Εορτάζει η Αγία μας Εκκλησία, μία ημέρα μετά την μεγάλη εορτή της Πεντηκοστής, της γενεθλίου δηλαδή ημέρας της Εκκλησίας, τη σύναξη του τρίτου προσώπου της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος.

Εορτολόγιο: Αφροδίσιος, Αφροδισία,Τριάδα, Τριάς,Κορίνος, Κόρη, Κορίνα

Το Άγιο Πνεύμα αποτελεί θαυμαστή θεία δύναμη, η οποία επενεργεί θαύματα και δυνάμεις μεταξύ των ανθρώπων.

Το Άγιο Πνεύμα είναι η παρουσία της θαυμαστής δυνάμεως του Θεού μεταξύ των ανθρώπων.
Αποστέλλεται από το Θεό στην εσχατολογική κοινότητα των πιστών, την Εκκλησία δηλαδή, όπου καθιστά τους πιστούς ναό του Θεού3. Το λαμβάνουν όλοι οι πιστοί κατά το βάπτισμά τους, το οποίο τους ζωοποιεί και τους παρέχει το εχέγγυο για την αιώνια ζωή.

Το Πανάγιο Πνεύμα έχει προσωπική ύπαρξη, είναι ο άλλος Παράκλητος σε σχέση με τον Λόγο του Θεού.

Σύμφωνα με τον Ιερό Χρυσόστομο, με το να πει άλλο, δείχνει τη διαφορά του προσώπου, ενώ με το να πει Παράκλητο δηλώνει τη συγγένεια της ουσίας. Είναι αδιανόητο να είναι η απρόσωπη δύναμη του Πατρός, γιατί πέμπεται στο όνομα του Υιού6 και ονομάζετε και Πνεύμα Χριστού.

Χαρακτηριστικά του Αγίου Πνεύματος είναι ότι ακούει, λαλεί και διδάσκει σύμφωνα με τον προφήτη Ιεζεκιήλ, μαρτυρεί, αποκαλύπτει, συνετίζει και οδηγεί στην αλήθεια.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, το Άγιο Πνεύμα χορηγεί τη βεβαιότητα της αναστάσεως και της αιωνίου ζωής. Ο ίδιος Απόστολος τονίζει ότι το Άγιο Πνεύμα επενεργεί προς απελευθέρωση του ανθρώπου από την αμαρτία και το θάνατο.

Το προσωπικό υποστατικό ιδίωμα του Αγίου Πνεύματος είναι η εκπόρευση εκ του Πατρός

Είναι πάντα μαζί με τα άλλα δύο πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, τον Θεό Πατέρα και τον Θεό Υιό.

Συμμετέχει στην δημιουργία του σύμπαντος κόσμου, ενεργεί μέσω των Προφητών, συνεργεί στο σχέδιο της Θείας Οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου και με την Αγία Πεντηκοστή «ὅλον συγκροτεῖ τὸν θεσμὸν τῆς Ἐκκλησίας». Διά του Αγίου Πνεύματος συνεχίζεται το απολυτρωτικό έργο του Σωτήρος Χριστού διά των Ιερών Μυστηρίων.

Η διδασκαλία της Εκκλησίας μας για το Άγιο Πνεύμα περιλαμβάνεται στο Σύμβολο Νικαίας – Κωνσταντινουπόλεως, στο Σύμβολο της Πίστεώς μας δηλαδή, στο οποίο ομολογούμε την θεότητά Του «Καί εἱς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό κύριον, τό ζωοποιόν, τό ἐκ τοῦ Πατρός ἐκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Υἱῶ συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλήσαν διά τῶν προφητῶν».

Είναι απαραίτητη για τη σωτηρία μας η πίστη ότι το Άγιο Πνεύμα είναι ομοούσιο προς τον Πατέρα και τον Υιό.

Μας χορηγεί τα πάντα, που αποβλέπουν στο να κάνουν δικό μας κτήμα το δώρο του Θεού, δηλαδή το Σώμα του Χριστού.

Το Άγιο Πνεύμα θεωρείται από τους Πατέρες της Εκκλησίας ως η ψυχή της Εκκλησίας. Ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και το Άγιο Πνεύμα αρχιτεκτονεί την Εκκλησία του Θεού, με σκοπό να προσφέρει τη χορηγία του για πάντα ώστε εις το διηνεκές έχειν την Εκκλησία την επιχορηγία του Πνεύματος

Ο Μέγας Βασίλειος διδάσκει ότι «ἡ ὅλη διακόσμησις τῆς Ἐκκλησίας. σαφῶς καί ἀναντιρρήτως διά τοῦ Πνεύματος ἐνεργεῖται16».

Το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος δίδει τη θεία χάρη Του στην Εκκλησία με αποτέλεσμα εκείνη να μην μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τη δύναμη και την ενέργειά Του, αφού η διαρκής παρουσία Του είναι άκρως απαραίτητη.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.