Ἡ Χαλκιδική μας μαζί μέ τή Θεσσαλονίκη ἀνεδείχθησαν οἱ εὐλογημένοι ἐκεῖνοι τόποι πού πάτησαν τά ἁγιασμένα πόδια τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Θείου Παύλου κατά τή Β΄ Ἀποστολική του Περιοδεία. Κατευθυνόμενος ἀπό τούς Φιλίππους πρός τή Θεσσαλονίκη, μέ συνοδίτες τούς Σίλα καί Τιμόθεο, διῆλθε ἀπό τήν Ἀπολλωνία τῆς Μυγδονίας, ὃπως χαρακτηριστικά ἡ πένα τοῦ Ἀποστόλου, Ἰατροῦ καί Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ τό κατοχυρώνει στό βιβλίο τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων ( Πράξ. ιζ΄, 1).

Τοῦτο τό γεγονός καταγράφεται στό δεικνυόμενο Βῆμα τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν στήν Κωμόπολη τῆς Ἀπολλωνίας ἀπό τότε πού ἒλαβε χώρα καί συνιστᾶ γιά τή Μητρόπολή μας τιμή, χαρά καί εὐλογία ὑψίστη. Γιά τοῦτο καί ἀνηγέρθη πρός τιμήν τοῦ Ἐθναποστόλου μέ πρωτοβουλία τοῦ Ἐπισκόπου μας κομψώτατο ἐκκλησάκι στό σημεῖο πού κήρυξε τόν Χριστό στούς τότε κατοίκους τῆς Ἀπολλωνίας, ὡς ἐλάχιστο ἀντίδωρο στούς κόπους, στά βάσανα, στίς θυσίες, στό μαρτύριο τοῦ “νοῦ τοῦ Χριστοῦ”, τοῦ Παύλου, γιά νά εἶναι ἓνας γλυκύς ἀσπασμός “στά στίγματα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ πού ἐβάσταζε στό Σῶμα Του ὁ Πρῶτος μετά τόν Ἒνα” ( Γαλ. στ΄, 17 )!

Μά πέραν τούτου ἡ Νέα Ἀπολλωνία τόν κεντρικό της Ναό τόν ἀφιέρωσε στόν Προστάτη της Μέγα Παῦλο καί πανηγυρίζει τό σέμνωμα αὐτο στή μνήμη του. Τήν παραμονή, λοιπόν, Δευτέρα 28η Ἰουνίου τ.ἒ., μέ τή συμμετοχή πλειάδος Κληρικῶν, ἐτελέσθη Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός, μέ ὁμιλητή καί προεξάρχοντα τόν Παν. Ἀρχιμ. π. Δωρόθεο Ζέρβα, Γεν. Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο τῆς Μητροπόλεώς μας καί ἐπακολούθησε λαμπρά λιτανεία ἀνά τήν Κωμόπολη. Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς Ἐορτῆς, 29η Ἰουνίου τ.ἒ., τοῦ Πανηγυρικοῦ Ὂρθρου καί τῆς Θείας Λειτουργίας προέστη ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενος ἀπό Κληρικούς μας τῆς Ε΄ Ἀρχιερατικῆς Περιφερείας, τούς Παν. Ἀρχιμ. π. Δωρόθεο Ζέρβα, π. Νέστορα Γρίμπα καί π. Μελέτιο Τσόγκα, τόν Ἐφημέριο τῆς Ἐνορίας Αἰδ. Οἰκ. π. Γεώργιο Κυζιρίδη καί τούς Αἰδ. Οἰκ. π. Ἀθανάσιο Κοντό καί π. Ἰωακείμ Περίφανο καί τόν Διάκονό του π. Ἀμφιλόχιο Χάϊτα.

Καί τήν παραμονή καί ἀνήμερα ὁ Λαός τῆς περιοχῆς κατέκλυσε τόν Ἱερό Ναό καί τόν προαύλειο χῶρο του, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Βουλευτή Β΄Θεσσαλονίκης κ. Δημήτριο Βαρτζόπουλο, τόν Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντῆ Λιάμα, τόν Ἀντιδήμαρχο κ. Θεόδωρο Ἰορδανίδη, τόν ἐντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο κ. Ἀθανάσιο Κυριάκο, τόν Πρόεδρο τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Βασίλειο Κυριάκου, τόν Ἀντιπρόεδρο τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Ἀθανάσιο Καλιαρίνη καί τόν Τοπικό Σύμβουλο κ. Ἀθανάσιο Παπαδάκη.

Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος, ἀπεκάλεσε τόν οὐρανοβάμονα Ταρσέα Παῦλο “τό στόμα τοῦ Χριστοῦ”, γιατί ὁ Παῦλος ἒζησε μέ μιά καρδιά πού ἀποτυπωμένο εἶχε μέσα της τό ρητό: “ Ὃλα γιά τόν Χριστό”! «Καί αὐτό, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, ἀποδεικνύεται ἀπό τά βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης! Ναί, ἡ Καινή Διαθήκη Παυλειοκρατεῖται, ἀφοῦ δύο Εὐαγγελιστές, ὁ Λουκᾶς καί ὁ Μᾶρκος, ἦταν μαθητές του! Τά δύο, λοιπόν, ἀπό τά τέσσερα Εὐαγγέλια γράφησαν ἀπό Μαθητές Του! Οἱ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων γράφτηκαν ἐπίσης ἀπό τόν Μαθητή Του Λουκᾶ καί κόσμημα τῆς Καινῆς Διαθήκης συναποτελοῦν οἱ δεκατέσσερις περίφημες Ἐπιστολές του, καθώς γράφει ὁ Παν. Ἀρχιμ. π. Βασίλειος Μπακογιάννης».

Καί κατέληξε ὁ Δεσπότης: « Ἡ πλέον καταξιωμένη παγκοσμίως μελέτη-ἐργασία, ἡ κλασσική καί θεμελιώδης, θά λέγαμε, γιά τόν Ἀπόστολο Παῦλο εἶναι τό βιβλίο ΠΑΥΛΟΣ τοῦ Joseph Holzner. Ἐκεῖ καταγράφονται τεκμηριωμένα τά ἑξῆς: “ Ἂν ὑπάρχη ἂνθρωπος πού νά μπορῆ νά καυχηθῆ ὃτι ὓφανε τόν καλλιτεχνικό τάπητα τοῦ δυτικοῦ πολιτισμοῦ, χρησιμοποιώντας τό θεϊκό στιμόνι, αὐτός εἶναι ὁ σκηνοποιός τῆς Ταρσοῦ… Ὁ ἂνθρωπος πού καθόταν στόν ἀργαλειό, στήν Ἒφεσο καί στήν Κόρινθο, ἢ στόν ἀποπνικτικό ἀέρα τοῦ κελλιοῦ του στή Ρώμη, γράφοντας τίς ἐμπνευσμένες ἐπιστολές του, μποροῦσε νά πῆ γιά τόν ἑαυτό του:

Μέ τίς σαΐτες τοῦ ἀργαλειοῦ τοῦ χρόνου

ὑφαίνω τό φόρεμα τοῦ ζωντανοῦ Θεοῦ”.»

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.