Σύμφωνα με τα αισιόδοξα σενάρια, το «μεγάλος Νοέμβριος» της Black Friday, μπορεί να φέρει για την αγορά ως και το 25% των ετήσιων πωλήσεων. Για α συμβεί βέβαια αυτό, όλοι οι παράγοντες θα πρέπει να λειτουργήσουν θετικά.
Ο πρώτος αφορά την επάρκεια σε ορισμένα είδη (όπως π.χ. τα laptops, printers και σχετικά) που έχουν γίνει ανάρπαστα λόγω της τηλεργασίας. Για τα ίδια είδη, η ζήτηση έχει αυξηθεί δραματικά, μετά και την επιβολή του καθεστώτος τηλεπαρακολούθησης των μαθημάτων στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.
Η ζήτηση για τα ίδια είδη, είναι υψηλή σε παγκόσμιο επίπεδο, μια και σε πολλές χώρες εφαρμόζονται αντίστοιχα πρωτόκολλα τηλεεργασίας και τηλεκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή, τα εργοστάσια παραγωγής, δεν έχουν «πιάσει» αντίστοιχους ρυθμούς παραγωγής.
Ο δεύτερος αφορά τις αντοχές των ίδιων των καταναλωτών, μια και σε πολλές περιπτώσεις, η αγοραστική δυνατότητα έχει μειωθεί σημαντικά σε σχέση με πέρυσι, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.
Όπως επισημαίνουν, ωστόσο στελέχη τους, το πώς ακριβώς θα εξελιχθεί η κατάσταση, δεν μπορεί να προβλεφθεί, μια και αυτό θα εξαρτηθεί από τον όγκο των παραγγελιών προς διανομή σε δεδομένο χρόνο.
Για παράδειγμα, σημειώνουν, την περίοδο του πρώτου lockdown πέρυσι την άνοιξη σημειώθηκε αύξηση 75% ως και 100% στα πακέτα προς διανομή για ένα διάστημα μηνός, η οποία αργότερα περιορίστηκε στο 25%. Μεταβολές, που όπως επισημαίνουν, δεν δίνουν δυνατότητα για σταθερή διαχείριση.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι μεγάλοι όμιλοι λιανικής ενισχύουν και τα ιδιόκτητα δίκτυα διανομής, ώστε να μπορούν να ενισχύσουν τη σχετική τους δυνατότητα σε παραδόσεις κατ’ οίκον.
Η φετινή Black Friday, δεν θα έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Κατ’ αρχήν θα είναι ηλεκτρονική, με την έννοια, ότι θα πραγματοποιηθεί εν μέσω του δεύτερου lockdown, προπέμποντας περισσότερο στη διαδικτυακή γιορτή του καταναλωτή, τη Cyber Monday.
Η διάρκειά της θα είναι επίσης διαφορετική, μια και ενώ θα κορυφωθεί στα τέλη του μήνα οι προσφορές, έχουν ήδη ξεκινήσει.