Εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου

Η Δεσποτική και Θεομητορική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το εσπέρας της Πέμπτης 1 Φεβρουαρίου 2018, προέστη της ιεράς Αγρυπνίας, επί τη Δεσποτική και Θεομητορική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου του εν Βουναίνη Δ.Δ. Καρποχωρίου.

Στην ομιλία του ανεφέρθη στην εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου, αναλύοντας τον στίχο 34 του 2ου κεφαλαίου του ευαγγελικού αναγνώσματος από το κατά Λουκάν άγιον Ευαγγέλιον τονίζοντας πως ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός παραμένει «σημεῖον ἀντιλεγόμενον» μέχρι και σήμερα, για να φανερωθούν οι πραγματικές διαθέσεις πολλών.

Φωτογραφίες: Χρήστος Μπερνάρας

Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος Η Εορτή της Υπαπαντής στη Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος

 

Υπαπαντή του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού

Το γεγονός αυτό εξιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο Β’, στ. 22-35. Συνέβη σαράντα μέρες μετά τη γέννηση του παιδιού Ιησού. Σύμφωνα με το Μωσαϊκό νόμο, η Παρθένος Μαρία, αφού συμπλήρωσε το χρόνο καθαρισμού από τον τοκετό, πήγε στο Ναό της Ιερουσαλήμ μαζί με τον Ιωσήφ, για να εκτελεσθεί η τυπική αφιέρωση του βρέφους στο Θεό κατά το «πάν άρσεν διανοίγον μήτραν (δηλαδή πρωτότοκο) άγιον τω Κυρίω κληθήσεται» και για να προσφέρουν θυσία, που αποτελούνταν από ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια.

Κατά τη μετάβαση αυτή, δέχθηκε τον Ιησού στην αγκαλιά του ο υπερήλικας Συμεών (βλέπε 3 Φεβρουαρίου). Αυτό το γεγονός αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν ήλθε να καταργήσει τον Μωσαϊκό νόμο, όπως ισχυρίζονταν οι υποκριτές Φαρισαίοι και Γραμματείς, αλλά να τον συμπληρώσει, να τον τελειοποιήσει.

Κατά την ολονυκτία της Υπαπαντής στην Κωνσταντινούπολη, οι βασιλείς συνήθιζαν να παρευρίσκονται στο Ναό των Βλαχερνών. Η συνήθεια αυτή εξακολούθησε μέχρι τέλους της βυζαντινής αυτοκρατορίας.

 

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.