Με τον Παρακλητικό Κανόνα των Αγίων Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου & Ελένης, ιερά λείψανα των οποίων φιλοξενεί ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου, Δήμου Αγίου Δημητρίου, άρχισε η 20η μέρα των απογευματινών ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2021».

Ακολούθησε η προγραμματισμένη ομιλία από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη Γέροντα Μάξιμο, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Οσίου Διονυσίου εν Ολύμπω. Θέμα της ομιλίας ήταν: “Εκκλησία και κόσμος”.

Ο Γέροντας Μάξιμος αναφερόμενος στο τίτλο του θέματος της ομιλία του είπε: “Κόσμος, σημαίνει κόσμημα. Ο κόσμος είναι το δημιούργημα του Θεού. Αποτελείται από δύο μεγάλους κόσμους, τον κόσμο τον νοητό, δηλαδή των αγγέλων και των πνευμάτων και τον κόσμο τον υλικό, τον γήινο.

Ο άνθρωπος αποτελείται και αυτός από τους δύο αυτούς κόσμους, από το υλικό του σώμα και από το πνεύμα που έχει εμφυσήσει ο Θεός μέσα του. Άρα, ο άνθρωπος μπορεί να κατανοηθεί ότι είναι το τελευταίο και τελειότερο δημιούργημα του Θεού.

Ο άνθρωπος επίσης, μπορεί να ταυτιστεί και με την Εκκλησία, που είναι ένας άλλος κόσμος. Η δύναμη που συνέχει αυτούς τους κόσμους, η ενοποιός αυτή δύναμη, είναι ο ίδιος ο Κύριός μας, είναι ο Λόγος του Θεού, είναι η Αγία Τριάδα. Μέσα στη μεγάλη αυτή ενότητα του πνευματικού και του ορατού κόσμου βρίσκεται ο άνθρωπος, που σημαίνει αυτό, ότι υπάρχει διαρκής δεσμός των δύο αυτών κόσμων μέσα του”.

Στη συνέχεια είπε: “Ο δεσμός των δύο αυτών κόσμων διαρκεί μέχρι που να έρθει η Δευτέρα Παρουσία. Ο νέος κόσμος, όταν θα έρθει η Δευτέρα Παρουσία, θα αποτελείται από αυτούς τους δύο κόσμους πάλι. Διότι, όπως λέει η Αγία Γραφή, θα υπάρξει συντέλεια του αιώνος τούτου, θα έρθει ένα τέλος και όλα τα δημιουργήματα του κόσμου, θα ‘ρθει η ώρα που θα τα επαναφέρει πάλι ο Θεός στην πρώτη του κατάσταση, αλλά θα τα οδηγήσει όμως σε άλλο τρόπο ζωής πλέον. Υπάρχει και η συντέλεια των αιώνων, που αιώνες, οι Πατέρες λένε ότι είναι ο πνευματικός κόσμος. Και η συντέλεια του αιώνος τούτου, όταν θα γίνει, θα μεταφερθεί σε έναν άλλον κόσμο, όπου ο Πατέρες τον ονομάζουν υπέρ αιώνιο κόσμο”.

“Τα στοιχεία που απαρτίζουν τον άνθρωπο είναι η ψυχή και το σώμα”. Υπογράμμισε ο Γέροντας Μάξιμος. “Έρχεται μία στιγμή όμως, που αυτά τα όμορφα στοιχεία, που έφτιαξε ο Θεός, ο άνθρωπος τα ανέτρεψε και βλέπουμε να υπάρχει ένας άλλος πλέον κόσμος, ο οποίος είναι ο κόσμος της πτώσεως. Λέει χαρακτηριστικά ο Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: «στην πτώση του Αδάμ, η φύση του ανθρώπου διασπάστηκε, άλλαξε τρόπο συμπεριφοράς. Ο πρώτος διχασμός, είναι η απουσία του Θεού από μέσα του. Ο δεύτερος διχασμός που υπέστη ο άνθρωπος, είναι η αδυναμία να μπορέσει να ενωθεί με τον άλλον άνθρωπο θεάρεστα. Και ο τρίτος διχασμός είναι μέσα του, στην ψυχή του».

