Στίς 7.30 μ.μ. ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ἀκολουθούμενος ἀπό τούς Διακόνους του π. Ἀμφιλόχιο Χάϊτα καί π. Νικόλαο Τσεπίση προσῆλθε στόν πάγκαλλο Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Βαρβάρας καί προέστη τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Β΄ Νυμφίου, δηλαδή τοῦ Ὄρθρου τῆς Μεγάλης Τρίτης, τοῦ ἀναφερομένου στήν Παραβολή τῶν Δέκα Παρθένων. Στήν Ἐνορία αὐτή διακονεῖ εὐόρκως ἕνας ἐκλεκτός Λευΐτης, καταγόμενος ἀπό τήν Ἰκαρία μέν, πολιτογραφηθείς δέ ἀπό ἐτῶν στή Χαλκιδική λόγῳ τῆς δημιουργίας ἐκλεκτῆς οἰκογενείας. Πρόκειται γιά τόν Αἰδ. π. Σίμωνα Καρναβᾶ, ἀπόφοιτο τῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Θεσσαλονίκης, ἀπό τίς πρῶτες χειροτονίες τοῦ Ἐπισκόπου μας καί μᾶλλον τίς πλέον λαμπρές. Εἶναι πατέρας δύο τέκνων, ἐντιμότατος, ἄκρως φιλακόλουθος, ὑπάκουος στήν Προϊσταμένη του Ἀρχή καί κυρίως φιλόλαος καί ἄνθρωπος τῆς πλήρους ἀποδοχῆς ἀπό τό σύνολο τῶν ἐνοριτῶν του. Ἀπό τήν ἡμέρα δέ πού ἀνέλαβε τή διοίκηση τῆς Ἐνορίας αὐτῆς, συνεχίζοντας τό ἔργο τῶν προκατόχων του, ἔχει νά παρουσιάση ἔργο τίμιο καί πολύτιμο.
Τόν Σεβασμιώτατο, λοιπόν, ὑποδέχθηκε στά σκαλιά τοῦ Ναοῦ ὁ Ἐφημέριος μέ σύμπαντα τόν Λαό τῆς Βαρβάρας καί ἰδίως μέ παρόντα καί μετέχοντα τά νέα παιδιά. Ἡ μεγίστη πλειονότητα τοῦ ἐκκλησιάσματος ἦταν νέα παιδιά καί μάλιστα νεότευκτες οἰκογένειες μέ τά παιδάκια τους στήν ἀγκαλιά! Ἀγαλλίαζε ἡ ψυχή σου! Τά ἀναλόγια τοῦ Ναοῦ, πέραν τῶν ἱεροψαλτῶν τῆς Ἐνορίας, ἐτίμησε τῇ εὐλογίᾳ τοῦ Ἑπισκόπου μας ὁ καλλικέλαδος καί ρέκτης τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς Διάκονος π. Νικόλαος Τσεπίσης, πού κυριολεκτικά ἔψαλλε τόν Κύριο Ἐρχόμενο πρός τό ἑκούσιο Πάθος μέ τήν καρδιά του!
Στήν ὁμιλία του, ὁ Ποιμενάρχης μας, πρό τῆς Ἀπολύσεως τῆς Ἀκολουθίας πού ἔγινε μόνο ὑπό τό φῶς τῶν κεριῶν καί τῶν κανδηλῶν, ἀναφέρθηκε στό κεντρικό πρόσωπο τῶν ἁγίων Ἡμερῶν καί Παθῶν, τόν Ἀμνό τοῦ Θεοῦ πού προσφέρει τό αἷμα Του ὡς λύτρο γιά τή σωτηρία του κόσμου. Ὑπερετόνισε δηλαδή, ὅτι ὁ Πάσχων Δοῦλος τοῦ Θεοῦ, τό Δεύτερο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος πού γιά χάρη μας ἐνανθρώπησε, εἶναι ὁ Θεός πού τό αἷμα Του σώζει καί ἐξαγοράζει τίς ἀνθρώπινες ἁμαρτίες. Δέν πρόκειται γιά κάποιον δίκαιο ἤ ἀθῶο ἤ εἰρηνικό ἤ μαρτυρικό ἄνθρωπο πού τή Μεγάλη Πέμπτη καί τή Μεγάλη Παρασκευή τιμωρεῖται ἄδικα ἀπό ὑπερφίαλους καί ἄδικους κριτές καί ἕνα Λαό ἀγνώμονα, ἀλλά γιά τόν Υἱό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ πού θεληματικά παίρνει τή θέση καί τοῦ ἀνθρώπου, ἐνδύεται τήν ἁμαρτία τοῦ κόσμου, τήν ἀνεβάζει στό ὕψος τοῦ Σταυροῦ γιά νά ὑψώση τόν ἄνθρωπο καί πάλι στήν Πατρίδα του, ἀπό ὅπου αὐτοβούλως καί ἀστόχως ἐξῆλθε!
«Ἄν ἔχη ἕνα μήνυμα ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα λοιπόν, εἶπε ὁ ὁμιλητής, εἶναι ὅτι ὁ Θεός γιά μᾶς πάσχει, ὁ Θεός γιά μᾶς γίνεται περίγελως καί ἀλήτης καί ὑπακούει στόν Πατέρα Του ὑφιστάμενος ἀτιμωτικό, ἄδικο καί ἐπαίσχυντο θάνατο! Παράλληλα, τή Μεγάλη Παρασκευή ὁ Θεός Πατέρας δείχνει ὅτι ἐγκαταλείπει τόν Υἱό Του, ἐνῶ ὁ Ἰησοῦς ἀπό τό ὕψος τοῦ Σταυροῦ διερωτᾶται γιατί αὐτή ἡ ἐγκατάλειψη καί ἡ “τιμωρία” ἐκ μέρους τοῦ Πρώτου Προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδος πρός τό Παιδί Του! Ναί, τή Μεγάλη Παρασκευή ὁ Θεός Πατέρας συμπεριφέρεται “ἄδικα” καί “τιμωρητικά” πρός τόν Υἱό Του καί ὁ κόσμος- μέ τήν ἔννοια τῆς πτώσης καί τῆς ἁμαρτίας- δείχνει νά κατισχύη τοῦ Δικαίου καί Ἀμώμου καί Ἀσπίλου Ἀμνοῦ τοῦ Θεοῦ! Ὁ Θεός τή Μεγάλη Παρασκευή συμπεριφέρεται “ἄδικα” πρός τόν Ἑαυτό Του, γιά νά ὑφαρπάξη ἀπό τόν γκρεμό τῆς ἀποκοπῆς ἀπό Ἐκεῖνον ὁλάκερο τό ἀνθρώπινο γένος πρός τή Βασιλεία Του. Νά, γιατί τή Μεγάλη Ἑβδομάδα δέν “παρακολουθοῦμε” τά Πάθη, τόν Σταυρό καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, άλλά θεληματικά καί ἐλεύθερα μετέχουμε σέ Αὐτά ἤ ὄχι!»