Μεγάλο σάλο έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες το θέμα της περιφοράς κειμηλίων, οστών και εικόνων για προσκύνημα.

Συγκεκριμένα, με αφορμή τον ερχομό της Αγίας ζώνης στην Κύπρο, φαίνεται ότι προκλήθηκε «διχασμός» στον εκκλησιαστικό χώρο για την περιφορά κειμηλίων, οστών και εικόνων για προσκύνημα. Από τη μεριά του φαίνεται ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος να είναι αντίθετος με αυτή την τακτική και από την άλλη οι Μητροπολίτες να είναι θετικοί.

Στην εκπομπή Πρωτοσέλιδο του Σίγμα καλεσμένοι για το θέμα ήταν ο θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού και η κανονολόγος, Αρετή Δημοσθένους.

Από πλευράς του ο Θεόδωρος Κυριακού δήλωσε ότι «εγώ συντάσσομαι καθαρά με την θέση του Μακαριότατου. Όμως όταν εκφράζεις μια τέτοια θέση πρέπει να έχεις και τη διάθεση και τη δύναμη να την εκφράσεις στη Σύνοδο. Ο Αρχιεπίσκοπος επειδή είναι μόνος του στη Σύνοδο όσο αφορά αυτό το θέμα καταλαβαίνεις ότι δεν θα το θέσει».

Από την πλευρά της η Αρετή Δημοσθένους, είπε πως «εμένα δεν με ενοχλεί που ήρθε στην Κύπρο η Αγία Ζώνη, τουναντίον χαίρομαι. Γιατί τα θρησκευτικά κειμήλια να είναι μέσα στο χώμα και να μην είναι στις εκκλησίες να τα βλέπουμε και να κάνουμε υπόκλιση. Για το θέμα των λεφτών, δεν είναι ανάγκη να βάλει κάποιος λεφτά αλλά η εκκλησία χρειάζεται λεφτά. Τώρα τίθεται το ερώτημα εάν κάποιος δεν πιστεύει, δεν πρόκειται να πιστέψει με αυτά, νομίζω είναι αυτό το πράγμα που ενοχλεί τα όρια μεταξύ πίστης και απιστίας».

Ακολούθως, αναφερόμενη για ένα θαύμα που συνέβη σε μια γνωστή της είπε «αν σου έγινε ένα θαύμα το πιστεύεις αν δεν σου έγινε δεν το πιστεύεις. Αν σου έγινε ένα θαύμα μπορείς να διαχειριστείς και τα λεφτά».

Στη συνέχεια ο Θεόδωρος Κυριακού είπε ότι «να λέμε τώρα ότι τα λείψανα ή εικόνες κάνουν θαύματα, τότε έχουμε φτάσει σε μια θέση αιρετική και να πω γιατί. Η χάρη του Θεού δεν αποθηκεύεται σε κτιστά αντικείμενα, ούτε τα κτιστά αντικείμενα μπορούν να μεταδώσουν την Χάρη του Θεού. Η Χάρη του θεού είναι αυτή που επενεργεί το θαύμα δεν είναι τα αντικείμενα. Πιστεύω στα θαύματα, αυτό δηλώνων τώρα. Το μεγαλύτερο θαύμα είναι ο καθένας μας».

Η Αρετή Δημοσθένους, αναφερόμενη σε ένα θαύμα το όποιο έγινε μπροστά της, ανέφερε ότι «ο αείμνηστος πατέρας μου είχε ένα σταυρό που έχει λείψανα του Αγίου Φιλουμένου, του Αγίου Αθανασίου Κωνσταντινουπόλεως, του Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονος και κομμάτι από το τίμιο ξύλο. Όταν ένα παιδάκι έπεσε κάτω στο σχολείο και έπαθε εγκεφαλικό και ήταν σχεδόν νεκρό, δεν το έπαιρναν στο Ισραήλ γιατί θεωρούσαν ότι δεν θα γινόταν καλά. Μου τηλεφώνησε ο πατέρας του και πήγα και τον σταύρωσα με τον σταυρό του πατέρα μου και ευωδίασε. Ευωδίασε τόσο πολύ που μια νοσοκόμα τον πήρε και σταύρωσε όλους τους ασθενείς. Λέω στο πατέρα του παιδιού σπάνια ευωδιάζει ο σταυρός μάλλον θα γίνει καλά το παιδί και έκλαιγε. Το παιδί αναστήθηκε και όλοι είπαν ότι ήταν ένα θαύμα. Πολλές φορές είδα θαύματα. Είμαι υπέρ γιατί είναι το σημείο το οποίο μας συνδέει με την θεία χάρη. Όποτε αυτό συνδέει το Χρηστό με τον πιστό».

Αντιθέτως, ο Κυριακού απάντησε ότι «το ποιος κάνει θαύματα είναι ξεκάθαρο, τα κάνει ο Θεός. Αυτή η άμεση σχέση μεταξύ ανθρώπου και θεού δεν χρειάζεται μεσολαβητές. Βέβαια, χρειαζόμαστε του Αγίους να πρεσβεύουν για εμάς αλλά όσο αφορά την θαυματουργική ενέργεια μόνο από το Θεό μπορεί να προέλθει». Τότε η Δημοσθένους του απάντησε ότι «αυτό δεν αναιρεί το ένα με το άλλο»

«Γιατί λέτε ότι τα λείψανα κάνουν θαύματα αποθηκεύοντας ουσιαστικά την θεία χάρη. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την Ορθόδοξη παράδοση», σημείωσε ο Θεόδωρος Κυριακού, με την Αρετή Δημοσθένους να απαντά «ο θεός κάνει τα θαύματα δια των λειψάνων»

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.