Η Β´ Οικουμενική Σύνοδος συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη επί βασιλέως Θεοδοσίου του Μεγάλου και Πατριάρχου Τιμοθέου το έτος 381 μ.Χ.

Με την Α´ Οικουμενική Σύνοδο η Εκκλησία διατύπωσε την περί Υιού διδασκαλία της ομολογώντας πίστη εις τον Τριαδικόν Θεόν. Στο μεταξύ των δύο συνόδων διάστημα εμφανίστηκαν διδασκαλίες που υποτιμούσαν το Άγιον Πνεύμα. Η προέλευση αυτών των διδασκαλιών ήταν σαφώς Αρειανική. Ο Άρειος ανεγνώριζε την θεότητα του Πατρός θεωρώντας κτίσμα τον Υιό, ο Ευνόμιος, οπαδός του Αρείου προεκτείνοντας την Αρειανή διδασκαλία, θεωρούσε ως κτίσμα και το Πνεύμα, δημιούργημα μάλιστα του Υιού.

Στις τάξεις των Αρειανών επεκράτησε σύγχυση και διαίρεση. Έτσι διακρίνουμε τους ακραίους ευνομιανούς η ανομίους οι οποίοι πρέσβευαν ότι μεταξύ των θείων προσώπων δεν υπάρχει τι κοινόν αναγνωρίζοντας την θεότητα μόνο εις τον Πατέρα. Τους ομοιουσιανούς οι οποίοι παράδερναν μεταξύ των Ορθοδόξων και Αρειανών μη πιστεύοντας εις την θεότητα του Υιού, αλλ᾿ ούτε και στην κτιστή του φύση. Περί του Πνεύματος συμφωνούσαν με τους Αρειανούς. Οι σαβελλιανοί πίστευαν σε έναν Θεό ο οποίος κατά καιρούς εμφανιζόταν με διάφορα πρόσωπα. Του Πατρός εις την Π. Δ. του Υιού εις την Κ. Δ. και του Αγίου Πνεύματος εις την μετά την Κ.Δ. εποχή. Οι απολλινάριοι πίστευαν ότι ο Χριστός κατά την ενανθρώπισή του δεν προσέλαβε την ανθρώπινη ψυχή.

Η σύνοδος καταδίκασε τις ανωτέρω διδασκαλίας συμπληρώνοντας τα πέντε υπόλοιπα άρθρα του συμβόλου της πίστεως και εξέδωσε επτά κανόνες.

Η μνήμη της Β’ Αγίας Οικουμενικής Συνόδου τιμάται στις 22 Μαΐου.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.