ΑΣΕΠ : Καθιέρωση στις διαδικασίες ΑΣΕΠ, υποχρεωτικής γραπτής γνωστικής δοκιμασίας προκειμένου να διασφαλισθεί η ύπαρξη των απαραίτητων, γενικών και ειδικών γνώσεων.

Το σύστημα εξετάσεων να γίνει λειτουργικότερο ώστε τελικά να τοποθετείται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Σήμερα η έμφαση δίδεται στα τυπικά προσόντα.

3. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν “στοιχεία – εισροές” στις διαδικασίες ΑΣΕΠ τόσο για το τακτικό προσωπικό όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου.

4. Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας σε αντίθεση με το ισχύον σύστημα που ενθαρρύνει την κατά τρόπο αποσπασματικό έναρξη διαδικασιών πρόσληψης και την ως εκ τούτου μη στοχοθετημένη κατανομή των ανθρώπινων πόρων της Ανεξάρτητης Αρχής.

5. Ενίσχυση-Ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχικό δυναμικό όσο και τους συμβούλους (αύξηση του αριθμού τους) προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου της Αρχής, στο πλαίσιο του οράματος για επιτέλεση κομβικού ρόλου από το ΑΣΕΠ σε όλη τη διάρκεια και τις εκφάνσεις του κύκλου ζωής ενός υπαλλήλου.

6. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.

7. Ανάπτυξη ειδικά παραμετροποιημένου και προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης επιστημονικού εργαλείου για τη διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.

Αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα του δημοσίου θα περιοριστεί κατά πολύ η γραφειοκρατία που ως φαινόμενο είχε ένας φορέας να προκηρύσσει σήμερα μια θέση και η πρόσληψη σε χρόνο που έχουν διαφοροποιηθεί οι ανάγκες του.

Στόχος του ΥΠΕΣ είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης τη διαδικασίας από την υποβολή των αιτημάτων για πρόσληψη έως και την έκδοση του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.

Μια εμβληματική μεταρρύθμιση που θα ενισχύσει επί το δικαιότερο και λειτουργικότερο τη μεγάλη μεταρρύθμιση του 2190 που έκανε ο Αναστάσιος Πεπονής παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος, σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΕΣ.

Η μεταρρύθμιση αφορά τους διαγωνιστικούς διαγωνισμούς για είσοδο στο Δημόσιο από το ΑΣΕΠ. Και μπορεί μεν να αποτελεί ειλημμένη υποχρέωση της χώρας μας στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας, αποτελεί όμως και στρατηγική επιλογή και προτεραιότητα της κυβέρνησης.

Αλλαγή 1: Η “βάση μετεγγραφής”

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο μετεγγραφών, “βάση μετεγγραφής” είναι ο αριθμός των μορίων που προκύπτει από τον αριθμό των μορίων της βάσης εισαγωγής κάθε Τμήματος Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α., αφαιρουμένου του αριθμού των 2.750 μορίων.

Για παράδειγμα, ένας φοιτητής που συγκέντρωσε 13.000 μόρια εισάγεται στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών που έχει βάση εισαγωγής τα 12.836 μόρια. Ο φοιτητής μπορεί να πάρει μετεγγραφή μόνο σε σχολή της οποίας η βάση απέχει έως 2.750 μόρια από τα μόρια που ο ίδιος συγκεντρώνει. Στην περίπτωση του παραδείγματος, ο φοιτητής με τα 13.000 μόρια μπορεί να ζητήσει μετεγγραφή στο Φυσικό του Πανεπιστημίου Αθηνών που έχει βάση εισαγωγής τα 15.417 μόρια (απέχει 2.417 μόρια, άρα λιγότερα της “βάσης μετεγγραφής” που είναι 2.750 μόρια).

Αντιστοίχως, ένας φοιτητής που έχει συγκεντρώσει 12.500 μόρια δεν μπορεί να ζητήσει μετεγγραφή στο Φυσικό του Πανεπιστημίου Αθηνών γιατί τα μόρια που εξασφάλισε από τη βαθμολογία του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις απέχουν κατά 2.917 μόρια από τη βάση εισαγωγής της συγκεκριμένης σχολής, άρα περισσότερα από τη “βάση μετεγγραφής” των 2.750 μορίων.

Αλλαγή 2: Οικονομικά κριτήρια με βάση το εισόδημα της τριετίας

Ως “κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα” νοείται ο μέσος όρος των τριών τελευταίων οικονομικών ετών του κατά κεφαλήν αθροίσματος του φορολογητέου εισοδήματος των μελών της οικογένειας του αιτούντος μετεγγραφή ή μετακίνηση, δηλαδή των γονέων, ανεξαρτήτως εάν κάνουν κοινή ή χωριστή φορολογική δήλωση, και των αδελφών κάτω των 25 ετών, εφόσον είναι άγαμοι και έχουν ίδιο φορολογητέο εισόδημα.

Σημειώνεται ότι τα προηγούμενα χρόνια το οικονομικό κριτήριο προέκυπτε από το εισόδημα του τελευταίου οικονομικού έτους.

Σε περίπτωση που οι γονείς του αιτούντος μετεγγραφή είναι διαζευγμένοι, υπολογίζεται το εισόδημα και των δύο γονέων.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.