Με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κασσανδρείας κ. Νικόδημο, να εκπροσωπεί τον ασθενούντα Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αργολίδος να κηρύττει για τον Απόστολο Παύλο, τελέστηκε χθες το απόγευμα ο καθιερωμένος πλέον Μέγας Συνοδικός Πολυαρχιερατικός Εσπερινός της Τοπικής Εκκλησίας της Κορίνθου, που γιορτάζει τον Ιδρυτή και Πολιούχο της στον Καθεδρικό Ι. Ναό, που τιμάται στο όνομα Του, στην Κόρινθο.
Προεξάρχοντος, λοιπόν, του Σεβ. Μητροπολίτου Κασσανδρείας κ. Νικοδήμου, πλαισιουμένου υπό των Συνοδικών Μητροπολιτών, Σιδηροκάστρου κ. Μακαρίου, Αργολίδος κ. Νεκταρίου, Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Κωνσταντίνου, Τρίκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσοστόμου, Καρπενησίου κ. Γεωργίου, καθώς και υπό των προσκεκλημένων υπό του Μητροπολίτου μας και εγκεκριμένων υπό της Ι. Συνόδου Σεβ. Μητροπολιτών, Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, Ζιχνών και Νευροκοπίου κ. Ιεροθέου, Λευκαδός και Ιθάκης κ. Θεοφίλου, Σταγών και Μετεώρων κ. Θεοκλήτου, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου κ. Ιεροθέου, Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίου, του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου, του Θεφιλεστάτου Επισκόπου Ωρεών κ. Φιλοθέου, Αρχιγραμματέως της Ι. Συνόδου, ως και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Διονυσίου., τελέστηκε ο Εσπερινός επί τη εορτή του φωτιστή της Ελλάδος και ολοκλήρου της Οικουμένης Αγίου Παύλου.
H προσφώνηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Διονυσίου
Αμέσως μετά το πέρας του Εσπερινού ο Σεβ. Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος, από τα προπύλαια του Καθεδρικού Ι. Ναού, προσφωνών τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κασσανδρείας κ. Νικόδημο, εκπρόσωπο του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου β’, καθώς και τα υπόλοιπα μέλη της Ι. Συνόδου, ως και τους λοιπούς προσκεκλημένους Σεβασμιωτάτους και Θεοφιλεστάτους Αρχιερείς, που αψήφησαν κόπους και αποστάσεις, ερχόμενοι στην Κόρινθο, ώστε να τιμήσουν τις Εορταστικές Εκδηλώσεις προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου, υπό τον τίτλο «ΙΣΤ’ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΥΛΕΙΑ 2022» και αφού δοξολόγησε τον Τριαδικό Θεό με τα λόγια του Απ. Παύλου: «Ευλογητός ο Θεός και πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάση ευλογία πνευματική…» (Εφεσ. α’, 3), αναφέρθηκε στην θλιβερή συγκυρία των δύο προηγούμενων ετών, που «λόγω της δοκιμασίας της πανδημίας, μας στέρησε την δυνατότητα των οφειλόμενων λαμπρών εορταστικών Εκδηλώσεων προς τιμήν του Ενδόξου Αποστόλου μας. «Εφέτος όμως», συνέχισε ο Ποιμενάρχης της Κορίνθου, «αξιωνόμαστε και πάλι να τιμήσουμε λαμπρά τον «Πρώτο μετά τον Ένα». Και εάν κάποιος αφελώς διερωτηθεί «γιατί τόση δόξα και τιμή;» θα του απαντήσουμε. Τον τιμούμε γιατί Αυτός μας ετίμησε πρώτος παραμένοντας στην Κόρινθο για δεκαοκτώ μήνες αρχικά και ακόμη τρεις αργότερα. Τον Τιμούμε γιατί απέστειλε στους προγόνους μας Κορινθίους τις δύο (2) ομώνυμες Επιστολές Του, τις οποίες και εκδώσαμε μαζί με την Περιφέρεια Πελοποννήσου σε ερμηνεία και σχολιασμό από τον μακαριστό Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κυρό Ιερεμία. Τον τιμούμε γιατί σύμφωνα με τον Ιερό Χρυσόστομο, τον κατεξοχήν ερμηνευτή Του είναι: «Παύλος, ο πλέον των Αποστόλων κοπιάσας, το σκεύος της εκλογής, ο νυμφαγωγός της Εκκλησίας, ο κήρυξ των Εθνών, ο γην και θάλατταν περιδραμών και πανταχού τρόπαια στήσας της ιδίας ανδρείας, ο λιμώ και δίψει διηνεκώς παλαίων, ο γυμνότητι και κρυμώ (ψύχος) πυκτεύων, ο τω κόσμω νενεκρωμένος, ο των ουρανών πολίτης, ο μανικός εραστής του Χριστού, ο πυρός θερμότερος, ο σιδήρου ευτονώτερος, ο αδάμαντος στερρότερος» (Ε.Π.Ε., 32, 268-270), ο της Κορίνθου πολιούχος». Ολοκληρώνοντας και αφού ευχαρίστησε έναν προς έναν όλους τους παρισταμένους Αρχιερείς παρακάλεσε τον ορισθέντα υπό της Ι. Συνόδου, Σεβ. Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκτάριο, να απευθύνει λόγους πνευματικής οικοδομής προς τους παρισταμένους πιστούς.
