Ι.Μ. Φθιώτιδος

Τον Αγιασμό για την έναρξη της Πρότυπης Σχολής Σπουδής Παρασκευής Προσφόρου της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος για τη νέα εκκλησιαστική χρονιά τέλεσε την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

Η Σχολή λειτουργεί για 3η συνεχή χρονιά και ήδη αριθμεί 125 και πλέον μαθητές και μαθήτριες και φέτος τα μαθήματα θα διεξάγονται στην αίθουσα επισήμων συνεστιάσεων – «Μουσείο Χαλκού» του Διοικητικού και Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος.

Τα μαθήματα παραδίδονται δωρεάν και αφορούν στην προετοιμασία και την παρασκευή του προζυμιού και του προσφόρου κατά την ορθόδοξη εκκλησιαστική τάξη, ενώ σκοπός της Σχολής Σπουδής Προσφόρου είναι η διάδοση της αναγκαιότητας του ζυμωτού προσφόρου για την τέλεση του Μυστηρίου των Μυστηρίων, της Θείας Ευχαριστίας, προσφέροντας στο ιερό θυσιαστήριο τον Άρτον της ζωής.

Το πρόγραμμα της Σχολής, τα θεωρητικά μαθήματα, οι υποδειγματικές διδασκαλίες καθώς και η πρακτική εξάσκηση, στόχο έχουν να κατανοηθεί και να βελτιωθεί η παρασκευή προζυμιού και προσφόρου.
Διευθυντής της Σχολής είναι ο Εκπαιδευτικός Αξιότιμος κ. Κωνσταντίνος Τσαπάρας, έμπειρος στην κατασκευή του πρόσφορου, αλλά και ιδιαίτερα ευλαβής και μύστης της ορθοδόξου ιεράς παραδόσεως, ενώ το εκπαιδευτικό έργο διακονεί και η Ερίτιμη καθηγήτρια κ. Παρασκευή Ζούγρου.

Τον Σεβασμιώτατο στην Ακολουθία του Αγιασμού πλαισίωσε ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Στυλίδος Αρχιμ. π. Ιγνάτιος Σάπιος, καθώς και ο Διευθυντής του Γενικού Φιπολπτώχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως Πρωτ. π. Παναγιώτης Σερέτης.

Μετά την Ιερά Ακολουθία του Αγιασμού ο κ. Κωνσταντίνος Τσαπάρας, εκ μέρους όλων των μαθητών και των μαθητριών εξέφρασε την ευγνωμοσύνη προς το πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου για την έμπνευση αλλά και την πατρική στήριξη και ευλογία όλης αυτής της προσπάθειας της Σχολής, η οποία συνεχώς καρποφορεί και αυξάνει.

Ακολούθησε το πρώτο εισαγωγικό μάθημα και η παρουσίαση των στόχων της Σχολής.

Ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών συνεχάρη τους Δασκάλους της Σχολής, τον κ. Κωνσταντίνο Τσαπάρα και την κ. Παρασκευή Ζούγρου, αλλά και όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, άνδρες και γυναίκες και χαρακτηριστικά στον λόγου του σημείωσε:

«Θα ήθελα να σταθούμε ιδιαιτέρως σε μία λέξη, στη λέξη «παρασκευή». Διότι δεν πρόκειται ούτε για κατασκευή, ούτε για ψήσιμο, ούτε για μαγείρεμα, ούτε για κάτι άλλο που χρησιμοποιούμε για άλλα σκευάσματα, τα οποία προκύπτουν από τα έργα των χειρών μας για τη καθημερινή μας τροφή και διατροφή, αλλά πρόκειται πρώτιστα για μία εσωτερική παρασκευή και προπαρασκευή και μία προσφορά του ίδιου μας του εαυτού στο Θεό και Δημιουργό μας.

Το Πρόσφορο εκφράζει τον ίδιο μας τον εαυτό, προσφέρουμε στην Αγία Τράπεζα όλη τη δημιουργία, όλο το κόσμο, τα πάντα, τους κόπους, τους μόχθους, τα βάσανα, τα δάκρυα, τους ιδρώτες, όλα αυτά είναι ζυμωμένα στο Πρόσφορο, γιατί το Πρόσφορο ζυμώνεται με προσευχή και με προσοχή και όπως έλεγε ο Όσιος Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης: «προσευχή χωρίς προσοχή είναι σαν ένα γράμμα, το οποίο φεύγει για τον παραλήπτη του χωρίς γραμματόσημο, γυρίζει πίσω ως μη αποδεκτό όταν δεν έχει γραμματόσημο το γράμμα».

Έτσι είναι και η προσευχή, όταν δεν έχει προσοχή και καρπός προσευχής είναι το Πρόσφορο και η πρώτη βασική προϋπόθεση επιτυχίας για την αρτιότητά του είναι αυτή και επειδή ό,τι προσφέρουμε στο Θεό οφείλουμε να είναι ό,τι καλύτερο, γι’ αυτό και τις αμαρτίες μας, όταν τις προσφέρουμε δεν τις προσφέρουμε με φτιασιδώματα, τις καταθέτουμε ακριβώς όπως είναι, χωρίς δικαιολογίες, χωρίς προφάσεις, χωρίς διάφορες άλλες αφορμές, οι οποίες είναι προφάσεις, είναι αμαρτίες, χωρίς μετάθεση ευθυνών αλλού, αλλά ανοίγοντας τη καρδιά μας καθαρά και ξάστερα προσφέρουμε στο Θεό αυτό που είμαστε και την αγιότητά μας και την αγριότητά μας, ένα μόνο «ρ» προστίθεται στη λέξη.

Τα προσφέρουμε και τα δύο στο Θεό και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο και το Πρόσφορο θέλει σπουδή, θέλει μέθοδο, θέλει μελέτη, θέλει σύνεση, θέλει φροντίδα, θέλει το σωστό τρόπο γι’ αυτό κι ο Θεός μας έδωσε τον κατάλληλο άνθρωπο, τους κατάλληλους ανθρώπους τον Κωνσταντίνο και την Παρασκευή που έχουν μελετήσει αυτό το θέμα και την εμπειρία την οποίαν έχουν την έχουν κάνει επιστημονικό εγχειρίδιο, μία ολόκληρη επιστήμη δηλαδή, μία ολόκληρη προσφορά, την οποία έρχονται αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα κι εμείς να προσφέρουμε τη δική μας ενεργό συμμετοχή στη Θεία Λατρεία, διότι στη Θεία Λατρεία συμμετέχουμε με πολλούς τρόπους, ψέλνοντας, προσευχόμενοι, διακονώντας, ετοιμάζοντας και παρασκευάζοντας Πρόσφορα, παρασκευάζοντας θυμίαμα. Όλοι μας, ο καθένας, με τον τρόπο του γίνεται μέλος στο έργο του λαού, αυτό σημαίνει Λειτουργία, λαού το έργο, είναι έργο του λαού».

Ο κ. Συμεών επίσης αναφέρθηκε και σε αλλά ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιήσει η Σχολή, όπως η λειτουργία περιφερειακών τμημάτων, ειδικά μαθήματα για τις πρεσβυτέρες και τέλος την δημιουργία ειδικού μαθήματος στο πλαίσιο του ομίλου δεξιοτήτων για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Πρότυπου Εκκλησιαστικού Γυμνασίου – Λυκείου Λαμίας «Ο Όσιος Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης».

Τέλος, ο κ. Συμεών επισφράγισε τον λόγο του με την ρήση: «Μακάριοι οι προσφοροποιοί!».

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.