Συνοδικοί δεν πάτησαν καν στο συλλείτουργο που τελέστηκε με αφορμή τα εγκαίνια του Καθεδρικού Ναού, στην παρουσία και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου, συντηρώντας την αντιπαράθεση με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, μετά την κρίση που προέκυψε όταν ο Μακαριότατος μνημόνευσε τον Αρχιεπίσκοπο Κιέβου Επιφάνιο.

Από τους επτά Συνοδικούς που είχαν διαφωνήσει με τον Αρχιεπίσκοπο για την ενέργεια του να μνημονεύσει τον Επιφάνιο (ευθυγραμμιζόμενος με τον Οικουμενικό Πατριάρχη), στο συλλείτουργο παρευρέθη μόνο ο Χωρεπίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος, ο οποίος πρόσκειται μεν στον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο αλλά παράλληλα τυγχάνει και βοηθός του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου στην Αρχιεπισκοπή. Σημειώνεται, ότι και αυτός είχε ταχθεί με την ψήφο του κατά της ενέργειας του Μακαριοτάτου να μνημονεύσει τον Επιφάνιο.

Αξίζει επίσης ν’ αναφερθεί πως η προηγούμενη φορά κατά την οποία παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μην συλλειτουργούν μέλη της Ιεράς Συνόδου, ήταν την περίοδο κατά την οποία διατυπώθηκαν καταγγελίες κατά του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου για κατ’ ισχυρισμόν διάπραξη ηθικών παραπτωμάτων, για τα οποία αθωώθηκε από Μείζονα Σύνοδο η οποία είχε τότε συγκληθεί. Τότε, οι σχέσεις του νυν Αρχιεπισκόπου (ο οποίος ήταν μητροπολίτης Πάφου) με το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχαν διασαλευθεί, αλλά σήμερα θεωρείται ότι βρίσκονται σε καλό επίπεδο και αυτό φαίνεται με την ευθυγράμμιση του Μακαριοτάτου με την απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη να αναγνωρίσει τον Επιφάνιο του Κιέβου, προκαλώντας αντιπαράθεση με την Εκκλησία της Ρωσίας, στην οποία υπαγόταν παλαιότερα η Εκκλησία της Ουκρανίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εφτά μέλη της Ιεράς Συνόδου, τα οποία διατηρούν καλές σχέσεις με την Εκκλησία της Ρωσίας, να διαχωρίσουν τη θέση τους. Μάλιστα, κατηγόρησαν τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο ότι ενήργησε αυθαίρετα και ερήμην τους, ενώ είχε δεσμευθεί πως δεν θα προχωρούσε σε οποιαδήποτε κίνηση χωρίς απόφαση της Συνόδου.

Ένας από τους Συνοδικούς που απουσίαζαν, πέραν της διαφωνίας του για το Ουκρανικό, είχε και πραγματικό λόγο να απουσιάζει από το συλλείτουργο. Ο άλλος που απουσίαζε, προφανώς λόγω της διαφωνίας του με το λεγόμενο Ουκρανικό αλλά και λόγω των τελευταίων εξελίξεων, ήταν ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, του οποίου τη στάση στο θέμα της πανδημίας αλλά και σε ζητήματα «προφητειών» επέκρινε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος εκ μέρους της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητώντας λήψη μέτρων. Ο Ιερώνυμος θεώρησε, μάλιστα, πως ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος με κηρύγματα του παρενέβη και σε εσωτερικά ζητήματα της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Ο θεολόγος κ. Θεόδωρος Κυριακού, από τον οποίο ζητήσαμε να σχολιάσει την απουσία των επτά μελών της Ιεράς Συνόδου από το συλλείτουργο, ανέφερε πως αν θα έδινε μια ερμηνεία, αυτή θα μπορούσε να εστιαστεί στη στάση τους να μην συλλειτουργήσουν με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, αναγνωρίζοντας εμμέσως με αυτό τον τρόπο και τον Αρχιεπίσκοπο Ουκρανίας, κάτι με το οποίο διαφωνούν. Είτε συμφωνεί κανείς μαζί τους είτε διαφωνεί, η αντίδραση τους είναι συνεπής με την επιστολή την οποίαν απέστειλαν εκφράζοντας τη διαφωνία τους με την αναγνώριση, είπε.

