Την Κυριακή ΙΓ Λουκά ( 27η τ.μ.) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θ. Λειτουργίας στον Ι. Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Καλλιθέας,πλαισιωμένος από τον προϊστάμενο του Ναού και λόγιο Αρχιμ. Τιμόθεο Γεωργίου.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ομίλησε αναλύοντας την ευαγγελική περικοπή της ημέρας.

Ένας άρχοντας, όπως τον χαρακτηρίζει άλλος ευαγγελιστής,αναφέρει η περικοπή, πλησίασε τον Κύριο και τον ρώτησε τι να κάνει, για να κληρονομήσει την αιώνια ζωή.

Ο Χριστός τον παραπέμπει στον Δεκάλογο του Μωϋσή και εκείνος του απαντά ότι όλες αυτές τις εντολές τις εφαρμόζει από τα νειάτα του.

Ο Χριστός, ως Θεός, που είναι, μπήκε στην καρδιά του ανθρώπου εκείνου και επισήμανε το αδύνατο σημείο του. Ήταν προσκολλημένος στα πλούτη του.

Του λέει,λοιπόν: μοίρασε ό,τι έχεις στους φτωχούς και ακολούθησέ με και θα κερδίσεις «θησαυρόν εν ουρανοίς».

Τότε ο άνθρωπος εκείνος,ο άρχων,έγινε «περίλυπος». Ήταν πολύ πλούσιος και δεμένος με τα πλούτη του. Δεν μπορούσε να απαλλαγεί από αυτά.

2. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ο Χριστός δεν καταδικάζει γενικά τους πλουσίους. Ο έντιμα αποκτημένος πλούτος μπορεί να γίνει πηγή ευεργεσιών και ευλογία για πολλούς αναγκεμένους.

Όταν ο Χριστός είδε τον άνθρωπο εκείνον να φεύγει λυπημένος τόνισε πόσο δύσκολα μπορεί ένας πλούσιος να εισέλθει στην Βασιλεία του Θεού και είπε την γνωστή φράση: «ευκοπώτερόν εστι κάμηλον δια τρυμαλιάς ραφίδος εισελθείν ή πλούσιον εις την Βασιλείαν του Θεού εισελθείν».

3. Συνήθως μεταφράζουμε την φράση αυτή: ευκολώτερα μπορεί ένα χονδρό σχοινί να περάσει από την τρύπα μιας βελόνας ή ένας πλούσιος να εισέλθει στην Βασιλεία του Θεού. Ερμηνεύουμε δηλ.την λέξη «κάμηλος» ως χόνδρο σχοινί.

Όμως το σχοινί γράφεται «κάμιλος» με ιώτα. Εδώ έχουμε την λέξη «κάμηλος» με ήτα,που σημαίνει καμήλα. Μα λέει ο Χριστός αυτό το παράλογο: Μια καμήλα να περάσει από την τρύπα μιάς βελόνας;

Υπάρχει άλλη ερμηνεία ,όχι πολύ γνωστή. Η Ιερουσαλήμ είχε πολλές πύλες. Μια ήταν τόσο στενή,που την έλεγαν «οφθαλμό,μάτι της βελόνας». -Σημειωτέον ότι «τρυμαλιά» σημαίνει και τρύπα,κοίλωμα του οφθαλμού-.«Βελονότρυπα» θα λέγαμε σήμερα αυτήν την πύλη.

Όταν μια καμήλα φορτωμένη έφθανε εκεί,έπρεπε να την ξεφορτώσουν, για να περάσει και μετά την ξαναφόρτωναν.

4. Έτσι και ο άνθρωπος,για να περάσει από την «στενή πύλη»,που «εισάγει» στην Βασιλεία του Θεού,πρέπει να αποβάλει από επάνω του τα φορτώματα.

Ο πλούσιος την προσκόλληση στα πλούτη και την χρηματολατρία. Αλλά και κάθε άλλος ό,τι πάθη τον βαραίνουν. Και αυτό είναι δυσκολώτερο από το ξεφόρτωμα της καμήλας. Μόνο έτσι μπορεί ο άνθρωπος να «εισέλθη δια της στενής πύλης».

Αυτό,όμως, τονίζει ο Κύριος, είναι αδύνατο να το επιτύχει ο άνθρωπος με τις δικές του μόνο δυνάμεις. «Όμως τα αδύνατα παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστι».

Δεν έχουμε παρά να συμμαχούμε με την παντοδυναμία του Θεού και να αγωνιζόμαστε. Και τότε θα γίνουν δυνατά τα αδύνατα. Θα εισέλθουμε, απαλλαγμένοι από τα φορτώματά μας, από την «στενή πύλη» όχι στην επίγεια, αλλά στην ουράνια Ιερουσαλήμ!

Καραγιάννης Ανδρέας

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.