ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ 2019 : Εκτός από τις προφανείς περιπτώσεις απόρριψης –υψηλότερο δηλωθέν εισόδημα από τα όρια που έχουν τεθεί με την υπουργική απόφαση ή μη εκπλήρωση του κριτηρίου της 7ετούς διαβίωσης στη χώρα- υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεις που η απάντηση δεν είναι προφανής.
Κοινωνικό μέρισμα : Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) έχει πάρει έτοιμες τις λίστες των δικαιούχων από την ΑΑΔΕ και δεν παρεμβαίνει στα στοιχεία. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά φέτος και έχει πλεονεκτήματα (σ.σ το γεγονός ότι η απάντηση από το σύστημα είναι άμεση) αλλά και μειονεκτήματα καθώς δεν υπάρχει αιτιολόγηση της απορριπτικής απόφασης. Επίσης, δεν έχει ανακοινωθεί στους πολίτες που θα πρέπει να καταφεύγουν για απορίες σχετικά με τους λόγους απόρριψης.
Ακόμη και αυτοί που εξασφαλίζουν την έγκριση του συστήματος, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή του σωστού αριθμού IBAN.
Σύμφωνα με την απόφαση, o αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού, ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος. Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος στον αριθμό λογαριασμού που δήλωσε, δεν κρίνεται δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος και δεν πραγματοποιείται η σχετική πληρωμή, ακόμα και αν κατά τα λοιπά πληρούνται τα κριτήρια χορήγησής του».
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ
Σε περίπτωση που αριθμός IBAN που δηλώθηκε δεν είναι ενεργός, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πίστωση του λογαριασμού στον οποίο ο ενδιαφερόμενος είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος, θα πρέπει ο ίδιος να μεταβεί στο οικείο πιστωτικό ίδρυμα τήρησης του εν λόγω λογαριασμού και να διευθετήσει το ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Εάν ο ίδιος IBAN εμφανίζεται να έχει δηλωθεί δύο ή περισσότερες φορές σε διαφορετικές αιτήσεις και για διαφορετικούς δικαιούχους, ισχύει και είναι έγκυρη μόνο η πρώτη χρονικά υποβληθείσα αίτηση.
Προσοχή σε ΑΦΜ και ΑΜΚΑ: Όπως αναφέρει και η απόφαση: «Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή το μέλος του νοικοκυριού στου οποίου τα στοιχεία εμφανίζεται η ασυμφωνία, πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ και κατόπιν αυτού να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης».
Απορριπτική η απόφαση για το κοινωνικό μέρισμα αλλά γιατί; Χιλιάδες απορίες και παράπονα δημιουργήθηκαν μετά τη χθεσινή ενεργοποίηση της πλατφόρμας για το έκτακτο κοινωνικό μέρισμα.
Το σύστημα που αναρτήθηκε στο www.koinonikomerisma.gr ναι μεν δίνει άμεσα την απάντηση στον ενδιαφερόμενο που καταθέτει την αίτηση για το αν δικαιούται ή όχι τα χρήματα, ωστόσο, δεν αιτιολογεί τις απορριπτικές αποφάσεις. Έτσι, από χθες το απόγευμα, τα ερωτήματα –ειδικά στα λογιστικά γραφεία στα οποία και καταφεύγουν χιλιάδες υποψήφιοι για την υποβολή της αίτησης- πολλαπλασιάζονται.