Την Κυριακή ΙΣΤ' Ματθαίου (11η τ.Μ.) ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας Ταύρου, πλαισιωμένος από τον δημοφιλή προϊστάμενο του Ναού Πρωτοπρ. Γεώργιο Δημητριάδη.

Στο Κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος πήρε αφορμή από τον στίχο του αποστολικού αναγνώσματος:

1. «Εν παντί συνιστώντες εαυτούς ως Θεού διάκονοι» (Β Κορ. στ, 4). Είναι πολύ χαρακτηριστική, είπε, η διαπίστωση αυτή του Απ. Παύλου, που γράφει στους Κορινθίους. Αναφέρεται, βέβαια, στον εαυτό του και κατ´επέκταση στους κληρικούς. Όμως και σε όλους τους πιστούς της Κορίνθου το απευθύνει ο Απ. Παύλος. Άρα και σε εμάς σήμερα διότι είναι και μία προτροπή προς όλους τους πιστούς. Και είναι επίκαιρη πάντοτε αφού αφορά όλους μας. Τι μας συμβουλεύει ο Απόστολος;

2. Να παρουσιαζόμαστε και να είμαστε, βεβαίως, διάκονοι Θεού. Όμως πρέπει να προσέξουμε δύο λέξεις του στίχου αυτού: «εν παντί». Να είμαστε πιστοί και διάκονοι Θεού σε όλα και σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής μας. Γιατί τονίζει το «εν παντί» ο Παύλος; Θέλει να επισημάνει βασικά λάθη στα οποία διολισθαίνουν ανέκαθεν οι πιστοί και παρουσιάζουν στην ζωή τους μιά θλιβερή αντίφαση.

3. Το πρώτο λάθος είναι να περιορίζουν την χριστιανική τους ιδιότητα σε ορισμένες μόνο εκδηλώσεις. Είναι, θα λέγαμε, οι Χριστιανοί της Κυριακής. Αυτοί εκκλησιάζονται τακτικά – βασικό για κάθε πιστό -. Και όχι απλώς εκκλησιάζονται, σαν να παρακολουθούν ένα θέαμα, αλλά και μετέχουν στην λατρεία. Κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων, που «ενχριστώνουν» τον πιστό.

4. Όμως το θλιβερό και αντιφατικό είναι ότι βγαίνοντας από τον Ναό,τα ξεχνούν όλα και αντί η ζωή τους να «είναι λειτουργία μετά την λειτουργία», αυτή δεν διαφέρει από την ζωή των αδιαφόρων ή και των απίστων.Ξεχνούν βασικές εκφάνσεις της ζωής του πιστού. Δηλ. ξεχνούν το «εν παντί». Είναι π.χ. φιλόνικοι, φιλοχρήματοι, χωρίς αγάπη. Πόσο θλιβερό φαινόμενο! Δίνουν λαβή στους εκτός Εκκλησίας να μέμφονται και να ειρωνεύονται όλους τους πιστούς. Αυτούς, που κάνουν τους «μεγάλους σταυρούς», όπως λένε.

5. Όμως υπάρχει και μία άλλη κατηγορία πιστών, που ξεχνούν το «εν παντί». Αυτοί οι Χριστιανοί είναι εξ ίσου κίβδηλοι, όπως οι προηγούμενοι. Αυτοί είναι Χριστιανοί της επιλογής. Επιλέγουν δηλ. από τις χριστιανικές αρετές, όσες τους είναι ευχάριστες και εύκολες. Αυτοί παρουσιάζουν ένα τύπο Χριστιανού, που η ζωή του έχει ελάχιστα χριστιανικά στοιχεία και αυτά αμφιβόλου γνησιότητος.Τα υπόλοιπα είναι ένα μείγμα από ανθρωπαρέσκεια – όταν προσπαθούν να αρέσουν με κάθε τρόπο στους ανθρώπους – εγωισμού, σκληρότητας, ακόμη και ψυχικών απωθήσεων. Όταν συνεχώς καταδικάζουν τους άλλους για καταστάσεις, που κι αυτοί ενέχονται σ ´αυτές, αλλά δεν τις αντιμετωπίζουν συνειδητά.

6. Υπάρχει και μία τρίτη κατηγορία πιστών,που και αυτοί βρίσκονται σε λάθος δρόμο. Είναι οι τυπολάτρες, που ακολουθούν με κάθε λεπτομέρεια τους τύπους και αγνοούν την ουσία. Σ ´αυτούς απευθύνεται ο Κύριος, όταν λέγει: Ξεχάσατε τα «βαρύτερα του νόμου». «Ταύτα έδει ποιήσαι κακείνα μη αφιέναι». Δηλ. προηγείται η ουσία και έπονται οι τύποι.

Αλήθεια πόσο σοβαρά πρέπει να σκεφθούμε το «εν παντί» του Απ. Παύλου και να κάνουμε την αυτοκριτική μας;

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.