὁ ὁποῖος μέ τρόπο ὑποδειγματικό καθημερινά χοροστατεῖ, λειτουργεῖ καί κηρύττει τόν θεῖο λόγο στίς διατεταγμένες ἐκκλησιαστικές λατρευτικές συνάξεις, περιοδεύοντας τούς παλαίφατους ἱστορικούς Ναούς τοῦ νησιοῦ.

Ἔτσι μέ βάση τό πρόγραμμα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας, πραγματοποιοῦμε ἕνα πνευματικό ὁδοιπορικό τῶν ἁγίων τριῶν πρώτων ἡμερῶν καί γεγονότων, τῶν ὁποίων «μνείαν ποιούμεθα» καθημερινά.

Ἤδη τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων, πού ψάλλεται ὁ Ὄρθρος τῆς Μεγ. Δευτέρας, ὁ Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στήν Ἱερά Μονή τοῦ Πανορμίτη, κατά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου.

Τό ἑπόμενο πρωΐ τέλεσε τήν Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία στόν ἐνοριακό Ναό Ἁγίου Ἀθανασίου.

Ἡ Μεγάλη Δευτέρα εἶναι ἀφιερωμένη, ἀφ’ ἑνός στήν μνήμη τοῦ «Παγκάλου Ἰωσήφ», ποὺ ἀντιστάθηκε στίς προκλήσεις τῆς Αἰγυπτίας καὶ προεικονίζει τὸν Κύριο, μὲ τὴν περιπέτεια τῆς πωλήσεως καὶ σκλαβιᾶς του. Ἀφ’ ἑτέρου, στήν ἄκαρπη συκιά πού ξέρανε ὁ Χριστός, καί πού συμβολίζει τήν Συναγωγή, ἀλλὰ καὶ τὴν πνευματικὴ «ἀκαρπία» τόσων ἄλλων ἀνθρώπων.

Τό ἑσπέρας τῆς ἴδιας ἡμέρας πού ψάλλεται ὁ Ὄρθρος τῆς Μεγάλης Τρίτης, ὁ Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στόν ἐπιβλητικό Ναό τῆς Παναγίας Ἐλεημονητρίας. Τήν ἐπαύριο τέλεσε τήν Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία στόν ἐνοριακό Ναό Ἁγ. Γεωργίου Πεδίου.

Τὸ Συναξάρι τῆς ἡμέρας ἀναφέρεται στήν Παραβολὴ τῶν Δέκα παρθένων, τῶν πέντε φρονίμων καὶ τῶν πέντε ἀνοήτων, ποὺ ἡ συμπεριφορὰ τους πρέπει νά μᾶς παραδειγματίσει ἀνάλογα.

Ἡ ὑμνολογία μᾶς θυμίζει ἐπίσης τὴν παραβολὴ τῶν ταλάντων καὶ μᾶς παρακινεῖ νά καλλιεργοῦμε τὰ χαρίσματα πού μᾶς ἔδωσε ὁ Θεός, ὄχι μὲ ἰδιοτέλεια, ἀλλά πρός δόξαν Θεοῦ καί πρός ὄφελος τῶν ἀνθρώπων.

Τό ἑσπέρας τῆς ἴδιας ἡμέρας πού ψάλλεται ὁ Ὄρθρος τῆς Μεγάλης Τετάρτης, ἡ χοροστασία ἦταν στόν ἐνοριακό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἐλευθερίου.

Τό ἑπόμενο πρωΐ ὁ Σεβασμιώτατος τέλεσε τήν Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία στόν ἐνοριακό Ναό τῆς Μεγάλης Παναγιᾶς τοῦ Κάστρου.

Τό θέμα τοῦ συναξαρίου τῆς ἡμέρας εἶναι ἡ σώφρων Πόρνη πού ἄλειψε μὲ πολύτιμο μύρο τὰ πόδια τοῦ Κυρίου πρὸ τοῦ ἐνταφιασμοῦ Του καί πού, μὲ τήν μοναδική ποιητική της τέχνη, ἐγκωμιάζει στό ὁμώνυμο, δημοφιλέστατο, τροπάριό της ἡ Ὁσία Κασσιανή ἡ ὑμνογράφος.

Μετά τήν Θεία Λειτουργία, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος, τέλεσε τό Ἱ. Μυστήριο τοῦ Εὐχελαίου στό 549 Τ.Ε συμπαραστατούμενος ἀπό τόν Πανοσ. Καθηγούμενο τῆς Ἱ. Μονῆς πανορμίτου π. Ἀντώνιο, τόν Αἰδ. Ἐφημ. Ἁγ. Ἐλευθερίου π. Δημήτριο καί τόν Διάκονό του π. Γεώργιο.

Τό ἴδιο ἀπόγευμα χοροστάτησε στήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτήρος, ἡ οποία τελέστηκε στόν ἐνοριακό Ναό Παναγίας Κεχαριτωμένης καί τά γεγονότα πού προβάλλονται κατά τό Συναξάριο ἀφοροῦν «τὸν Ἱερὸν Νιπτῆρα, τὸν Μυστικὸν Δεῖπνον, τὴν ὑπερφυὰ προσευχὴν καὶ τὴν προδοσίαν».

Μπροστὰ μας προβάλλουν οἱ «ἔνδοξοι μαθηταὶ ἐν τῷ νιπτῆρι τοῦ δείπνου», ὁ δυσσεβὴς καὶ φιλάργυρος Ἰούδας, οἱ μακαριστοὶ «Παῖδες ἐν Βαβυλῶνι», τὸ συνέδριον τῶν Ἰουδαίων, ποὺ βιάζεται να δικάσει «Ὃν ἐκήρυξεν Ἀμνὸν Ἠσαΐας». Καί, τέλος, ὁ συμπαθέστατος Διδάσκαλος, Διάκονος καὶ Μυσταγωγὸς τῶν μαθητῶν Του, ὁ Ὁποῖος τούς προσφέρει τό Ἄχραντον Αὐτοῦ Σῶμα καί Αἵμα ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς καί σωτηρίας.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.