Το κήρυγμα του Μόρφου που άναψε φωτιές

Το κήρυγμα του Μητροπολίτη Μόρφου που άναψε φωτιές στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών έγινε το Σάββατο του Λαζάρου (24.4.2021) και σε αυτό έκανε αναφορά σε «σκοτεινές δυνάμεις», εμπλέκοντας εμμέσως και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών προσωπικά στις επιδιώξεις της νέας τάξης πραγμάτων.

Στο κήρυγμα του, ο Μόρφου Νεόφυτος αναφερόμενος στις «σκοτεινές δυνάμεις», εκστόμισε, ανάμεσα σε άλλα, και τα εξής: «Ως να μη θέλουν να ζήσει ο λαός μας δυνατά την Ανάσταση. Διότι ένας που νιώθει την Ανάσταση ίσως κάμει επανάσταση. Και το φοβούνται. Μερικοί που ανήκουν στις σκοτεινές δυνάμεις δεν θέλουν να εορτάσουν οι Ορθόδοξοι ημέρα Κυριακή, διότι είναι ημέρα που αναστήθηκε ο Κύριος. Άρα, την ημέρα που αναστήθηκε ο Κύριος πρέπει να γίνει και η γιορτή της Αναστάσεως. Υπάρχουν, όμως, άνθρωποι σκοτεινοί άλλων θρησκειών, εωσφοριστές, σατανιστές, φανατικοί σιωνιστές, που θέλουν να επιφέρουν σύγχυση στις εορτές, ιδιαιτέρως των Ορθοδόξων, διότι η Εκκλησία είναι η μία και αληθινή. Και επειδή φέτος ιδιαιτέρως, έπεσε το Πάσχα των Εβραίων να είναι ημέρα Πρωτομαγιά και το δικό μας Πάσχα εορτάζεται πάντοτε μετά το φάσκα (Πάσχα) των Εβραίων, κάνουν ό,τι μπορούν σε διάφορες χώρες να μην γίνει ο εορτασμός του Πάσχα την ημέραν του Πάσχα ή και την ώρα που πρέπει. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι Αρχιερείς, ακόμη και αυτός ο Αρχιεπίσκοπος, συμφώνησαν η λειτουργία του Πάσχα να γίνει ώρα 21:00. Αν ξεκινήσουν η ώρα 9μμ η ώρα 11μμ θα είναι τελειωμένη (η λειτουργία). Δηλαδή, θα γιορτάσουν το Πάσχα τη δεύτερη μέρα όταν ακόμα ο Χριστός βρίσκεται εν τω Άδη. Θέλουν να ανατρέψουν τον εορταστικό νόμο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Υπάρχει σχέδιο. Θέλουν ένα Πάσχα, πρώτα με τους Ρωμαιοκαθολικούς και μετά και με τους Εβραίους, για να οδηγήσουν τον λαό σε μια πανθρησκεία, πριν την παγκόσμια δικτατορία. Όταν τα λέγαμε, μας έλεγαν συνωμοσιολόγους. Τώρα, σιγά-σιγά, τα σχέδια τους αποκαλύπτονται. Οι στόχοι τους ποιοι είναι; Χρησιμοποιούν και την ασθένεια, η οποία όντως υπάρχει και που είναι αποτέλεσμα των αμαρτιών όλων των λαών, όλων των αμαρτιών, την τραβούν από τα μαλλιά, εκφοβίζεται ο λαός μας, μάσκες, μονές, διπλές, τριπλές αύριο, εμβολιασμοί με εμβόλια που δεν έχουν δοκιμαστεί, ούτε οι δράσεις ούτε οι αντιδράσεις τους».

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.