Η Αγία μας Εκκλησία σήμερα εορτάζει τη λαμπράν και ένδοξον Πανήγυριν της Εισόδου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, του Θεού, του Λυτρωτού μας, του Σωτήρα μας, στην Ιερουσαλήμ.

Ανέστησε στη Βηθανία τον φίλο του, τον Λάζαρο ,ο οποίος ήδη ήταν τετραήμερος, τέσσερις ημέρες είχε πεθάνει. Είχαν ακούσει Ιουδαίοι παλιότερα για την ανάσταση από τον Κύριό μας της κόρης του Ιαείρου, του γιου της χήρας της Ναΐν, αλλά αυτές οι αναστάσεις γινόντουσαν αυθημερόν με το θάνατο.
Εδώ τώρα ήταν κάτι το εξαιρετικό, είχε ήδη αρχίσει η αποσύνθεση του σώματος του Λαζάρου.
Αυτό διαδόθηκε παντού και έτσι όταν πήγε στα Ιεροσόλυμα ο Κύριός μας, αυτό μαθεύτηκε και τρέχανε οι πάντες να υπαντήσουν, να δουν τον Κύριο.
Λαμπρότερη υποδοχή σε άνθρωπο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Ιστορία.
Τρία εκατομμύρια άνθρωποι και πλέον ήταν , όπως υπολογίζουν οι μετρητές της εποχής εκείνης..
Στρώνανε τα ιμάτιά τους κάτω στη γη, κλάδους βαΐων και φοινίκων είχαν στα χέρια τους, κλάδους από δένδρα έστρωναν στη γη και τα παιδιά, τα νήπια και οι θηλάζοντες φώναζαν:
Ωσαννά! Ευλογημένος ο Ερχόμενος εν Ονόματι Κυρίου, Ωσαννά Υιέ Δαυίδ!
Ωσαννά τω Υιώ Δαυίδ!».
Ωσαννά θα πει Σώσε μας, ή άλλως θα πει Ζήτω.
Ο Κύριός μας, όμως, ανατρέποντας για μία ακόμα φορά το κοσμικό φρόνημα, αναποδογυρίζοντας τη νοοτροπία του κόσμου … και η νοοτροπία του κόσμου ποια ήταν;
Οι πολέμαρχοι, οι Βασιλείς, οι Νικητές, όταν έμπαιναν στις πόλεις κάθονταν πάνω σε χρυσοποίκιλτες άμαξες, άλογα περήφανα, έσερναν τις άμαξες, συνοδεία μεγάλη, σωματοφύλακες, στρατιώτες σιδηρόφρακτοι και από πίσω, αν γυρίζαν απ’ τον πόλεμο αιχμάλωτοι, σερνόντουσαν.
Το σκήπτρο κρατούσαν στο χέρι και δεν χρειάζονταν να πουν κάτι αλλά με μια κίνηση του σκήπτρου γινόντουσαν τα πάντα.
Ο Κύριός μας, ο πραγματικός Βασιλεύς, ο Βασιλεύς των Βασιλευόντων και Κύριος των Κυριευόντων , πώς μπήκε στα Ιεροσόλυμα;
Καθήμενος πάνω σ’ ένα γαϊδουράκι, με συγχωρείτε, που θεωρείται το πιο ταπεινό ζώο και περιφρονημένο.
Σ’ ένα γαϊδουράκι ήσυχος και πραύς, όπως άλλωστε ανέφεραν οι προφητείες. Όλα αυτά είχαν προφητευθεί και ήρθε η ώρα να γίνουν.
ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΕΥΦΗΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΞΑ..
Ήξερε πολύ καλά, ως Προγνώστης Θεός, αφού είναι Τέλειος Θεός και Τέλειος Άνθρωπος, τί θα ακολουθούσε.
Αυτοί που φώναζαν σήμερα:
ΩΣΑΝΝΑ!
την επόμενη μέρα, μετά από λίγες ημέρες, φώναζαν:
ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ, ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ, ΑΡΟΝ, ΑΡΟΝ , ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ ΑΥΤΟΝ.
Δεν ξέρω αν, συγκρίνοντας τον εαυτό μας με αυτή την κατάσταση, βρεθούμε κι εμείς κάπου να έχουμε πράξει παρόμοια. Τη μία μέρα Ωσαννά και την άλλη μέρα “Ερχόμενος ο Κύριος επί το Εκούσιον Πάθος…”.
