Εν μέσω «πολεμικού κλίματος» μεταξύ Φαναρίου και Μόσχας και την ανεξέλεγκτη δράση ρώσων υπερεθνικιστών στον Άγιον Όρος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα επισκεφτεί την Αθωνική Πολιτεία το τριήμερο 27, 28 και 29 Μαΐου. Κατά την παραμονή του στο Άγιον Όρος, θα επισκεφτεί την Ιερά Κοινότητα και τις Μονές Μεγίστης Λαύρας,

Στις 27, 28 και 29 Μαΐου ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει προγραμματίσει να επισκεφθεί το Άγιον Όρος στη σκιά της ουκρανικής κρίσης και των δημοσιευμάτων που θέλουν τη δράση Ρώσων εθνικιστών να βρίσκεται σε εξέλιξη, με επίκεντρο την υπό κατάληψη μονή Εσφιγμένου.

Σύμφωνα με καταγγελίες του κανονικού ηγούμενου της μονής, οι υπερεθνικιστές Κοζάκοι, οι «Λύκοι της Νύχτας» και ο Ρωσικός Ορθόδοξος Στρατός έχουν δραστηριοποιηθεί με τις ευλογίες της Μόσχας.

Η αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας, η άμεση δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθωνική Πολιτεία, η στάση του Ηγουμένου της Μονής Εσφιγμένου, Βαρθολομαίου, υπέρ του Ουκρανικού λαού, σε συνδυασμό με το αίτημα για εκκένωση της υπό κατάληψη μονής, έχουν δημιουργήσει ένα «κλίμα ιερού πολέμου».

Ο κανονικός ηγούμενος της Εσφιγμένου Βαρθολομαίος, στην ανακοίνωσή του αναφέρθηκε στη συχνή παρουσία, αλλά και τη δράση εξτρεμιστικών ομάδων εκ Ρωσίας στους χώρους της κατειλημμένης Μονής. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για την είσοδο «στο κατειλημμένο κτήριο της Μονής ομάδας (με επικεφαλής κάποιον ιερέα) Ρώσων υπερεθνικιστών, φέροντες σημαία της πάλαι ποτέ Ρωσικής Αυτοκρατορίας, μαζί με τον αντίστοιχο θυρεό του εθνοσήμου και την εικόνα του τσάρου».

Σύμφωνα με τον Ηγούμενο της Μονής, «μόνο τυχαίες δεν είναι οι σχέσεις των καταληψιών με Ρώσους υπερεθνικιστές, νοσταλγούς της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και της ιμπεριαλιστικής πολιτικής της για κάθοδο στο Αιγαίο», τη στιγμή μάλιστα, που «τα ίδια σύμβολα, σημαίες και λάβαρα χρησιμοποιούνται σε πορείες υπερεθνικιστών ρατσιστών στην Μόσχα», όπως σημειώνει.

Σύμφωνα με τον ηγούμενο, «επί μακρόν ήταν κρεμασμένο ρωσικό στρατιωτικό λάβαρο στο αρχονταρίκι του κατειλημμένου κτηρίου» της Μονής. Στη μονή εισήλθαν κανονικά: «Οι Ρώσοι εθνικιστές πήγαν, αρχικά, ως την πόρτα της Μονής, όπου μίλησαν με τους φύλακες της κατάληψης, έλειψαν για αρκετή ώρα, καθώς καταγράφεται ότι πήγαν ως το σπήλαιο του Αγίου Αντωνίου Πετσέρσκι και μετά επέστρεψαν στη Μονή, όπου τους επέτρεψαν την είσοδο με υψωμένη την σημαία, παρουσία ρωσόφωνου καταληψία».

Ο ίδιος τονίζει πως «στο παρελθόν έχουν επισκεφθεί το υπό κατάληψη κεντρικό κτήριο της Μονής μας Ρώσοι Κοζάκοι εθνικιστές με τις στρατιωτικές τους στολές», εξηγώντας πως «οι Ρώσοι Κοζάκοι είναι σώμα πολιτοφυλακής, κάνουν περιπολίες και παρεμβαίνουν υπέρ των συμφερόντων της ρωσικής εξουσίας».

