Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου.
ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ: Ο Όσιος Πορφύριος αναφερόμενος στον Πάπα, τονίζει πως «είναι φως φανάρι ότι τον ενδιαφέρει να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξοι κεφαλήν τον Πάπα και τίποτε περισσότερο».
Διαβάζοντας κάποιος για πρώτη φορά αυτό που είπε ο Όσιος Πορφύριος για τον Πάπα, αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για ένα ακόμα ομολογιακό λόγο για την Παπική εξουσιαστική μάνητα.
Πρωτίστως φυσικά ο Όσιος Πορφύριος, αυτό ήθελε να καταδείξει. Την άλλη διάσταση όμως που έχει ο λόγος τούτος, την αντιλαμβάνεται κάποιος αν δει τα διαδραματιζόμενα με τους Έλληνες της Κορσικής σήμερα, οι οποίοι υπάγονται στον Παπισμό ως ουνίτες.
Όπως γνωρίζουμε από την Ιστορία, το έτος 1676, 700 περίπου Μανιάτες πήγαν και κατοίκησαν ως εξόριστοι στην Κορσική μετά από πολλές περιπέτειες. Οι Παπικοί τους ανάγκασαν να μνημονεύουν τον Πάπα και αυτό ήταν το μόνο που αρχικά τους ζητήθηκε, αφήνοντάς τους να τελούν τις Ακολουθίες με βάση το Βυζαντινό τυπικό και με αυτό τον τρόπο έγιναν ουνίτες.
Αν επισκεφθεί κάποιος στις μέρες μας την περίοδο του Πάσχα το ναό των Ελλήνων της Κορσικής, θα νομίσει ότι βρίσκεται σε ναό Ορθοδόξων, αφού θα παρατηρήσει να ψάλλονται οι Ακολουθίες στα Ελληνικά και με βάση το Βυζαντινό τυπικό. Προς τούτο αποστέλλεται ουνίτης ιερέας της λεγόμενης ‘’Ελληνικής Καθολικής Εξαρχίας’’ στην Ελλάδα.
Πολλοί Ορθόδοξοι από την Μάνη κυρίως, επισκέπτονται την Κορσική τις ημέρες του Πάσχα, συνεορτάζοντας με τους εκεί Έλληνες που έχουν αποκοπεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία και ενώθηκαν με τους Παπικούς, αλλά και Έλληνες της Κορσικής επισκέπτονται την Μάνη να εορτάσουν το Πάσχα. Έτσι συνεορτάζουν Ορθόδοξοι και Ουνίτες το Πάσχα, με την εθνική χροιά να αναγκάζει πολλούς σε διαφορετική αντιμετώπιση του γεγονότος.
Παρατηρούμε λοιπόν τη μεγάλη σχετικοποίηση του δόγματος από τους Παπικούς και αντιλαμβανόμαστε πλήρως αυτό που είπε ο Όσιος Πορφύριος για τον Πάπα, πως «είναι φως φανάρι ότι τον ενδιαφέρει να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξοι κεφαλήν τον Πάπα και τίποτε περισσότερο».
Την ίδια πρακτική της σχετικοποίησης του δόγματος από Παπικούς, σε άλλη φυσικά μορφή, παρατηρούμε και σε καλούμενες ‘’μοναστικές’’ κοινότητες, που με βάση το Βατικάνειο «Κώδικα Κανονικού Δικαίου», θεωρούνται «Ιδιωτικές ενώσεις πιστών». Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η οικουμενιστική «Κοινότητα Taizé» η οποία βρίσκεται στην περιοχή της Γαλλικής Βουργουνδίας. Την συναποτελούν Παπικοί, Προτεστάντες και ‘’Ορθόδοξοι’’. Το τι έχουν σοφισθεί είναι ολοφάνερο.
Τα ίδια παρατηρούμε και στην ‘’μοναστική’’ κοινότητα του Bose (Monastero di Bose), η οποία είναι μια οικουμενιστική κοινότητα. Και μόνο στο λεγόμενο ‘’εορτολόγιο’’ του Bose για παράδειγμα να ανατρέξει κανείς, το οποίο τιτλοφορείται «Εκκλησίες θυμηθείτε», τις οποίες καλεί «διάφορες παραδόσεις», όπου αναφέρεται ποιος εορτάζει την ημέρα εκείνη, η κάθε μια των καλουμένων από τους παπικούς ‘’παραδόσεων’’, των Αγγλικανών, Παπικών, Λουθηρανών, Μαρωνιτών, Κοπτών της Αιθιοπίας, της λεγόμενης ‘’Ασσυριακής εκκλησίας’’, της λεγόμενης ‘’Συριακής καθολικής εκκλησίας’’, Ορθοδόξων, Ουνιτών, κλπ., θα αντιληφθεί την πρακτική της σχετικοποίησης του δόγματος από τους Παπικούς.
Δικαίως ο Όσιος Πορφύριος αναφερόμενος στον Πάπα, τόνισε πως «είναι φως φανάρι ότι τον ενδιαφέρει να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξοι κεφαλήν τον Πάπα και τίποτε περισσότερο».