Ἡ Ἀπολλωνία, τόπος ἱερός τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως, ἀπολαμβάνει διαχρονικῶς τήν τιμή τά χώματά Της νά εἶναι εὐλογημένα ἀπό τούς πόδες τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου πού περπάτησαν κατά τή Β΄ Ἀποστολική του Περιοδεία τή Μακεδονία μας καί τή Χαλκιδική. Γιά τοῦτο, μέ λαμπρές λατρευτικές καί ἑορταστικές ἐκδηλώσεις τιμᾶ τόν Πρῶτο μετά τόν Ἕνα, τόν Παῦλο τόν Ταρσέα καί Οὐρανοβάμονα.

Ἐπίκεντρο τῆς Πανηγύρεως ὁ Ἱερός Ναός τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἀποστόλου Παύλου στή Νέα Ἀπολλωνία, ὅπου καί γιά φέτος, τή μέν παραμονή τῆς ἑορτῆς κατά τόν Ἑσπερινό προέστη τῶν Ἀκολουθιῶν ὁ Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος τῆς Μητροπόλεώς μας Παν. Ἀρχιμ. π. Δωρόθεος Ζέρβας, ὁ ὁποῖος ἐκήρυξε καί τόν θεῖο λόγο πλαισιούμενος ἀπό πλειάδα Κληρικῶν μας. Νά σημειωθῆ ὅτι πρό τῆς Ἀπολύσεως τοῦ Ἑσπερινοῦ, λιτανευτικῶς ἡ περίπυστος εἰκόνα τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου πέρασε ἀπό τούς δρόμους τῆς Κωμοπόλεως ἐπ’ εὐλογίᾳ τοῦ Λαοῦ.

Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς ἑορτῆς, τῶν Ἀκολουθιῶν τοῦ Ὄρθρου καί τῆς ἐπακολουθησάσης Πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας προέστη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Διάκονό του π. Ἀμφιλόχιο Χάϊτα, τόν ἔμπειρο Ἐφημέριο τῆς Ἐνορίας Αἰδ. Οἰκ. π. Γεώργιο Κυζιρίδη καί ἀρκετούς Κληρικούς μας. Ὁ Λαός τῆς Ἐνορίας τίμησε τόν Μέγα Ἀπόστολο μέ ἐπικεφαλῆς τόν τέως Ὑπουργό καί Βουλευτή κ. Θεόδωρο Καράογλου, τόν Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντῆ Λιάμα, τόν Ἀντιδήμαρχο κ. Θεόδωρο Ἰορδανίδη, τήν Πρόεδρο τοῦ ΟΚΠΑΠ κα Κική Τσουραλάκη, τόν Πρόεδρο τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Βασίλειο Κυριάκου, τούς Δημτοικούς Συμβούλους κ.κ. Ἀθανάσιο Κυριάκου καί Γεώργιο Τσολάκη καί τούς Τοπικούς Συμβούλους κ.κ. Ἀθανάσιο Παπαδάκη, Ἀθανάσιο Καλιαρίνη καί κα Ἑλένη Κωστούδη.

Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του ὡμίλησε πλέκοντας τό ἐγκώμιο τοῦ θείου Παύλου, παρατηρώντας ὅτι ἡ Καινή Διαθήκη “παυλιοκρατεῖται”, κάνοντας μνεία τῶν δεκατεσσάρων Ἐπιστολῶν του καί τῶν δύο βιβλίων τοῦ Συνεκδήμου του Λουκᾶ τοῦ Ἰατροῦ, δηλαδή τοῦ Τρίτου Συνοπτικοῦ Εὐαγγελίου καί τοῦ Βιβλίου τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων πού μοσχοβολοῦν καί αὐτά Παύλειο ἄρωμα καί Παράδοση.

Ὁ ὁμιλητής συγκινημένος εἶπε ὅτι ἡ Μαρτυρία τοῦ Παύλου γιά τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό τόν ὡδήγησε μαθηματικά στό Μαρτύριο, κάτι πού πρέπει νά ληφθῆ ἰδιαίτερως σοβαρά ὑπ’ ὄψιν ἀπό τήν Ἐκκλησία μας σήμερα. Τή Μαρτυρία τοῦ Μεγάλου Ταρσέα γιά τό πρόσωπο τοῦ Θεανθρώπου τήν παρουσίασε ὁ Ἐπίσκοπός μας προβάλλοντας τή φράση- καύχηση τοῦ Παύλου: «Ἐμοί δέ μή γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ Σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, δι’ οὗ ἐμοί κόσμος ἐσταύρωται κἀγώ τῷ κόσμῳ», δηλαδή, “Μόνο καύχημά μου εἶναι ὁ Σταυρικός θάνατος τοῦ Χριστοῦ, γιατί μέ Αὐτόν ἔχει νεκρωθῆ καί ἔχει σταυρωθῆ γιά μένα ὁ κόσμος καί ἐγώ νεκρώθηκα γιά αὐτόν” (Γαλ στ΄14)! Καί πάλι, συνέχισε ὁ Δεσπότης, Μαρτυρία καί Μαρτύριο γιά τόν Παῦλο ὑπῆρξε ἡ ὁμολογία του: «Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δέ ἐν ἐμοί Χριστός», δηλαδή, “Ἔχω σταυρωθῆ καί ἔχω πεθάνει μαζί μέ τόν Χριστό· δέν ζῶ πλέον ἐγώ, ἀλλά ζῆ μέσα μου ὀ Χριστός” (Γαλ β΄ 20)!

Καί κατέληξε ὁ Δεσπότης ἀναφέροντας καί πάλι τά Παύλεια ρήματα πού ἐπισφραγίζουν ὅλη τήν πορεία τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν: «Τοῦ λοιποῦ κόπους μοι μηδείς παρεχέτω· ἐγώ γάρ τά στίγματα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματί μου βαστάζω», δηλαδή, “Στό ἑξῆς κανείς ἄς μή μοῦ παρέχει κόπους καί ἐνοχλήσεις, ζητώντας μου ἀπολογία γιά ὅσα κάνω. Γιατί ἐγώ φέρω στό σῶμα μου τά σημάδια τῶν πληγῶν πού ὑπέστην γιά τόν Κύριο” (Γαλ στ΄ 17)! Αὐτές οἱ πληγές μου, εἶναι καί ἡ Ἀπολογία μου!

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.