Η Αγία Ένδοξος Μεγαλομάρτυς Βαρβάρα τιμάται σε ολόκληρη την Ελλάδα από τον φιλομάρτυρα και φιλάγιο Λαό μας, ως προστάτης του Πυροβολικού ενδόξου σώματος του Στρατού μας και επίσης ως προστάτης των μεταλλωρύχων, των αδελφών μας δηλαδή που από τα έγκατα της γης παίρνουν την πρώτη ύλη για να στηρίξουν ολάκερη την οικουμένη με του Θεού την πρόνοια. Για τούτο και στην Ιερά μας Μητρόπολη επίκεντρο του εορτασμού είναι το Στρατώνι με την ομώνυμη Ενορία της, καθότι ο τόπος αυτός συνιστά το κέντρο όλης της μεταλλευτικής δραστηριότητος της Χαλκιδικής.

Την κυριώνυμο ημέρα της Εορτής, της Πανηγύρεως προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση και πλαισιούμενος από τους Παν. Αρχιμ. π. Γεννάδιο Ντελή, π. Αμφιλόχιο Χάϊτα, π. Αθανάσιο Σφουγγάρο και τον φιλόλαο και πολύ δραστήριο Εφημέριο της Ενορίας π. Ευθύμιο Μαρμαλίδη.

Ο ευλογημένος Λαός του Στρατωνίου προσήλθε με μεγάλη ευλάβεια και κατάνυξη και τίμησε την Αγία του, με επικεφαλής τον Βουλευτή κ. Απόστολο Πάνα, την Αντιπεριφερειάρχη κα Αικατερίνη Ζωγράφου, τον Δήμαρχο Αριστοτέλη κ. Στυλιανό Βαλιάνο, τον εκ Στρατωνίου καταγόμενο Λιμενάρχη Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής κ. Αργύριο Αργύρα, τον Πρόεδρο της Περιστεράς κ. Δημήτριο Ντισλή, Δημοτικούς και Τοπικούς Συμβούλους, το Στέλεχος της Μεταλλευτικής Εταιρείας κ. Κωνσταντίνο Γεωργιάδη, συνοδευόμενο από εκλεκτούς συνεργάτες του κ.ά.

Ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε η συμμετοχή στην Πανήγυρη ομάδος προσκυνητών από την Ενορία Αγίου Ανδρέου Περιστεράς, οι οποίοι προσήλθαν στη Θεία Λατρεία με δύο λεωφορεία, κατόπιν παροτρύνσεως του Εφημερίου τους, τιμώντας έτσι τον συντοπίτη τους Εφημέριο Στρατωνίου π. Ευθύμιο.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος, αφού αναφέρθηκε στο φοβερό μαρτύριο της Μεγαλοπαρθενομάρτυρος Βαρβάρας, η οποία έζησε επί των ημερών του Αυτοκράτορος Μαξιμιανού περί το 300 μ.Χ., απεκεφαλίσθη από τον ίδιο τον ειδωλολάτρη πατέρα της Διόσκορο, γιατί αρνήθηκε να αποδεχθεί την ύπαρξη θεών και ειδώλων της Ρωμαϊκής τότε εξουσίας και φυσικά την τιμή σε ψευδείς θεούς και αυτοκράτορες, όπως το κοσμοείδωλο της εποχής εκείνης αποδεχόταν.

