Έντονη συζήτηση διεξάγεται παρασκηνιακά στη Βουλή σε σχέση με τροπολογία που προωθούν επί του προϋπολογισμού ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Οικολόγοι, με την οποία τερματίζεται η εργοδότηση των συνεργατών του Προέδρου της Δημοκρατίας, των υπουργών, των υφυπουργών και του Προέδρου της Βουλής, που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, μετά τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης αλλά και του Κοινοβουλίου. Παράλληλα, η τροπολογία απαγορεύει την αύξηση των απολαβών εργαζόμενου στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα που αναλαμβάνει ρόλο συμβούλου σε γραφείο αξιωματούχου. Το πρώτο μέρος της τροπολογίας αφορά τους τέσσερις συνεργάτες του Προέδρου της Δημοκρατίας και το δεύτερο αφορά τον διευθυντή του γραφείου του Προέδρου, ο οποίος εργάζεται στο ΡΙΚ και με την απόσπασή του αυξήθηκαν οι απολαβές του.

Στο Κοινοβούλιο υπάρχει προβληματισμός για το ενδεχόμενο η συγκεκριμένη τροπολογία να είναι αντισυνταγματική. Όπως πληροφορείται ο «Φ», σε περίπτωση που εγκριθεί η τροπολογία, οι επηρεαζόμενοι εργαζόμενοι δεν αποκλείεται να κινηθούν νομικά κατά της απόφασης της Βουλής.

Μέχρι αργά χθες βράδυ, η συγκεκριμένη τροπολογία εξακολουθούσε να βρίσκεται στο τραπέζι και εισηγητές με τους οποίους επικοινωνήσαμε μάς ανέφεραν πως δεν γίνονταν σκέψεις για απόσυρσή της.

Νομικοί, μιλώντας στον «Φ», σημείωσαν πως ενδεχομένως η τροπολογία να συγκρούεται με το Σύνταγμα και την αρχή της Διάκρισης των Εξουσιών. Παράλληλα, επισήμαναν πως, σύμφωνα με το εργατικό δίκαιο, δεν μπορούν να θυματοποιούνται οι εργαζόμενοι για αλλότριους σκοπούς.

Ο νομικός Αχιλλέας Αιμιλιανίδης, δήλωσε στον «Φ», απαντώντας σε ερώτηση, πως υπάρχει παραβίαση της διάκρισης των εξουσιών και επικαλέστηκε νομολογία του Ανώτατου Δικαστήριού. Όπως είπε, το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε πως η Βουλή δεν είναι το ανώτατο όργανο για να αποφασίζει για τους εργαζόμενους, προσθέτοντας πως για να παυθούν οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι αορίστου χρόνου, θα πρέπει να αποφασίσει το Εργατικό Δικαστήριο. Παράλληλα, σημείωσε πως εάν εγκριθεί η τροπολογία, ενδεχομένως οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι να ισχυριστούν πως βάλλονται τα δικαιώματά τους.

Άλλοι νομικοί οι οποίοι θέλησαν να παραμείνουν ανώνυμοι, ανέφεραν πως η συγκεκριμένη τροπολογία είναι αντισυνταγματική, καθώς, όπως εξήγησαν, δεν μπορεί να τερματιστεί η εργοδότηση κάποιου εργαζόμενου μέσω του προϋπολογισμού. Όπως εκτίμησαν, με την τροπολογία περισσότερο επιδιώκεται να προκληθεί θόρυβος.

