Την μεγάλη επιστροφή με δημόσιες παρεμβάσεις έκανε στις 11 Μαΐου ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος ο οποίος μετά από ένα χρόνο σιωπής, επανήλθε, επαναλαμβάνοντας τις γνωστές θέσεις του για το θέμα της πανδημίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη συζήτηση που γίνεται για τις Αρχιεπισκοπικές Εκλογές.

Ξεκινώντας την ομιλία του ο Μόρφου Νεόφυτος, εξήγησε γιατί για ένα χρόνο δεν έκανε δημόσιες ομιλίες, μετά από τη σχετική συμφωνία με τον Αρχιεπίσκοπο, αποκαλύπτοντας μάλιστα τη στιχομυθία ενώπιον της Ιεράς Συνόδου στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας. Έκανε για άλλη μια φορά για βιολογικό και κατασκευασμένο πόλεμο, ενώ επέμεινε στη θέση του πως δεν θα έπρεπε να εμβολιαστεί κανένας.

«Έχει ένα χρόνο αρκετά σιωπήσαμε έκοντες άκοντες», είπε ο Μόρφου Νεόφυτος και πρόσθεσε: «Για ένα χρόνο πραγματικά δεν θα έλεγα στερηθήκαμε, αλλά αντιληφθήκαμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία με τον λαό. Πάντοτε πίστευα ότι ένας Επίσκοπος στερεώνει την αρχιερατική του πορεία μέσα από την επικοινωνία και την κοινωνία. Μαζί με Τον Θεό του και τον λαό του. Και τα δύο χρειάζονται. Ζούμε σε ακραίες εποχές. Ζούμε τη διάρκεια εδώ και δυόμιση χρόνια ενός Παγκοσμίου Πολέμου ο οποίος ξεκίνησε ως βιολογικός κατασκευασμένος πόλεμος και συνεχίζεται τώρα πιο θερμός σε πολλές χώρες του κόσμου, εξαιρέτως στην Ουκρανία που τείνει να γίνει ευρωπαϊκός πόλεμος και αργότερα παγκόσμιος».

Εμείς προσπαθήσαμε, συνέχισε, «να διακονήσουμε και να προετοιμάσουμε τον λαό μας να μην κοιμόμαστε μέσα σε μεταξένια όνειρα και ψεύτικές ειδήσεις πολλών κέντρων παραπληροφόρησης. Φυσικό ήταν να αντιδράσουν και να μας πολεμήσουν και να επηρεάσουν άλλα κέντρα, όπως είναι η Ιερά Σύνοδος. Όπως είναι η Κυβέρνηση, τα κόμματα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας».

Η στιχομυθία στην Ιερά Σύνοδο παρουσία του ΠτΔ

Αναφερόμενος στον Αρχιεπίσκοπο και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εξήγησε πως, «μας παρακάλεσαν τόσο ο Μακαριότατος όσο και ο Πρόεδρος, ‘’Άγιε Μόρφου είπες τις απόψεις σου. Βλέπεις ότι εμείς διαφωνούμε κατά πλειοψηφία μαζί σου’’. Υπάρχει ένα πρόγραμμα από τον ΠΟΥ, από την τοπική κυβέρνηση, το οποίο πρόγραμμα στηρίζει τον εμβολιασμό του λαού για αυτήν την επάρατο νόσο του Κορωνιού και με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε την επιδημία».

Και πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι τον ρώτησαν, «γιατί αντιδράς τόσο πολύ στον εμβολιασμό και παρασέρνεις μια μερίδα λαού; Είπες ότι είπες, θα σε παρακαλέσουμε επειδή ο λόγος σου δεν είναι μέχρι το round about του Ακατζιού που φτάνει, θα πρέπει να τον περιορίσεις και για ένα διάστημα να σιωπήσεις».

Και επειδή, συνέχισε ο μητροπολίτης Μόρφου, «δεν είδα διάθεση από κανένα άλλο εκ των αρχιερέων να αντιδρά, κατάλαβα ότι με τη σιωπή τους τους έλεγα πως πρέπει να σιωπήσω. Τότε θυμήθηκα πως υπάρχει μια αρετή που λέγεται υπακοή».