Το κήρυγμα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Αργολίδος για τον Απόστολο Παύλο και τον Ύμνο της Αγάπης
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, εκκίνησε την ομιλία του με τον πρόλογο της Α’ Προς Κορινθίους Επιστολής τρέφοντας την ελπίδα να προκαλεί και σήμερα ρίγος συγκίνησης στους Κορινθίους και ακολούθως διερωτήθηκε τι αποτέλεσε την αφορμή για να συγγράψει ο Απόστολος τον Ύμνο της Αγάπης. Αφορμή αποτέλεσαν τα εσωτερικά προβλήματα, που αντιμετώπιζε η Εκκλησία της Κορίνθου εκείνη την εποχή, καθώς ο Απόστολος Παύλος έγραφε για να απαντήσει σε αυτά τα προβλήματα. Τα χαρίσματα, που χορηγούσε εκείνη την εποχή το Άγιο Πνεύμα, όπως η γλωσσολαλιά, η θαυματουργία, η προφητεία και η ίαση των ασθενών δεν έπρεπε να αποτελούν στοιχεία ανταγωνισμού, ζήλειας και προστριβών, αλλά χαρίσματα για την οικοδομή της Εκκλησίας. Εάν επομένως, κάποιος επεδίωκε να τα διαχωρίσει, θα επετύγχανε το ακριβώς αντίθετο από τον σκοπό, για τον οποίο τα χορήγησε το Άγιο Πνεύμα.
Ακούστε το ηχητικό: 28 Ιουνίου Αργολίδος Παύλεια
Προέτρεψε λοιπόν ο Απόστολος ο ζήλος τους να στραφεί προς τα σημαντικότερα χαρίσματα, όπως η «καθ’ υπερβολήν οδός», ο «ανώτερος δρόμος», η αγάπη. Προέβλεψε ο Απόστολος ότι όλα τα προαναφερόμενα χαρίσματα και η προφητεία και η γλωσσολαλιά και η θαυματουργία θα πάψουν να υπάρχουν. Θα μείνουν τα τρία σημαντικότερα: Η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη. Σημαντικότατη η πίστη, που μετακινεί βουνά, σημαντικότατη η ελπίδα, λέγει ο Απόστολος, όμως «μείζον δε τούτων η αγάπη». Και ολοκλήρωσε την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος με την παράκληση να κρατήσουμε βαθιά στην καρδιά μας φυλαγμένη την προτροπή του Αποστόλου μας: «Αδελφοί διώκετε την αγάπη»!
Εν συνεχεία, συνοδεία των Πολιτικών και Στρατιωτικών Αρχών της πόλεως και χιλιάδων πιστών πραγματοποιήθηκε ανά τις οδούς της πόλεως η πάνδημος Λιτάνευσις των Ιερών Εικόνων του Αποστόλου Παύλου και της Παναγίας της ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ, φερόμενες επί στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και η επί των χειρών των αδελφών των μοναστικών αδελφοτήτων της Ι. Μητροπόλεώς μας Λιτάνευσις των Ιερών Λειψάνων των Κορινθίων Αγίων: Τιμίου Προδρόμου, Αποστόλων Ιάσονος και Ακύλα, Ιερομαρτύρων Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Διονυσίου του Α΄ Επισκόπου Κορίνθου και Βλασίου, Αγίων Σωφρονίου Ιεροσολύμων και Μακαρίου Κορίνθου, Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου, Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, των Αγίων Μαρτύρων Κοδράτου και Λεωνίδου και της συνοδείας αυτού, Οσίων Παταπίου, Νίκωνος του Νέου και Οσίας Υπομονής.