Ανήμερα της μεγάλης εορτής του Οσίου Κενδέα του Θαυματουργού, τελέστηκε η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην πανηγυρίζουσα ομώνυμη Ιερά Μονή του παρά την κοινότητα Αυγόρου, προεξάρχοντος του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασιλείου, πλαισιούμενου από τον πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμ. Αυγουστίνο Κκαρά, τους Πρεσβυτέρους Κωνσταντίνο Αθανασίου, Ανδρέα Χρίστου, Νικόλαο Παπαντωνίου και τον Διάκονο Επιφάνιο Παπαντωνίου. Συμπροσευχόμενος παρέστη και ο γηραιός ιερέας π. Δημήτριος Ταλιαδώρος.

Μιλώντας στο πολυπληθές εκκλησίασμα που κατέκλυσε τον εσωτερικό και προαύλιο χώρο της Μονής ο Πανιερώτατος ανέλυσε με συντομία την αποστολική περικοπή από την προς Γαλάτας Επιστολή (κεφ. 5:22-6:2), όπου ο ουρανοβάμων Απόστολος Παύλος κάνει λόγο περί των καρπών του Αγίου Πνεύματος (αγάπη, πίστη, μακροθυμία κ.ο.κ), δεν υπόκεινται σε νομικές δεσμεύσεις αλλά αποτελούν τους καρπούς της ελευθερίας που μας προσφέρει το Άγιο Πνεύμα. Στο δεύτερο μέρος του αναγνώσματος γίνεται προτροπή προς όλους εμάς τους φορείς των καρπών του Αγίου Πνεύματος που αποτελούμε τα μέλη της ευχαριστιακής κοινότητας, εάν ένας συνάνθρωπός μας διαπιστωθεί ότι υπέπεσε σ’ ένα ολίσθημα, οφείλουμε να τον στηρίξουμε με πνεύμα πραότητας, ούτως ώστε να μην σκανδαλιστούμε και εμείς εξαιτίας αυτού του αμαρτήματος. Όταν είμαστε έτοιμοι να σηκώνουμε το «βάρος» ο ένας του άλλου, οτιδήποτε μπορεί να υφίσταται ο συνάνθρωπος μας, τότε είναι που θα μπορέσουμε τις εντολές και το περιεχόμενο του ευαγγελίου του Χριστού, τονίζει χαρακτηριστικά ο Απόστολος Παύλος.

Ακολούθως έκανε εκτενή αναφορά περί του Αγίου Πνεύματος, του τρίτου προσώπου της Αγίας Τριάδος. Η αποκάλυψη του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο έγινε με την αρχή της δημιουργίας (Γεν.1:1) και η παρουσία του ήταν συνεχής μέσα στην ιστορία της ανθρωπότητας μέχρι που την εποχή του Νώε υπήρχε αυτή η κατάπτωση που σημειώνεται και στη σημερινή Αποστολική περικοπή και εξαιτίας της κατάπτωσης αυτής, ο Θεός ήρε το πνεύμα του από τους ανθρώπους «ου μη καταμείνη το πνεύμα μου εν τοις ανθρώποις… δια το είναι αυτούς σάρκας» (Γεν. 6:3).

Εγκατέλειψαν τον Θεόν, εκδιώκοντας έτσι το Άγιο Πνεύμα από τη ζωή μας την καθημερινότητά μας, την ύπαρξή μας. Αποτέλεσμα αυτής της οδυνηρής κατάστασης ο κατακλυσμός, ο οποίος καθάρισε την ανθρωπότητα από την αμαρτία για να μπορέσει να γίνει και πάλι κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος. Ο Νώε απέστειλε το περιστέρι, που προεικονίζει το Άγιο Πνεύμα για να διαπιστώσει εάν κατέπαυσε η οργή της φύσεως ενώ ο προφήτης Ιωήλ αναφέρει «Καί έσται μετά τάυτα και εκχεώ από του πνεύματός μου επί πάσαν σάρκαν» (κεφ.3:1) για να γίνουν και πάλιν οι άνθρωποι πνευματικοί και να μην παραμείνουν σάρκες.

Το Άγιο Πνεύμα επανήλθε και κατοίκησε μέσα στην ανθρωπότητα με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι» (Λκ.1:35) αλλά και κατά την ημέρα της Πεντηκοστής με την κάθοδο στους Αποστόλους σε μορφή πυρίνων γλωσσών. Βεβαίως παρόμοια προεικονίση του Αγίου Πνεύματος σε μορφή περιστεράς, έγινε και κατά την βάπτιση του Ιησού Χριστού.

