Στις 18 Φεβρουαρίου η Σερβική Εκκλησία θα εκλέξει τον νέο Πάτριάρχη.Κάτω από άλλες συνθήκες το θέμα δεν θα αφορούσε κανέναν αλλά έτσι όπως διαμορφώνεται στο σκηνικό στο εσωτερικό της ορθοδοξίας και κυρίως στα Βαλκάνια η εκλογή του αντικαταστάτη μακαριστού ( λόγω κορωνοϊού ) Παύλου ενδιαφέρει πάρα πολλούς και βεβαίως και την Ελλάδα.

Αυτός όμως που καίγεται περισσότερο από τον καθένα είναι το Κρεμλίνο και κατ΄επέκταση το Πατριαρχείο Μόσχας το οποίο ενεργεί με καθαρά πολιτικά κριτήρια.

Η Μόσχα θέλει στη θέση του “καλού της φίλου” Παύλου να εκλεγεί επίσης ένας Πατριάρχης αφοσιωμένος στη Ρωσία σε μια περιοχή όπου τα συμφέροντα είναι πολλά σε διπλωματικό αλλά και εκκλησιαστικό επίπεδο. Ο Παύλος ήταν ο πρώτος που αντέδρασε στην αναγνώριση της Ουκρανίας και ο άνθρωπος ο οποίος στηριζόταν στη Μόσχα για να συνεχίζει να έχει πνευματικό και ουσιαστικό ρόλο σε Σκόπια,Μαυροβούνιο και Σκόπια.

Μέσω της Σερβίας η Μόσχα μπορεί να ελέγξει το Μαυροβούνιο, τα Σκόπια και το Κόσσοβο.Για τις τρείς αυτές περιοχές ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και η Αμερική. Η Μόσχα δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση οι χώρες αυτές να αποκτήσουν αυτοκεφαλία. Και βεβαίως θέλει να έχει τον πρώτο λόγο στους Σλάβους. Αυτό το έχει ξεκαθαρίσει και στο Φανάρι με το οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε πόλεμο εξ αιτίας του ουκρανικού.

Το Πατριαρχείο της Μόσχας εκτός του γεγονότος οτι θεωρεί την Ουκρανία δικό του έδαφος το τελευταίο διάστημα επιχειρεί “εισπήδηση” στο έδαφος της Γεωργίας και στην περιοχή της Νότιας Οσετίας.

Σύμφωνα με επίσημη καταγγελία που έγινε από το γραφείο εξωτερικών υποθέσεων του Πατριαρχείου της Γεωργίας μητροπολίτη Ζουγκντίντι και Τσαΐσι, Γεράσιμο, ανήμερα των Χριστουγέννων (7 Ιανουαρίου σύμφωνα με το Ιουλιανό –παλαιό- ημερολόγιο), ιερέας της Ρωσικής Εκκλησίας λειτούργησε στον καθεδρικό ναό του Τσχινβάλι, στη Νότια Οσετία( ανήκει στη Γεωργία).

«Σύμφωνα με το κανονικό δίκαιο, είναι απαράδεκτο να πραγματοποιείται οποιαδήποτε θρησκευτική δραστηριότητα από τον κλήρο άλλων Ορθόδοξων Εκκλησιών χωρίς την άδεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας και χωρίς τη συγκατάθεσή μας, και παρόμοιο παράπτωμα βλάπτει τη σχέση μεταξύ των εκκλησιών μας» αναφέρεται στην επιστολή που στάλθηκε στη Μόσχα.

Σε αυτή ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Γεωργίας αναφέρει:
“Μάθαμε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι στις 7 Ιανουαρίου του 2021, την ημέρα των Χριστουγέννων, τελέστηκε λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Τριάδας στο Τσχινβάλι από τον ιερέα Σέργιο Κοκώεβ, κληρικό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Βλαντικάβκαζ και Αλανίας της Ρωσικής Εκκλησίας (https://sputnik-ossetia.ru.2021.01.07).

Όπως γνωρίζετε, η πόλη Τσχινβάλι είναι το κανονικό έδαφος της Ιεράς Μητρόπολης Τσχινβάλι και Νικώζι της Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας, με τον σημερινό αρχιερέα Μητροπολίτη Ησαΐα (Chanturia).

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως και άλλες τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, πάντα αναγνώριζαν και συνεχίζουν να αναγνωρίζουν τη δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Γεωργίας τόσο στην Αμπχαζία όσο και στο Τσχινβάλι.

Σύμφωνα με το κανονικό δίκαιο, είναι απαράδεκτο να πραγματοποιείται οποιαδήποτε θρησκευτική δραστηριότητα από τον κλήρο άλλων Ορθόδοξων Εκκλησιών χωρίς την άδεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας και χωρίς τη συγκατάθεσή μας, και παρόμοιο παράπτωμα βλάπτει τη σχέση μεταξύ των εκκλησιών μας.

Ελπίζουμε ότι θα διερευνήσετε το προαναφερθέν ζήτημα, θα λάβετε αυστηρά μέτρα εναντίον των κληρικών που έχουν διαπράξει αυτήν την παράνομη πράξη και παρόμοιο γεγονός δεν θα συμβεί ξανά”.

Η ενέργεια της Μόσχας μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτό γιατί

το Τσχινβάλι δεν είναι μία οποιαδήποτε πόλη, αλλά η πρωτεύουσα της Νότιας Οσετίας, που η Τιφλίδα θεωρεί γεωργιανό έδαφος, για τη Μόσχα όμως μία πρωτεύουσα ενός αναγνωρισμένου ανεξάρτητου κράτους, της Νότιας Οσετίας.

Η Νότια Οσεταία έγινε de facto ανεξάρτητο κράτος μέσα στα σύνορα της Γεωργίας, το οποίο έχουν αναγνωρίσει η Ρωσία, η Νικαράγουα και η Βενεζουέλα .
Για τη Γεωργία, η Νότια Οσετία αποτελεί έδαφός της και δεν αναγνωρίζει οποιασδήποτε μορφής ανεξαρτησία της έχοντας μάλιστα αποπειραθεί να ανακτήσει τον έλεγχο των περιοχών τον Αύγουστο του 2008 πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο με επίσημη δικαιολογία την αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης στην περιοχή.
Μετά την είσοδο της Ρωσίας στον πόλεμο η πλάστιγγα έγειρε εναντίον της Γεωργίας με την κατάπαυση του πυρός να έρχεται στις 12 Αυγούστου 2008.

Έτσι μοιραία η δραστηριότητα που αναπτύσσει εκεί το πατριαρχείο της Μόσχας δεν είναι παρά η επίδειξη ισχύος στο εσωτερικό των ορθόδοξων Εκκλησιών και φυσικά στο Φανάρι προωθώντας στην ουσία τα πολιτικά σχέδια του Κρεμλίνου , όπως ακριβώς κάνει στα Βαλκάνια.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.