Ακούω πολλές φορές κι εσείς θα ακούτε τη φράση Σ’ ΑΓΑΠΩ .
Άλλοι τη λένε εύκολα κι άλλοι καθόλου. Βέβαια , απ’ το να μην ακούγεται καθόλου , καλά είναι και το εύκολα, αλλά «σ’ αγαπώ» τί σημαίνει;
«Σ’ αγαπώ» σημαίνει θυσιάζομαι για σένα, Αγάπη σημαίνει Θυσία, γιατί αλλιώς είναι κενού περιεχομένου αυτή η φράση, «σ’ αγαπώ».
Και την Υπέρτατη Αγάπη την επέδειξε ο Θεός θυσιάζοντας τον εαυτό Του πάνω στο Σταυρό.
Από Θεός, καθήμενος επί Θρόνου Δόξης, επί Θρόνου Χερουβικού, που Σεραφίμ και Χερουβίμ Τον περιεκύκλωναν, έγινε ένας ταπεινός Άνθρωπος, ο οποίος από το φθόνο και τη ζήλια των ανθρώπων, του λαού, ο οποίος παρακινήθηκε, δυστυχώς, από τους άρχοντες, από τη ζήλια και το φθόνο εξευτελίστηκε, περιφρονήθηκε, χλευάστηκε, χτυπήθηκε, πληγώθηκε, έφτασε στην Άκρα Ταπείνωση για να σώσει εμάς τους ανθρώπους, να μας γλυτώσει από τον αιώνιο θάνατο και από την τυραννίδα του διαβόλου.
Εμείς, άμα θέλουμε, αδελφοί μου, να συμμετέχουμε στα σωτηριώδη αυτά γεγονότα των ημερών αυτών – και χαίρομαι γιατί οι Εκκλησιές στολίζονται με την παρουσία των ανθρώπων και οι Εκκλησιές έχουν μεγάλη Χάρη Θεού αυτές τις μέρες –
αν θέλουμε να συμμετέχουμε, πρέπει και εμείς να ακολουθήσουμε, κατά το δυνατόν, στα ίχνη του Θεού μας, να συμπορευθούμε μαζί Του, να κάνουμε..
τί να κάνουμε πρώτα από όλα; ΥΠΑΚΟΗ!
Κι ο ίδιος έφτασε σε ένα σημείο και είπε: – Παρελθέτω το ποτήριον τούτο απ’ Εμού Πάτερ, να μην το πιω αυτό το ποτήρι το πικρό, αλλά, αμέσως μετά, είπε :
– Αλλά όχι όπως θέλω Εγώ, όπως θέλεις Εσύ..
Άκρα Υπακοή…
Εκεί , λοιπόν , να Τον μιμηθούμε, στην ταπείνωση, στην υπακοή. Στην υπακοή η οποία κόβοντας το ίδιον θέλημα οδηγεί στην ταπείνωση. Στην ταπείνωσή Του λοιπόν, στην καρτερία Του, στην υπομονή Του, στη συγχωρητικότητά Του.
«Άφες αυτοίς Κύριε»… στον Σταυρό επάνω και συγχωρούσε τους σταυρωτές Του, «ου γαρ οίδασι τί εποίησαν».
Κι εμείς , αν μας πουν ένα λόγο, άμα μας κάνουν κάτι, «δεν του μιλάω παπά μου, δεν τον συγχωρώ». Μα άμα δεν τον συγχωρήσω δεν θα συγχωρηθώ. Αφού ο Θεός μας τα λέει καθαρά και ξάστερα στην Προσευχή που ο ίδιος παρέδωσε, τη λεγόμενη Κυριακή Προσευχή, το Πάτερ ημών, τί λέει:
– Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών. Και Συγχώρεσέ μας Κύριε αυτά τα σφάλματά μας όπως κι εμείς συγχωρούμε αυτούς που έσφαλαν σε βάρος μας.