Στη Βουλή υπάρχει ανησυχία πως σε περίπτωση έγκρισης της επίμαχης τροπολογίας ενδεχομένως να υπάρξει αναπομπή μέρος του προϋπολογισμού από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον κ. Αιμιλιανίδη είναι όντως μια πιθανότητα και δυνατότητα. Σύμφωνα με το άρθρο 51 του Συντάγματος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει δικαίωμα να αναπέμψει οποιοδήποτε νόμο ή απόφαση της Βουλής ή οποιοδήποτε τμήμα αυτών στη Βουλή για επανεξέταση. «Άμα τη ψηφίσει του προϋπολογισμού υπό της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Δημοκρατίας, ιδία εκάτερος ή από κοινού, δύνανται ν’ αναπέμψωσιν εις την Βουλήν των Αντιπροσώπων τον προϋπολογισμόν, επί τω λόγω ότι κατά την κρίσιν ενός εκάστου ή αμφοτέρων γίνεται δυσμενής διάκρισις» αναφέρει το Σύνταγμα.

Εάν επιβεβαιωθούν οι φόβοι, ο προϋπολογισμός μπορεί να εγκρίνεται σήμερα, αλλά ενδεχομένως να ακολουθήσουν νομικές περιπέτειες, που θα καθυστερήσουν ίσως την υλοποίησή του.

Από την άλλη, η κυβέρνηση, η οποία θεωρεί πως νομότυπα μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου οι τέσσερις συνεργάτες του Προέδρου και με βάση γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας αυξήθηκε η αντιμισθία του Διευθυντή του Γραφείου του ΠτΔ , αναμένει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στη Βουλή και στη συνέχεια θα τοποθετηθεί κατά πόσο η πράξη της αντιπολίτευσης συνάδει με το Σύνταγμα και κατά πόσο θα γίνει αναπομπή του συγκεκριμένου τμήματος του νομοσχεδίου.

Συμμαζεύουν τροπολογίες για αποκοπή και δέσμευση δαπανών

Οι τεχνοκράτες της Βουλής άρχισαν τους υπολογισμούς σε σχέση με τη μείωση δαπανών που θα προέλθει από την αποκοπή των κονδυλίων μέσω τροπολογιών της αντιπολίτευσης, που φαίνεται να αποκτούν πλειοψηφία. Παράλληλα, υπολογίζουν και το ύψος των πιστώσεων που θα δεσμευθούν από άλλες τροπολογίες.

Συνολικά, τα κόμματα κατέθεσαν 96 τροπολογίες, από τις οποίες φαίνεται να εγκρίνονται οι 33. Με πέντε τροπολογίες θα υπάρξει αποκοπή κονδυλίων που σχετίζονται με τις αποκρατικοποίησεις, κατά 7% θα μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες και κατά 10% οι δαπάνες που αφορούν εκπαίδευση προσωπικού, συνέδρια, σεμινάρια, τις συμβουλευτικές υπηρεσίες και τις έρευνες.

Επίσης, θα αποκοπεί και το κονδύλι που αφορά τη χορηγία προς το Ίδρυμα Μνημείου Στρατηγού Γ. Γρίβα Διγενή, για ξενάγηση στο Αρχηγείο της ΕΟΚΑ, καθώς και η δεύτερη δόση για την αγορά της οικίας Αζίνα, στην Πάφο, για τη μετατροπή της οικίας σε Μουσείο Διγενή.

Εξάλλου, με 16 άλλες τροπολογίες θα σταυρωθούν κονδύλια που σχετίζονται μεταξύ άλλων με την αγορά ακίνητης περιουσίας, τα ενοίκια που καταβάλει το κράτος για την στέγαση κυβερνητικών υπηρεσιών, τις απολαβές των ειδικών συμβούλων του Προέδρου της Δημοκρατίας, των υπουργών και των υφυπουργών, το Σχέδιο Προώθησης Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας, τις υποδομές για την έλευση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και την εκπαίδευση των δημόσιων υπαλλήλων σε θέματα υδρογονανθράκων. Θα δεσμευθούν, επίσης, 53 θέσεις στο Τελωνείο και 33 στην υπηρεσία Ασύλου, ενώ η Βουλή θα ενημερώνεται, μέσω δεσμεύσεων δαπανών, για το Ταμείο Αλληλεγγύης, το Σχέδιο Εστίας, τις μεταναστευτικές ροές, κλπ.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.