Όπως μας πληροφορεί η Μητρόπολη Μάνης

Αναλυτικά το πρόγραμμα

Η Ιερά Μητρόπολη Μάνης παρακαλεί και προσκαλεί τον ευσεβή λαό, να συμμετάσχει στις Λατρευτικές Εκδηλώσεις επί τη εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου, Πολιούχου Γυθείου, που θα πραγματοποιηθούν φέτος σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, 07:00: Ακολουθία Όρθρου και Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Υπαπαντής του Κυρίου, στο Επισκοπείο Μάνης, στο Γύθειο.

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, 18:00: Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Μητροπολιτικό Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Γυθείου, χοροστατούντος του Τοποτηρητού της Ι.Μ. Μάνης, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης κ.κ. Ευσταθίου.

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, 07:00: Ακολουθία Όρθρου και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Γυθείου, ιερουργούντος του Τοποτηρητού της Ι.Μ. Μάνης, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης κ.κ. Ευσταθίου.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας θα πραγματοποιηθεί η Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος της Υπαπαντής του Κυρίου, κατά τη συνήθη τάξη.

Υπαπαντή του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού

Το γεγονός αυτό εξιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο Β’, στ. 22-35. Συνέβη σαράντα μέρες μετά τη γέννηση του παιδιού Ιησού. Σύμφωνα με το Μωσαϊκό νόμο, η Παρθένος Μαρία, αφού συμπλήρωσε το χρόνο καθαρισμού από τον τοκετό, πήγε στο Ναό της Ιερουσαλήμ μαζί με τον Ιωσήφ, για να εκτελεσθεί η τυπική αφιέρωση του βρέφους στο Θεό κατά το «πάν άρσεν διανοίγον μήτραν (δηλαδή πρωτότοκο) άγιον τω Κυρίω κληθήσεται» και για να προσφέρουν θυσία, που αποτελούνταν από ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια.

Κατά τη μετάβαση αυτή, δέχθηκε τον Ιησού στην αγκαλιά του ο υπερήλικας Συμεών (βλέπε 3 Φεβρουαρίου). Αυτό το γεγονός αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν ήλθε να καταργήσει τον Μωσαϊκό νόμο, όπως ισχυρίζονταν οι υποκριτές Φαρισαίοι και Γραμματείς, αλλά να τον συμπληρώσει, να τον τελειοποιήσει.

Κατά την ολονυκτία της Υπαπαντής στην Κωνσταντινούπολη, οι βασιλείς συνήθιζαν να παρευρίσκονται στο Ναό των Βλαχερνών. Η συνήθεια αυτή εξακολούθησε μέχρι τέλους της βυζαντινής αυτοκρατορίας.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.