Και αν μιμηθούμε τον Κύριό μας, αν συμπορευθούμε μαζί Του προς τα Ιεροσόλυμα και όλη την πορεία αυτή του Πάθους ,τότε θα έχουμε δικαίωμα, Χάριτι Θεού, να συναναστηθούμε κι εμείς από
τα Πάθη μας και να νιώσουμε τη Χαρά και τη Χάρη της Ευλογίας του Θεού, αλλά και να ζούμε από δω τη Βασιλεία του Θεού, ώστε εκείνη την ημέρα, της Μελλούσης Κρίσεως, της Δευτέρας Παρουσίας, να συναναστηθούμε και εμείς στην Κοινή Ανάσταση και η Αγάπη του Θεού να μας κατατάξει στο Φως της Ζωής.
Η Ανάσταση, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι το Α και το Ω της Πίστεώς μας, είναι ένα μοναδικό γεγονός στην ανθρώπινη Ιστορία, η Ανάστασις του Κυρίου μας. Είχαν προηγηθεί οι αναστάσεις που αναφέραμε, του Λάζαρου, του γιου της Χήρας της Ναΐν, της κόρης του Ιαείρου.
Η Μετάστασις του σώματος της Παναγίας μας, της Παναγίας μετά του σώματός Της, στους Ουρανούς , απόδειξη Αναστάσεως είναι.
Απόδειξη Αναστάσεως είναι τα άφθαρτα Σκηνώματα των Αγίων μας, έχουμε τον Άη Γιάννη το Ρώσο κοντά μας, τον Άγιο Γεράσιμο στην Κεφαλονιά, τον Άγιο Διονύσιο στη Ζάκυνθο.
Τι είναι αυτά; είναι αποδείξεις Αναστάσεως, Ζωής και Αναστάσεως.
Η Αγία Κάρα του Οσίου Δαυίδ, που έχουμε εδώ ανάμεσά μας, 500 και πλέον ετών είναι, την βλέπουν γιατροί, Βιολόγοι, και σου λέει είναι δυνατόν 500 ετών φρέσκια – φρέσκια είναι!
Δεν αντέχουν τόσα χρόνια τα οστά, τα γεγυμνωμένα των ανθρώπων, γίνονται θρύψαλα, μαυρίζουν.. Κι όμως!
Ανάσταση είναι, απόδειξη Αναστάσεως είναι και το μύρο που αναβλύζει.
Πολλές φορές, πιστοί με βαμβάκια μάζευαν το μύρο που αναβλύζει από την Αγία Κάρα.
Η άρρητη ευωδία τί είναι;
είναι πεθαμένα κόκαλα αυτά;
Ζωή και Ανάστασις υπάρχει και ζωοποιεί όσους με πίστη έρχονται.
Άπειρα τα θαύματα, δεν υπάρχει χαρτί, δεν υπάρχει μελάνι, έλεγε ο Άγιος Ιάκωβος, να καταγράψουμε τα καθημερινά θαύματα του Αγίου.
Γι’ αυτό , όσοι δε στρέφουν τα μάτια της ψυχής τους προς το Θεό, τον Αληθινό, τον Ζωντανό, τον Τριαδικό Θεό , για να δούνε την Αλήθεια και τη Ζωντάνια της Πίστεώς μας χάνουν. Κι επειδή δεν έχουν εμπειρία, δεν έχουνε γεύση πίστεως γι’ αυτό και ενίοτε πολεμούν την Πίστη, πολεμούν την Εκκλησία.
Να προσευχόμαστε γι’ αυτούς και για όλο τον κόσμο, να προσευχόμαστε στο Θεό να χαρίζει την Ειρήνη στον κόσμο. Ακούτε ένα σωρό ταλαιπωρίες που συμβαίνουν. Να προσευχόμαστε στο Θεό να χαρίζει την υγεία.
Θα τη χαρίσει, βέβαια, όταν δει τη μετάνοια του λαού Του.
Να προσευχόμεθα να μας στείλει τη Χάρη Του να πορευθούμε, όπως Εκείνος θέλει, ούτως ώστε να ζήσουμε το νόημα αυτής της Εβδομάδος που ακολουθεί, της Εβδομάδας των Παθών.
Να προσκυνήσουμε τα Τίμια Πάθη του Κυρίου μας και να υμνήσουμε και να δοξάσουμε την Ένδοξή Του Ανάσταση και να κάνουμε Πάσχα με Χριστό.
Όχι Πάσχα, με συγχωρείτε, με μαγειρίτσες και σούβλες.
Ε, όλο το χρόνο μπορεί να τα φάει κανείς αυτά, δεν είναι εκεί το νόημα …και εκεί..