Επιχειρώντας να αποτυπώσει την πραγματική έκταση του προβλήματος, είπε ότι «το Όρος, γενικότερα, συχνά επισκέπτονται ομάδες Ρώσων εθνικιστών. Για παράδειγμα, μια από αυτές τις ομάδες, είναι το εθνικιστικό κίνημα «40 σαραντάρια», αλλά και η ομάδα «Λύκοι της Νύχτας», όπως σημειώνει ο Ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου, εκτιμώντας, παράλληλα, πως «όλες αυτές οι εθνικιστικές ομάδες λειτουργούν σε συνεργασία με το καθεστώς της Μόσχας. Είτε ευλογούνται από τον Ρώσο Πατριάρχη, είτε συγχαίρονται από τον Πρόεδρο της Ρωσίας».

Εν μέσω «πολεμικού κλίματος» μεταξύ Φαναρίου και Μόσχας και την ανεξέλεγκτη δράση ρώσων υπερεθνικιστών στον Άγιον Όρος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα επισκεφτεί την Αθωνική Πολιτεία το τριήμερο 27, 28 και 29 Μαΐου. Κατά την παραμονή του στο Άγιον Όρος, θα επισκεφτεί την Ιερά Κοινότητα και τις Μονές Μεγίστης Λαύρας, Ιβήρων και Καρακάλλου.

Η επίσκεψη αναμένεται με ενδιαφέρον από το σύνολο της Ορθόδοξης κοινότητας καθώς ο κ.Βαρθολομαίος θα έχει την ευκαιρία να αναφερθεί σε όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία, αλλά και τις τελευταίες εξελίξεις με την αναγνώριση των σχισματικών της Βόρειας Μακεδονίας, στέλνοντας μηνύματα προς όλους και κυρίως προς τη ρωσική Εκκλησία, η οποία δεν αναγνωρίζει το ρόλο του Φαναρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πατριάρχης θα αναφερθεί και στην πληγή της κατάληψης της μονής Εσφιγμένου και θα ζητήσει από την Πολιτεία να εφαρμόσει τους νόμους και τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, οι οποίες εδώ και πολλά χρόνια δεν υλοποιούνται, προκειμένου να μην οξυνθούν τα πνεύματα ακόμη περισσότερο στο «Περιβόλι της Παναγιάς».

Σε ό,τι αφορά τη δράση των εθνικιστών, ο κ.Βαρθολομαίος θα ζητήσει την αύξηση των ελέγχων, οι οποίοι ήδη, γίνονται, μετά την αναβάθμιση της αστυνομικής παρουσίας, εντός και εκτός του Άθω.

Με ενδιαφέρον αναμένεται και η στάση του ρωσικού μοναστηριού του Αγίου Παντελεήμονος, το οποίο «έχει εντολές» να μην μνημονεύει τον Πατριάρχη». Στο ίδιο μοναστήρι εγκαταβιούν όμως και περίπου 50 μοναχοί από την Ουκρανία, οι οποίοι έχουν ισχυρό λόγο.

Ποιοι είναι οι Ρώσοι εθνικιστές

Λύκοι της Νύχτας

Πρόκειται για περιθωριακές αρχικά τάσεις, που ενισχύθηκαν με την ανάληψη της εξουσίας στο Κρεμλίνο από τον δυναμικό Βλάντιμιρ Πούτιν, που θέλησε να αναβιώσει το ρωσικό μεγαλείο, χρησιμοποιώντας ως όχημά του τον εθνικισμό, την Ορθοδοξία και τον Πανσλαβισμό. Ο ίδιος και το κόμμα του, “Μεγάλη Ρωσία”, βοήθησαν στο να δημιουργηθούν οργανώσεις, κυρίως νέων, όπως οι λεγόμενοι “Λύκοι της Νύχτας”, μια οργάνωση μοτοσικλετιστών που υποστήριζαν με επιθετικό ακτιβισμό αυτό το ιδεολόγημα.

