Μετά την Τσεχία και Σλοβακία, τα Σκόπια τα αναγνώρισε ως «Ορθόδοξη Εκκλησία της Βορείου Μακεδονίας” και το Πατριαρχείο Γεωργίας. Είχε προηγηθεί και η αναγνώριση από τη Ρουμανία, η οποία όμως έκανε ειδική αναφορά στο ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σε αντίθεση με τους άλλους.

Σε μήνα ενίσχυσης του Ρωσοσερβικού άξονα εξελίσσεται ο Φεβρουάριος, με αφορμή την αναγνώριση της νέας Εκκλησίας των Σκοπίων.

Μετά την Τσεχία και Σλοβακία, τα Σκόπια τα αναγνώρισε ως «Ορθόδοξη Εκκλησία της Βορείου Μακεδονίας” και το Πατριαρχείο Γεωργίας. Είχε προηγηθεί και η αναγνώριση από τη Ρουμανία, η οποία όμως έκανε ειδική αναφορά στο ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σε αντίθεση με τους άλλους.

Κατά τη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Γεωργίας, αποφασίστηκε ότι «η Εκκλησία της Γεωργίας εισέρχεται σε ευχαριστιακή κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία στη Βόρεια Μακεδονία, της οποίας ηγείται ο Αρχιεπίσκοπος κ. Στέφανος (Βελιανόφσκι)».

Στη Σύνοδο αναγνώστηκε επιστολή του Πατριάρχη Σερβίας κ. Πορφυρίου στα μέλη της Ιεράς Συνόδου, στην οποία αναφέρεται ότι «το σχίσμα θεραπεύτηκε και η ευχαριστιακή σύνδεση με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας έχει αποκατασταθεί, καθώς και ότι ο Πατριάρχης Σερβίας χορήγησε τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας στην εν λόγω Εκκλησία».

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι «η αυτοκεφαλία της Μακεδονικής Εκκλησίας έχει αναγνωριστεί, εκτός από την Εκκλησία της Σερβίας, και από τις Εκκλησίες της Ρωσίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Τσεχίας και Σλοβακίας, ενώ οι Εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης (σ.σ. Οικουμενικό Πατριαρχείο), της Αντιοχείας, της Ελλάδος και της Πολωνίας, εισήλθαν σε ευχαριστιακή κοινωνία χωρίς να αναγνωρίζουν την Αυτοκεφαλία».

Μέχρι στιγμής, τα Σκόπια έχουν αναγνωρίσει, εκτός της Σερβίας, η Ρωσία, η Γεωργία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Τσεχία και η Σλοβακία και η Πολωνία ως «Ορθόδοξη Εκκλησία της Μακεδονίας», παρά το γεγονός ότι αυτό έρχεται σε σύγκρουση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Ελλαδική Εκκλησία.

Προς το παρόν, τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων, καθώς και οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες της Κύπρου και της Αλβανίας, μέχρι στιγμής, δεν έχουν τοποθετηθεί.

Η Εκκλησία της Ελλάδος είδε θετικά την αναγνώριση αλλά έχει εκφράσει επιφυλάξεις για την χρήση του όρου «Μακεδονική Ορθόδοξος Εκκλησία», αποδιδομένου υπό της Εκκλησίας της Σερβίας στην Εκκλησία της Αχρίδος, την μνημόνευση «Διασποράς» της Εκκλησίας της Αχρίδος, και για τυχόν χορήγηση Αυτοκεφαλίας υπό του Πατριαρχείου Σερβίας, εφ’ όσον το μόνο αρμόδιο για την χορήγηση Αυτοκεφαλίας τυγχάνει το Πάνσεπτο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.