Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 και ώρα 10.00’ π.μ., στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Κέντρου του Ιδρύματος Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ η Τελετή Βράβευσης των μαθητών, που διακρίθηκαν στον 11ο Παγκύπριο Μαθητικό Διαγωνισμό.

Ως γνωστό, ο διαγωνισμός αυτός προκηρύχθηκε από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και διεξήχθη σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης.

Θέμα του Διαγωνισμού, για τον Γυμνασιακό Κύκλο ήταν: «Η συμβολή του μαθήματος των Θρησκευτικών στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των νέων» και για τον Λυκειακό Κύκλο: «Ψυχαγωγία- αγωγή ψυχής ή αγωγή προς κατανάλωση;».

Η εκδήλωση ξεκίνησε με εκκλησιαστικούς ύμνους από την χορωδία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου «Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός», ενώ χαιρετισμό απηύθυναν τόσο ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Χαμπιαούρης όσο και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος.

Η βράβευση των μαθητών έγινε από την Α.Μ. τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομο, τον Υπουργό Παιδείας και Επιθεωρητές Θρησκευτικών Μαθημάτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.

Στην Τελετή Βράβευσης παρέστησαν, επίσης, Διευθυντές των σχολείων, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Στο χαιρετισμό του ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε εκτενώς αφενός στην αξία του μαθήματος των θρησκευτικών και την επίδραση που το μάθημα ασκεί στην υγιή δόμηση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα των μαθητών του γυμνασιακού κύκλου, και αφετέρου στο ζήτημα της χρήσης του ελεύθερου χρόνου των παιδιών λυκειακού κυρίως κύκλου. Κοινός σκοπός, κατέληξε ο Μακαριώτατος, είναι οι νέοι να προβληματιστούν και να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα βίωσης του κατά Χριστόν ήθους στη ζωή τους είτε μέσω του μαθήματος των θρησκευτικών είτε μέσω της χρήσης του ελεύθερού τους χρόνου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναγνώστηκαν από τους διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες, αποσπάσματα από τα βραβευμένα δοκίμιά τους.

Ο διαγωνισμός χωριζόταν σε τρεις κατηγορίες: την έκθεση ιδεών, την εικαστική δημιουργία και τη δημιουργία ενημερωτικών μέσων.

Οι βραβευθείσες εικαστικές δημιουργίες είχαν εκτεθεί σε ειδικό μέρος της αίθουσας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μουσικό επίλογο από το Μουσικό Λύκειο Λευκωσίας.

Ιεροδ. Τριφυλλίου Ονησιφόρου,

Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου

XΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ Α.Μ. ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Β΄

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

ΤΟΥ ΙΑ΄ ΠΑΓΚΥΠΡΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Ο φετινός ενδέκατος παγκύπριος μαθητικός διαγωνισμός που προκηρύσσει η Ιερά Αρχιεπισκοπή σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού στρέφει το ενδιαφέρον γύρω από δύο καίριες παραμέτρους της ζωής των νέων. Η μία αναφέρεται στην αξία του μαθήματος των θρησκευτικών και την επίδραση που το μάθημα ασκεί στην υγιή δόμηση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα των μαθητών του Γυμνασιακού Κύκλου.

Η άλλη στρέφεται γύρω από το ζήτημα της χρήσης του ελεύθερου χρόνου των παιδιών μεγαλύτερης ηλικίας και έχει τίτλο «Ψυχαγωγία- αγωγή ψυχής ή αγωγή προς κατανάλωση;».

Εν πρώτοις η θρησκευτικότητα, η στροφή δηλαδή προς το Θείο αποτελεί έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου ο οποίος πλάστηκε, σύμφωνα με το Βιβλικό κείμενο, κατ’εικόνα και ομοίωση του Δημιουργού Του. Κατά συνέπεια συνιστά μια από τις σημαντικότερες πτυχές της ύπαρξής του. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Κύριος «Ουκ επ΄άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος αλλ’ επί παντί ρήματι εκπορευομένω δια στόματος Θεού» ( Ματθ. Δ, 4).

Αυτή τη βασική διάσταση ζωής, τη βαθειά δηλαδή έφεση του ανθρώπου και δη του νέου να αναζητήσει και να βρει το Θεό, υπηρετεί το μάθημα των θρησκευτικών που διδάσκεται στα σχολεία της πατρίδας μας ως μέρος του αναλυτικών τους προγραμμάτων. Μέσα από την εμπνευσμένη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού θεολόγου το μάθημα διανοίγει τους ορίζοντες των νέων παιδιών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το Θεό της Ορθοδοξίας όπως αυτός αποκαλύπτεται στην ιστορία και βιώνεται μέσα από τα μυστήρια της Εκκλησίας μας.

Οίκοθεν νοείται ότι η ενεργός εμπλοκή των μαθητών στην προβληματική που κομίζει το μάθημα συμβάλλει θετικά στο κτίσιμο της προσωπικότητας και του χαρακτήρα τους. Οι αρετές της αγάπης, της ειλικρίνειας, της αυτοθυσίας που προβάλλονται μέσα απ΄ αυτό κάτω από τις κατάλληλες εκπαιδευτικές προϋποθέσεις μπορούν να αποτελέσουν οδοδείκτη της πορείας τους.