Παίρνοντας, λοιπόν, την αφορμή από τη μεγάλη Εορτή και το Αποστολικό Ανάγνωσμα της ημέρας από την προς Γαλάτας Επιστολή του Αποστόλου των Εθνών Παύλου, ο ομιλητής παρετήρησε ότι είναι μεγάλο το λάθος να υποστηρίζεται πως η πίστη σε Θεό ή Θεούς μπορεί να προέρχεται από ανθρώπινα λογικά ή μυθεύματα, όπως π.χ. συνέβαινε στο πάνθεο της Αρχαίας Ελλάδας, Ρώμης, Αιγύπτου κ.λ.π. Στο πως φανερώνεται ο Θεός στον άνθρωπο, υπεγράμμισε, μας το δηλώνει ο θείος Ταρσέας γράφοντας: «Ἀδελφοί, ὅτε ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν», δηλαδή, «Αδελφοί, όταν έφτασε η ώρα που είχε καθορίσει ο Θεός, απέστειλε τον Υιό του. Γεννήθηκε από μια γυναίκα, τη Θεοτόκο Μαρία και υποτάχτηκε στον Νόμο, για να εξαγοράσει αυτούς που ήταν υπόδουλοι στον Νόμο, για να γίνουμε εμείς παιδιά του Θεού» (Γαλ. 4 – 5). Ο Θεός, λοιπόν, αποκαλύπτεται και φανερώνεται στον άνθρωπο μοναδικά με το Πρόσωπο του Χριστού και με μία πράξη, την κατά Χριστό Οικονομία. Δηλαδή, μ’ όσα μεγαλεία έπραξε ο Θεός στο Πρόσωπο και με το Πρόσωπο του Χριστού, με τη Σάρκωσή Του, με τα Θαύματά Του, με τη Μεταμόρφωσή Του, με τη Σταύρωσή Του, με την Ανάστασή Του και τέλος με την Ανάληψή Του. Κανένας άλλος τρόπος αποκαλύψεως και φανερώσεως του Θεού στον κόσμο δεν υπάρχει﮲ όλα τα άλλα μυθεύματα ή θρησκεύματα που ομιλούν περί Θεού, απλώς συνιστούν εκτροπή και αλλοίωση του Προσώπου του Θεού στον κόσμο και στη φύση ολάκερη και φυσικά της Αλήθειας που ο Θεός μοναδικά εν Χριστώ απεκάλυψε στον άνθρωπο.

Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: «Στην εποχή μας δεν είναι λίγοι εκείνοι που πασχίζουν τη γνώση, την τεχνολογία και το ανθρώπινο μυαλό ή τη λεγόμενη τεχνητή νοημοσύνη να την ανυψώσουν σε θεό. Και από τον Θεάνθρωπο Χριστό πασχίζουν να φθάσουν στον ανθρωποθεό, ένα ”θεό” στα μέτρα τους, τόσο ανύπαρκτο και ψευδή, όσο και τα είδωλα που πίστευε ο Διόσκορος, ο πατέρας της Αγίας Βαρβάρας, ο οποίος αποκεφάλισε τη θυγατέρα του αρνούμενη να τα προσκυνήσει. Η νεοειδωλολατρία στα σημερινά πλαίσια του ορθολογισμού, της σαρκολατρείας, της αυτοθέωσης και της αυτοσωτηρίας του ανθρώπου, συνδεδεμένη άρρηκτα με την απόρριψη της κατά Θεόν ζωής και του αγιασμού ως μοναδικού προορισμού του ανθρώπου, τείνει να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις που μικραίνουν τον άνθρωπο, απομακρύνουν τη Χάρη του Θεού απ’ αυτόν και τον γυρίζουν πίσω σε εποχές αγριότητας και εγωκεντρισμού. Ο Θεός φανερώθηκε με τη Σάρκωση του Χριστού μας και η αλήθεια περί Θεού ανέτειλε από τον Αναστημένο Τάφο Του. Δεν θα υπάρξουν άραγε και άλλοι μιμητές στο σήμερα της Αγίας Βαρβάρας, του Αγίου Σεραφείμ Επισκόπου Φαναρίου και του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού που θα τολμήσουν και θα θελήσουν να αρνηθούν τις υποκλίσεις στο σημερινό κοσμοείδωλο;».

Το Αναλόγιο της Ενορίας, πέραν του εκλεκτού τοπικού Ιεροψάλτου κ. Αριστείδη Ανετούδη, τίμησε με την παρουσία του ο Πρωτοψάλτης του Ιερού Καθεδρικού Ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης και Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής στην Ιερά μας Μητρόπολη κ. Στυλιανός Ζαχαρίου με καλλικέλαδους συνεργάτες του.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας όλο το Εκκλησίασμα μετέβη στην τ. Σχολή Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. Στρατωνίου, όπου εκ μέρους της Μεταλλευτικής Εταιρείας προσεφέρθη πλούσιο γεύμα, συνοδευόμενο με Μουσικοχορευτικές Εκδηλώσεις και Παραδοσιακούς Χορούς από νέους και νέες του Συλλόγου Γυναικών της Κωμοπόλεως.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.