αλλά προηγείται το ουσιαστικότερο, προηγείται να ανοίξουμε την καρδιά μας, να κάνει Είσοδο ο Θεός μας, να προετοιμαστούμε με συγχωρητικότητα, με ταπείνωση, με εξομολόγηση και με άδεια του Πνευματικού μας να προσέλθουμε στο Μυστήριο των Μυστηρίων, στη Θεία Κοινωνία, να βάλουμε τον ίδιο το Θεό μέσα μας, Σάρκα και Αίμα Θεού παίρνουμε, τον ίδιο το Θεό.
Ένας απλός μοναχός, Άγιος, κάποτε αναρωτιόταν :
– Πώς γίνεται αυτό να είναι Σώμα να είναι και Αίμα; και βρισκόμενος στο Ιερό, βλέπει τον Ιερέα που λειτουργούσε κάποια στιγμή να σφάζει ένα όμορφο παιδί, γέμισε αίμα, λέει το Άγιο Δισκάριο και όταν τα τεμάχια τα έβαλε στο Άγιο Ποτήριο και ήρθε η ώρα της Θείας Κοινωνίας και κοινώνησε κι ο ίδιος Σάρκα στο στόμα του δεν μπορούσε να καταπιεί.
Άγγελος παρουσιάστηκε και του λέει:
– Να γιατί ο Θεός δεν επιτρέπει να αισθανόμαστε τη Σάρκα και το Αίμα Του και είναι σε μορφή Άρτου και Οίνου , που όμως είναι καθαγιασμένα και έχουν μεταβληθεί σε Σώμα και Αίμα Χριστού, για να μπορεί ο άνθρωπος να κοινωνήσει.
Και λέγοντας αυτό θυμάμαι το δικό μας, τον μακαρίτη, τον πατέρα Σεραφείμ, το μοναχό,
ο οποίος, ένα διάστημα για τρεις φορές που κοινωνούσε , αισθάνθηκε Αίμα στο στόμα του. «Βρε», λέει, «η γλώσσα μου τίποτα», λέει, «δάγκωσα τη γλώσσα μου;» αλλά συνεχιζόταν αυτό και την επόμενη και τη μεθεπόμενη φορά , του λέει ο Άγιος Ιάκωβος «ε, πάτερ Σεραφείμ το Άγιο Αίμα του Κυρίου μας Κοινώνησες».
Να που πάντα ο Θεός μας βοηθάει να ζήσουμε τη ζωντάνια της Πίστεώς μας, μας βοηθάει να προετοιμαστούμε για να ζήσουμε μαζί Του αιώνια.
Η αγάπη του Θεού ας βοηθήσει τον καθένα μας, ας βοηθήσει τα σπίτια μας, τις οικογένειές μας, που βάλθηκε με λύσσα ο μισόκαλος διάβολος να διαλύσει την οικογένεια, με ποικίλους τρόπους, με πολλές παρεμβάσεις.
Ας μας βοηθήσει να υπάρχει σεβασμός του προσώπου μας και του σώματός μας, πόσα ακούγονται.
Ας βοηθήσει τα χωριά μας, τις πόλεις μας την Ελλάδα μας ολόκληρη και τον κόσμο ολόκληρο
και ας μας αξιώσει, όταν θα ‘ρθει η ώρα για τον καθέναν μας, με την Παναγιά Δέσποινα δίπλα μας, Υπεράσπισή μας, που θα το κάνει όταν εμείς εδώ τη χαιρετίζουμε καθημερινώς με τά Χαίρε , Χαίρε , Χαίρε των Χαιρετισμών της, έχει υποσχεθεί , ότι θα το κάνει, θα μας προστατεύει σ’ αυτή την καθημερινή ζωή και την ώρα της Κρίσεως θα είναι δίπλα μας, Συνήγορος υπερασπίσεώς μας.
Με την Παναγιά δίπλα μας και τους Αγίους δίπλα μας για να αξιωθούμε της Επουρανίου Βασιλείας και να απολαύσουμε τα αγαθά που ετοίμασε ο Θεός σε όσους Τον αγάπησαν, πράγμα που το ευχόμεθα σε όλους σας.ΑΜΗΝ!》
ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ
ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Ι.Μ.ΟΣΙΟΥ ΔΑΥΙΔ
Ι.Μ.Οσίου Δαυίδ, 25/4/2021,
Κυριακή των Βαίων

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.