Έτσι τα θρησκευτικά πέρα από τις γνώσεις γίνονται μέσο αγωγής, σμιλεύουν το χαρακτήρα, διαμορφώνουν στάσεις ζωής. Και επειδή τα παιδιά σ’ αυτό το στάδιο της ηλικίας τους αναζητούν φωτισμένα παραδείγματα, η προβολή του αιώνιου προτύπου του Κυρίου Ιησού Χριστού και των αγίων του μπορεί να τα εμπνεύσει σε ένα υγιή προσανατολισμό ζωής απαλλαγμένο, ει δυνατόν, από μίση, πάθη και ιδιοτέλειες.

Παρά ταύτα στην εποχή μας ακούγονται φωνές που ζητούν το μάθημα να παύσει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και αντί αυτού να μετατραπεί σε θρησκειολογία. Περιττό να αναφερθεί ότι ως εκ του περιεχομένου του το μάθημα δεν απορρίπτει και δεν αμφισβητεί την αξία κανενός πολιτισμού, κανενός θρησκεύματος. Αντίθετα ενθαρρύνει και καλλιεργεί την κριτική σκέψη των μαθητών και τους βοηθά να αποκτήσουν μια υγιή θεώρηση των άλλων θρησκειών, να τις εκτιμήσουν θετικά και με βάση το εκκλησιαστικό ήθος να πορευτούν στη σημερινή πολυπολιτισμική κοινωνία.

Η δεύτερη θεματική του διαγωνισμού αφορά στην ψυχαγωγία του νέου. Η αναγκαιότητα της ψυχαγωγίας είναι πρόδηλη για τον κάθε άνθρωπο. Κηρύττεται ήδη μέσα από το Δεκάλογο της Παλαιάς Διαθήκης και συνιστάται ακόμη και από ασκητές της ερήμου. Πλην όμως ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών, τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται ανώφελα. Ξοδεύεται σε συνήθειες βλαβερές, ενισχύει κλίσεις επικίνδυνες, παγιώνει πάθη και ιδιοτέλειες που αργότερα θα αγκυλώσουν την ζωή τους.

Σε στατιστική που δημοσιεύτηκε πριν λίγο καιρό για το βαθμό κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών μεταξύ των νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ηλικίας από 15-18 ετών η Κύπρος βρίσκεται σχεδόν στην πρώτη θέση. Παρόμοια και η χρήση ουσιών που δημιουργούν τεχνητούς παραδείσους και που υπόσχονται να χαλαρώσουν δήθεν τη ζωή του νέου από τους έντονους ρυθμούς στους οποίους κυλά, αποτελεί κίνδυνο- θάνατο για τα παιδιά μας Η καταναλωτική κοινωνία επέβαλε τη λογική η ψυχαγωγία να υπάγεται στους νόμους του χρήματος και να γίνεται βιομηχανία με αρκετά κέρδη η οποία όμως αποστερεί τους νέους από την επικοινωνία και την δημιουργική απασχόληση.

Από τη μεριά της η εκκλησία καλεί σε ένα προσανατολισμό εντελώς διαφορετικό από τον πιο πάνω. Διακηρύττει πως ο χρόνος είναι συνάρτηση σωτηρίας. Ιδιαίτερα ο ελεύθερος χρόνος των νέων θα πρέπει να τους βοηθά να χαίρονται και να απολαμβάνουν επωφελώς τις ήσυχες στιγμές της καθημερινότητας, αλλά και να αποτελεί εφαλτήριο οι νέοι να γεύονται εν τη πράξει την αγάπη του Θεού- Πατέρα, τη χάρη του Ιησού Χριστού και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος μέσα στο χώρο της Εκκλησίας.

Να, λοιπόν, γιατί στο φετινό διαγωνισμό έχουν επιλεγεί οι δύο αυτές θεματικές. Κοινός σκοπός είναι οι νέοι να προβληματιστούν και να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα βίωσης του κατά Χριστόν ήθους στη ζωή τους είτε μέσω του μαθήματος των θρησκευτικών είτε μέσω της χρήσης του ελεύθερού τους χρόνου.

Τελειώνοντας να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό καθώς και τους καθηγητές που τα ενθάρρυναν. Επίσης να συγχαίρω και εσάς παιδιά που διακριθήκατε με τις εργασίες σας καθώς και τις οικογένειές σας. Ευχαριστίες απονέμω και στα μέλη της κριτικής επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας που αξιολόγησαν τις εργασίες.

Τέλος απευθυνόμενος σε σας κύριε Υπουργέ που μόλις πρόσφατα έχετε αναλάβει καθήκοντα να σας ευχηθώ να υπηρετήσετε ευδόκιμα στο χώρο της Παιδείας μέσα από τον οποίο καλλιεργείται η νεολαία της ημικατεχόμενης πατρίδας μας. Μιας πατρίδας που δίνει αγώνα καθημερινό για την εθνική της αξιοπρέπεια και την επανένωση όλων των κατοίκων της σε συνθήκες ασφάλειας και ειρήνης. Είμαι βέβαιος ότι η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου σας και της Εκκλησίας θα συνεχιστεί απρόσκοπτα όπως γινόταν τόσα χρόνια μέχρι τώρα προς όφελος του λαού και δη της μαθητιώσας νεολαίας του τόπου μας.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.