«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα.

Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς.

Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».

Με κατάνυξη ετελέσθη η Ακολουθία του Νυμφίου το εσπέρας της Κυριακής (25-4-2021).

ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παΐσιος χοροστάτησε, εκ του παραθρονίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Καλύμνου, πλαισιωμένος από τον εφημέριο του Ναού αιδεσιμολογιώτατο πρωτ. Νικόλαο Καζαβούλη και τον Ιεροδιάκονο Ιωάννη.

Στο τέλος της ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε θερμές πατρικές ευχές στο εκκλησίασμα για καλή Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, και με το καλό να εορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

ΣΤΗ ΛΕΡΟ

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Στρατονικείας κ. Στέφανος χοροστάτησε στον Ενοριακό Ιερό Ναό Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Λέρου, πλαισιωμένος από τον αιδεσιμώτατο π. Γεώργιο Γαμπιέρη.

Κατανυκτική η Ακολουθία του Νυμφίου, ιδίως όταν έσβησαν τα φώτα των Ναών και άναβαν μόνο τα κεράκια των πιστών.

«Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον, και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ. Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα, και σώσον με».

Φωτογραφίες: Θεοδώρα Κωσταρά – Χρήστος Ασβεστάς – Μαντής Βλάχος

ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΝΥΜΦΙΟΥ – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

Εφημέριος: π. Ηλίας Μουζουράκης

Φωτογραφίες: Μανώλης Μέρης

Η σημασία των στίχων της Ακολουθίας του Νυμφίου:

Οι στίχοι παραπέμπουν σε δύο παραβολές που είπε ο Χριστός.

Η πρώτη φράση προέρχεται από την παραβολή των δέκα παρθένων (κατά Ματθαίον, κεφ. 25, στίχοι 1-13). Λέει ότι δέκα κορασίδες είχαν βγει να προϋπαντήσουν το γαμπρό σε κάποιο γάμο. Όμως εκείνος άργησε και αποκοιμήθηκαν. Και καταμεσίς της νύχτας ακούστηκε φωνή: «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται!». Οι κοπέλες ξύπνησαν, αλλά «οι λαμπάδες τους» έσβηναν.

Οι πέντε απ’ αυτές (οι «φρόνιμες» = συνετές), είχαν μαζί τους λάδι και ανανέωσαν τη φλόγα, αλλά οι άλλες πέντε (οι «μωρές» = επιπόλαιες) δεν είχαν.

Έτσι, μέχρι να βρουν να αγοράσουν, ο Γαμπρός μπήκε στο σπίτι του γάμου, έκλεισε η πόρτα και έμειναν απ’ έξω.

Όπως φαίνεται στα λόγια του Χριστού, ο γαμπρός της ιστορίας συμβολίζει το Χριστό, που όλοι περιμένουμε τη Δευτέρα Παρουσία Του, αλλά αυτή καθυστερεί.

Θα έρθει ξαφνικά, «μέσα στη νύχτα», και τότε κάποιοι θα είναι έτοιμοι να εμφανιστούν μπροστά Του, γιατί θα είναι καλοί άνθρωποι, ενώ κάποιοι άλλοι θα είναι ανέτοιμοι (επειδή φέρθηκαν ανόητα και δε φρόντισαν να καθαρίσουν την καρδιά τους) και θα μείνουν έξω από «το γάμο», δηλαδή τη βασιλεία του Θεού (τον παράδεισο).

Η δεύτερη παραβολή (κατά Λουκά, κεφ. 12, στίχοι 36-46) μιλάει για κάποιους δούλους, που περιμένουν τον κύριό τους να επιστρέψει από γάμο.

Καλότυχος, λέει ο Ιησούς, εκείνος ο δούλος, που ο κύριος θα τον βρει σε επιφυλακή να τον περιμένει, ενώ αλίμονο σ’ εκείνον που θα σκεφτεί «αργεί ο κύριος» και θ’ αρχίσει να μεθοκοπάει, να δέρνει και να καταπιέζει τους άλλους δούλους.

Και αυτή η παραβολή δηλώνει ότι ο Χριστός θα επιστρέψει «ως κλέπτης εν νυκτί», σε στιγμή που κανείς δε θα Τον περιμένει.

Εννοείται ότι η στιγμή, για την οποία ο καθένας πρέπει να είναι έτοιμος, είναι η στιγμή του θανάτου μας, που πιθανότατα θα προηγηθεί της Δ. Παρουσίας και είναι ουσιαστικά η στιγμή της κρίσης μας μπροστά στο Θεό.

Ας είμαστε έτοιμοι, έχοντας καθαρίσει την καρδιά μας από τα ελαττώματα που μας εμποδίζουν να αγαπήσουμε το Θεό και τον πλησίον μας.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.