Τον ρώτησα τον Μακαριότατο, συνέχισε. «Πόσο νομίζεις πως πρέπει να σιωπήσω; Πόση διάρκεια να είναι αυτή η σιωπή. Μου λέει μέχρι τον Νοέμβριο. ¨Οπόταν επειδή μας το ζήτησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τους είπα μέχρι τα Χριστούγεννα. Μετά εμένα μου άρεσε που σιώπησα. Ησύχασα από τους δημοσιογράφους. Αυτοί που αντιδρούσαν περισσότερο, δεν ήταν οι Κύπριοι, ήταν οι Ελλαδίτες. Ήρθε και μια επιστολή από τη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι ενοχλείται από τον λόγο μου. Οπότε αντιλαμβάνεστε από όλες τις φορές υπήρχε αυτό το κάλεσμα. Και επειδή υπάρχει στην Εκκλησία μας ο κανόνας ότι η γνώμη της πλειοψηφίας υπερισχύει σιώπησα για πολλή καιρό, περίπου ένα χρόνο».

Και κατέληξε για το θέμα της σιωπής του: «Από τότε μέχρι σήμερα μεγαλώσαμε και ωριμάσαμε κατά ένα έτος. Αφού κάναμε την υπακοή και στον Μακαριότατο τον εν ασθένεια ευρισκόμενο και στον πρόεδρο μας, τον υπό αναχώρηση ευρισκόμενο από την άποψη της εξουσίας είμαστε σήμερα εδώ».

Η διαφωνία με τον Αθανάσιο για εμβόλια

Σε ερώτηση αν πρέπει οι πιστοί να εξομολογούνται και να εκκλησιάζονται σε ιερείς που είναι εμβολιασμένοι, ο Μόρφου Νεόφυτος απάντησε με δόση χιούμορ, «ερωτώντας εάν υπάρχει η αντίθετη ερώτηση δηλαδή αν πρέπει να εκκλησιαζόμαστε σε ιερείς που είναι εμβολιασμένοι. Αυτό το ερώτημα είναι ελλαδικής εκτροφής. Δεν νομίζω να είναι της κυπριακής νοοτροπίας. Οφείλουμε επειδή και οι Ελλαδίτες αδερφοί μας είναι να απαντήσουμε. Ας δούμε την περίπτωση του ιερέα που έχει εμβολιαστεί. Και είναι η μεγάλη πλειοψηφία των ιερέων που έχουν εμβολιαστεί; Γιατί αυτοί να έχουν απώλεια της χάριτος από τη στιγμή που έκαναν ένα εμβόλιο που δεν πρέπει να γίνεται. Αλλά είπαμε είμαστε η μειοψηφία. Όχι τώρα επειδή βρεθήκαμε εδώ κάμποσοι αμπόλιαστοι γυρών που ένα αμπόλιαστο δεσπότη και να αισθανθούμε ότι είμαστε η πλειοψηφία. Όχι δεν είμαστε, είμαστε η μειοψηφία. Το ζήτημα είναι αν η Εκκλησία εκφράστηκε πάντα μέσα από πλειοψηφίες; Πόσες φορές ένας Μάξιμος Ομολογητής κράτησε την πλειοψηφία».

Στη συνέχεια αμφισβήτησε την άποψη του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου, ο οποίος δήλωσε πως το θέμα δεν είναι πνευματικό, αλλά καθαρά ιατρικό. «Με αυτή την τοποθέτηση του Λεμεσού, τα πράγματα πήραν άλλη τροπή, ότι δεν αφορά την Εκκλησία ότι δεν αφορά τους δεσποτάδες. Από την άλλη εμφανίζεται ένας Παπά Ευθύμιος από το Άγιον Όρος και ο Γέρων Παρθένιος και λέει πως είναι πνευματικό θέμα εάν θα εμβολιαστούν. Και με την αφεντιά τη δική μου σε αυτή την ομάδα. Μια πνευματική διάστασης, του πνευματικού θέματος του εμβολίου είναι το θέμα που τέθηκε. Ο ιερέας που μπολιάστηκε κρατά τη χάρη;», διερωτήθηκε