Ο Πανιερώτατος έθεσε το ερώτημα -Εμείς έχουμε το πνεύμα το Άγιον; Και ποιος μπορεί να ισχυριστεί το αντίθετο εκτός και αν δεν είμαστε έτοιμοι ή δεν το αντιλαμβανόμαστε, εκτός αν γίναμε και εμείς σάρκες και όχι πνευματικοί άνθρωποι. Με τη βάπτισή μας κατά την ώρα που ο ιερέας μας σφραγίζει με το Άγιο μύρο λέγοντας «σφραγίς δωρεάς πνεύματος αγίου. Αμήν», από εκείνη τη στιγμή λαμβάνουμε τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, από εκείνη τι στιγμή γινόμαστε «πνευματοφόροι». Γι’ αυτό, οφείλουμε να έχουμε τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, τους οποίους μας απαριθμεί ο Απόστολος Παύλος στη σημερινή περικοπή, για να μη γίνουμε σάρκες. Αυτά είναι τα προσωπικά μας χαρίσματα. Άλλωστε για τον καθένα έχει δοθεί ένα χάρισμα μέσα στην ευχαριστιακή κοινότητα, όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην Α’ προς Κορινθίους επιστολή (κεφ:13). Σ’ άλλον δόθηκε η χάρη της πίστης, σ’ άλλον η χάρη της προφητείας, σ’ έτερον η χάρη της γλωσσολαλιάς, σε άλλον η χάρη της ερμηνείας των προφητειών κ.ο.κ

Σε έντονο ύφος ο Μητροπολίτης Βασίλειος, επέκρινε όλους όσους στις μέρες μας κάνουν κατάχρηση και παράχρηση της έννοιας της προφητείας, αντιβαίνοντας στον κανόνα του Αγίου Πνεύματος που μας διδάσκει ο Απόστολος Παύλος και κάλεσε τους πιστούς να μην ακούνε όλα αυτά τα αναληθή και ψευδή, που μόνο σκανδαλισμό και σύγχυση προκαλούν.

Παρακολουθούμε ενεοί ανθρώπους να αυτοαποκαλούνται θεολόγοι, γιατροί, αστρονόμοι, χωρίς να έχουνε ιδέα και να παρασύρουν την κοινή γνώμη λέγοντας λ.χ ότι «εμείς δεχθήκαμε το σφράγισμα», είτε με εμβόλιο είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. -Ποιο σφράγισμα αναρωτήθηκε; τη στιγμή που έχουμε ήδη δεχθεί τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος με το σφράγισμα του Αγίου Μύρου κατά τη βάπτισή μας, το οποίο καμία δύναμη δεν μπορεί ν’ αφαιρέσει.

Αυτό αποτελεί κατάφορη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, η οποία είναι η μόνη που δεν συγχωρείται «ος δ’ αν ειπή κατά του Πνεύματος του Αγίου, ουκ αφεθήσεται αυτώ, ούτε εν τω νυν αιώνι, ούτε εν τω μέλλοντι» (Μτθ. 12:32), πρόσθεσε, θέτοντάς τους ενώπιον των ευθυνών τους.

Λαμβάνοντας εμείς αυτή τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, οφείλουμε να γίνουμε αλληλέγγυοι σε όλους τους ανθρώπους και έχουμε καθήκον να σταθούμε δίπλα σε κάποιο άνθρωπο που ενδεχομένως να βρίσκεται σε δύσκολη θέση και έχει οποιαδήποτε αδυναμία πνευματική ή σωματική.

Άλλωστε και τιμώμενος σήμερα Άγιος Κενδέας ο θαυματουργός, αφιέρωσε τη ζωή του στην άσκηση και στην αρετή, για να έχει ο ίδιος του καρπούς αυτού του Αγίου Πνεύματος που είναι οι καρποί της αγιότητας. Έτσι καθένας αναπτύσσοντας αυτούς τους καρπούς, σ’ αντίθεση με την πτώση των πρωτοπλάστων που παρέβησαν την εντολή του Θεού, λαμβάνοντας τους καρπούς του δένδρου της γνώσεως του καλού και του κακού, εμείς έχουμε τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος και κατ’ εξοχήν τον καρπό της θείας Ευχαριστίας που μας προσφέρει την αιώνια ζωή. Αυτός ήταν και ο αγώνας του Οσίου Κενδέα, για τον οποίο ευχήθηκε να πρεσβεύει για όλους μας ώστε να καταστούμε πνευματοφόροι, φωτοφόροι και να έχουμε το χάρισμα της δικής του αγιότητας.

Τη Θεία Λειτουργία παρακολούθησαν ο αξιότιμος κ. Παναγής Μιχαηλάς, πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Αυγόρου, μέλη της 7ης Ταξιαρχίας Πεζικού κ.α

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.