Κατά την τελευταία δεκαετία, οι “Λύκοι της Νύχτας” έχουν εξελιχθεί σε ένα περίπλοκο δίκτυο ιδιωτικών επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικών οργανώσεων, οι δραστηριότητες των οποίων κυμαίνονται από ομάδες νεολαίας και πατριωτικές δραστηριότητες έως νυχτερινά κέντρα, τατουάζ και πώληση ενθυμίων και κάθε λογής εμπορευμάτων. Είναι συνδεδεμένοι με την Wolf Holdings, η οποία παρέχει ασφάλεια (Security) και ειδική εκπαίδευση και διαθέτει 17 κέντρα στη Ρωσία, την Ευρώπη και την Ασία. Οι “Λύκοι της Νύχτας”, μέχρι το 2016, είχαν δημιουργήσει 51 τοπικά παραρτήματα σε πολλά μέρη και χώρες, από την Τσετσενία μέχρι τη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία. Συνολικά, έχουν σήμερα περίπου 5.000 δραστήρια μέλη, που είναι και μοτοσυκλετιστές.

Οι Κοζάκοι

Ιδιάζουσα πτυχή της «στρατιωτικοποίησης» της ρωσικής κοινωνίας υπήρξαν οι Κοζάκοι. Οι κάτοικοι αυτοί της στέππας, ιστορικά οργανωμένοι σε αυτοδιοικούμενες κοινότητες με έντονα στρατιωτικό χαρακτήρα, διώχθηκαν ανηλεώς από το σοβιετικό καθεστώς ως «πυλώνας» της απολυταρχίας. Είχαν χρησιμοποιηθεί από τους τσάρους τόσο ως βοηθητικά στρατιωτικά σώματα, όσο και ως ειδικές δυνάμεις καταστολής σε περιπτώσεις εθνικών ή κοινωνικών διεκδικήσεων.

Θρησκευόμενοι, συντηρητικοί και βαθιά εθνικιστές, οι Κοζάκοι αναβίωσαν με θεαματικό τρόπο την μετασοβιετική περίοδο. Με την χαρακτηριστική τους ενδυμασία, αποτελούν ξανά χαρακτηριστική εικόνα στην ρωσική επαρχία. Έχουν συμμετάσχει ενεργά σε όλες τις «παγωμένες συρράξεις» της μετασοβιετικής περιόδου, από την Αμπχαζία ως την Υπερδνειστερία και την Οσσετία, τασσόμενοι πάντοτε με το μέρος της πλευράς που στήριζε την Ρωσία. Το Κρεμλίνο είχε δεδομένη τη βοήθεια σε κάθε περίπτωση ρωσικής στρατιωτικής επιχείρησης στο «εγγύς εξωτερικό».

Ρωσικός Ορθόδοξος Στρατός

Επίσης, στην περιοχή του Ντονμπάς δρα ο «Ρωσικός Ορθόδοξος Στρατός», μια ακροδεξιά οργάνωση φονταμενταλιστικών αντιλήψεων, η οποία καταδιώκει με μένος τις θρησκευτικές μειονότητες, τους ουκρανόφιλους και τους ομοφυλόφιλους. Έγινε τραγικά γνωστή όταν εκτέλεσε (Murder of Pentecostals in Sloviansk) τέσσερις πιστούς της προτεσταντικής Εκκλησίας της Πεντηκοστής στο Σλαβιάνσκ, το 2014, κατά τους λίγους μήνες που η πόλη είχε πέσει στους αυτονομιστές. Η οργάνωση είχε απαγάγει και ιερείς άλλων εκκλησιών. Δεν υπάρχουν στοιχεία για το αν συμμετέχει στις επιχειρήσεις της εισβολής σήμερα.

Πέραν αυτών των ομάδων, θα πρέπει να τονιστεί ότι στο Άγιον Όρος πολλοί Ρώσοι επιχειρηματίες έχουν διαθέσει τεράστια πολλά για ανακατασκευές και επισκευές κτηρίων, γεγονός που ερμηνεύεται ως προσπάθεια της Μόσχας να αυξήσει την επιρροή της στην περιοχή.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.