Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή ένας τυφλός που θεραπεύεται από τον Ιησού, χωρίς να του το ζητήσει, υπερασπίζεται την αλήθεια και αγωνίζεται να ανοίξει τα μάτια των πνευματικά τυφλών Φαρισαίων. Καταθέτει τη μαρτυρία του για όσα είδε και έζησε. Και δεν είδε βέβαια μόνο το φυσικό φως, αλλά έλαμψε μέσα του και το φως της αλήθειας, ώστε να πιστέψει στο Χριστό και να τον προσκυνήσει.

Κυριακή του Τυφλού: Εορτή σήμερα 6 Ιουνίου

Το μαρτύριό του όμως αρχίζει μετά τη θεραπεία του, όταν επιστρέφει σπίτι του από την κολυμβήθρα του Σιλωάμ, στην οποία τον έστειλε ο Χριστός να πλυθεί και ν’ αποκτήσει το φως του, όπως και έγινε. Πρώτα τον πολιορκούν οι γείτονες, τον ρωτούν, θέλουν να μάθουν και δίκαια, ίσως και καλοπροαίρετα. Ύστερα οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι, οι οποίοι τον ανακρίνουν και τον ταλαιπωρούν σαν κατηγορούμενο. Τη θεραπεία του δε μπορούν να την αμφισβητήσουν, επειδή όμως μισούν το Χριστό τον αμφισβητούν.

Είναι ο εγωισμός, ο φθόνος και το μίσος που φωλιάζει στις ψυχές τους, που δεν τους αφήνει να δούν την αλήθεια. Για να αποστομώσουν τον πρώην τυφλό, για να σιγήσει στο μεγάλο θαύμα της θεραπείας του, πρώτα χρησιμοποιούν βία. Απειλούν και τον ίδιο και τους γονείς του πως θα τους κάνουν αποσυνάγωγους. Είναι άλλωστε η μεγαλύτερη τιμωρία για έναν Ιουδαίο, να μη μπορεί να πάει στη συναγωγή, στο χώρο της προσευχής, στο χώρο μελέτης του Νόμου και ακόμη ως αποσυνάγωγος εισπράττει την περιφρόνηση όλων.

Στη συνέχεια οι κατήγοροι του τυφλού κάνουν παράλογους συλλογισμούς. Ξέρουμε, λένε, πως αμαρτωλό άνθρωπο ο Θεός δεν τον ακούει, και αφού ο Ιησούς καταργεί το Σάββατο, είναι αμαρτωλός. Άρα πως μπορεί να κάνει θαύματα.

Το Θαύμα έγινε μέρα Σάββατο

Η αμαρτία που έκανε ήταν ότι την ημέρα της αργίας του Σαββάτου έφτυσε κάτω, έφτιαξε πηλό, άλειψε τα μάτια του τυφλού και τον θεράπευσε. Γι’ αυτό και κατηγορείται.

Ο Χριστός όμως βάζει πάνω από το Νόμο τον άνθρωπο. «Το Σάββατον διά τον άνθρωπον εγένετο». Η αγάπη του ξεπερνάει το Νόμο, δεν τον καταργεί, αλλά τον συμπληρώνει. Αντίθετα, αυτή η αγάπη λείπει από τους Φαρισαίους, που μένουν προσκολλημένοι στο γράμμα του Νόμου και αδιαφορούν για τον πονεμένο άνθρωπο. Ο τυφλός, ωστόσο, τον υπερασπίζεται με τον καλύτερο τρόπο, με τη μεγαλύτερη πίστη. «Εάν είναι αμαρτωλός αυτός ο άνθρωπος δεν το γνωρίζω. Ένα ξέρω, ότι με έκανε καλά. Ήμουν τυφλός και τώρα βλέπω». Εδώ οι Φαρισαίοι χρησιμοποιούν ένα άλλο όπλο εναντίον της αλήθειας. Επιστρατεύουν την υποκρισία τους. Παρουσιάζονται ως ευσεβείς και πιστοί. «Δος δόξαν τω Θεώ», του λένε, ενώ επιμένουν να χαρακτηρίζουν τον Ιησού αμαρτωλό. Ξαναρωτούν τον τυφλό να τους διηγηθεί πως έγινε η θεραπεία του.

Ο άνθρωπος του Θεού

Ο τυφλός, αφού ομολόγησε πριν ότι ο Χριστός είναι προφήτης, με παρρησία τώρα τους ελέγχει και γίνεται δάσκαλος των λεγόμενων σοφών. «Δε μπορεί παρά να είναι άνθρωπος του Θεού αυτός που με θεράπευσε, γιατί ο Θεός δεν ακούει τους αμαρτωλούς, ούτε ποτέ ακούστηκε στον κόσμο πως άνοιξε κανείς τα μάτια κάποιου ανθρώπου που γεννήθηκε τυφλός». Στο τέλος οι Φαρισαίοι εφαρμόζουν το διωγμό, τον καταδικάζουν ως αμαρτωλό και τον βγάζουν έξω. Εκείνος εξέρχεται νικητής. Του αποκαλύπτεται ο ευεργέτης του, ο Χριστός μας, και αναφωνεί: «πιστεύω Κύριε» και «προσεκύνησεν αυτώ».

Ο Ιησούς Χριστός προέβλεψε αυτή τη διαμάχη όταν είπε στον τυφλό: «εγώ εις κρίμα εις τον κόσμον τούτον ήλθον, ίνα οι μη βλέποντες βλέπωσι και οι βλέποντες τυφλοί γένωνται». Αυτή η διαμάχη συνεχίζεται διά μέσου των αιώνων και ταλαιπωρεί και σήμερα τον κόσμο. Εμείς ας έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας για να βλέπουμε την πραγματική αλήθεια, την αλήθεια που έβλεπε ο τυφλός, ενώ οι άλλοι την αγνοούσαν, για να πιστεύουμε και να προσκυνούμε τον Ιησού Χριστό, όπως μας διδάσκει η Εκκλησία μας. Γιατί αυτός είναι η αλήθεια, καθώς ο ίδιος το μαρτυρεί για τον εαυτό Του: «Εγώ ειμί η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή». Αμήν.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.