Και πρόσθεσε: «Ο ιερέας που έκλεψε το παγκάρι κρατά τη χάρη; Κράτα τη χάρη. Ο ιερέας που επόρνευσε μέχρι να καθαιρεθεί, μέχρι να αποφανθεί η Ιερά Σύνοδος τα μυστήρια που τελεί είναι μυστήρια; Δηλαδή μεταδίδει θεία χάρη; Μεταδίδει θεία χάρη. Άρα η απάντηση είναι πως ένας ιερέας ακόμα κι αν εμβολιαστεί κρατά τη χάρη».

«Θα είμαι στο τριπρόσωπο, αλλά αν εκλεγώ θα είναι θαύμα»

Στο ερώτημα πώς σχολιάζει τη συζήτηση που διεξάγεται για Αρχιεπισκοπικές και ερωτηθείς εάν θέλει να εκλεγεί, διερωτήθηκε, «γιατί να μην θέλω. Άμα γίνει επιστράτευση όλοι πρέπει να πάμε στον πόλεμο. Αυτή είναι η απάντηση. Όταν έρτει η ώρα των Αρχιεπισκοπικών εκλογών, όταν αποφασίσει Ο Θεός μας και ο Μακαριότατος μας, τότε όλοι οι αρχιερείς άγαμοι που έχουν δέκα χρόνια υπηρεσία στην Εκκλησία μας είναι υποψήφιοι. Δεν μπορώ να πω εμένα αρέσκει μου η Μητρόπολη Μόρφου και να μείνω εδώ»

Μάλιστα συνέχισε με επίθεση κατά των ιερέων της πρωτεύουσας. «Στη Λευκωσία ο κάθε παπάς νομίζει εν πατριάρχης. Εμένα με θέλουν για λάινσμαν. Εγώ είμαι Αρχιεπίσκοπος εδώ. Εδώ είμαι πατέρας. Αν θα πάω στη Λευκωσία και δεν είμαι πατέρας εν να γίνω τέρας.

Μάλιστα καταφέρθηκε και εναντίον αδερφών του από την Ιερά Σύνοδο. «Αλλά δεν δικαιούμαι να ταπεινολογώ. Έχει μερικούς αδερφούς που κάνουν χρόνια προεκλογικό. Άμα τους ρωτήσεις, «α εγώ εν τζαι» τζαι ξέρει το κόσμος ούλος. Εμείς δεν κάνουμε προεκλογικό ζώντος του Αρχιεπισκόπου. Άσε που μπορεί να πεθάνουν μερικοί πριν τον Αρχιεπίσκοπο. Βλέπετε τι γίνεται. Κάθε λλίο επιστράτευσης ο ουρανός. Εγώ που κάνω και λίγο τον προφήτη βλέπω ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει ζωή. Δύσκολη ζωή λόγω της ασθένειας του αλλά έχει ζωή».

Για το αν θα βρίσκεται μέσα στο τριπρόσωπο, σχολίασε πως, «υπάρχει μια αυξημένη πιθανότητα λόγω των ομιλιών μου και λόγω της στάσης μου στα εμβόλια, στη σχέση μου με τα κατεχόμενα, είμαι πρόσφυγας. Πονώ αυτόν τον τόπο. Όμως μπορεί να με ψηφίσει η Χρυσούλα και ο Ιάκωβος, εν να με ψηφίσουν οι δεσποτάδες. Εδώ αν γίνει έτσι πράμα θα είναι το θαύμα των θαυμάτων. Λοιπόν. Εμείς για να προκαλέσουμε το Άγιο Πνεύμα, αν ζούμε και δεν είμαστε μέσα στους μακαρίτες, θα είμαστε στο τριπρόσωπο για να δούμε αν θέλει Ο Θεός να κάνει θαύμα στην Εκκλησία της Κύπρου», κατέληξε ο Μόρφου Νεόφυτος.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.