Όπως λέει ο Απόστολος Παύλος «συνήδομαι γὰρ τῷ νόμῳ τοῦ Θεοῦ κατὰ τὸν ἔσω ἄνθρωπον, βλέπω δὲ ἕτερον νόμον ἐν τοῖς μέλεσί μου ἀντιστρατευόμενον τῷ νόμῳ τοῦ νοός μου καὶ αἰχμαλωτίζοντά με ἐν τῷ νόμῳ τῆς ἁμαρτίας τῷ ὄντι ἐν τοῖς μέλεσί μου». Μερικές φορές κάνω εκείνα που δεν θέλω. Όμως, άλλα θέλει ο νους μου και άλλα κάνω εγώ. Αυτό το διχασμό τον προκάλεσε η πτώση. Αυτή η πτώση υπάρχει ως θεμέλιο όλων των άλλων αλλοτριώσεων και διαφθορών.

Ό,τι διαφθορά υπέστη ο άνθρωπος, εξαρτάται απ’ αυτήν την πτώση. Ο πρώτος άνθρωπος και πατέρας της ανθρωπότητας ο Αδάμ, όταν έπεσε έγινε αιτία πτώσεως όλων των ανθρώπων. Διότι αλλοτριώθηκε η φύση του και δεν μπόρεσε να ανακαλύψει πάλι το Θεό και το κληροδότησε αυτό σε όλες τις γενεές που ακολούθησαν. Εξαιτίας λοιπόν αυτού, όλοι εμείς, χωρίς εξαίρεση, γεννιόμαστε στις συνθήκες της πτώσεως και φέρουμε μέσα μας τη φθορά αυτή ως βαριά κληρονομιά”.

Σε άλλο σημείο τόνισε ο ομιλητής: “Ο Απόστολος Παύλος λέει: «μὴ ἀγαπᾶτε τὸν κόσμον μηδὲ τὰ ἐν τῷ κόσμῳ. ἐάν τις ἀγαπᾷ τὸν κόσμον, οὐκ ἔστιν ἡ ἀγάπη τοῦ πατρὸς ἐν αὐτῷ· ὅτι πᾶν τὸ ἐν τῷ κόσμῳ, ἡ ἐπιθυμία τῆς σαρκὸς καὶ ἡ ἐπιθυμία τῶν ὀφθαλμῶν καὶ ἡ ἀλαζονεία τοῦ βίου, οὐκ ἔστιν ἐκ τοῦ πατρός, ἀλλ᾿ ἐκ τοῦ κόσμου ἐστί. καὶ ὁ κόσμος παράγεται καὶ ἡ ἐπιθυμία αὐτοῦ· ὁ δὲ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα. (Α Ιωαν. 15-17)».

Οι Πατέρες ερμήνευσαν τα λόγια αυτά με τις εξής λέξεις: α) τη φιληδονία, η επιθυμία της σαρκός δηλαδή, β) τη φιλαργυρία, η επιθυμία των οφθαλμών, που είναι αχόρταγος ο άνθρωπος και συνεχώς θέλει να συσσωρεύει αγαθά γύρω του και γ) τη φιλοδοξία, που είναι η αδυναμία να μπορέσει κανείς να λατρέψει τον Θεό, την ώρα που υψώνεται η υπερηφάνειά του και βάζει στο νου του σαν Θεό τον ίδιο του τον εαυτό”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Γέροντας Μάξιμος είπε: “Το παγκόσμιο σώμα της Εκκλησίας του Σωτήρος Χριστού, δηλαδή, εμείς οι Χριστιανοί, δεν πρέπει να το αρνηθούμε. Θα πρέπει να διατηρήσουμε το όνομα μας αυτό αληθινά και να αναλάβουμε οποιαδήποτε θυσία κι αν χρειαστεί. Να καταργήσουμε αυτά τα δεσμά που μας δένουν σε τούτο τον κόσμο και που μας αλλοτριώνουν από τον κόσμο του Χριστού, ώστε να φανερωθεί μέσα στο είναι μας η ελευθερία η πραγματική, η οποία είναι η χριστιανική ελευθερία όπως λέει ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας”.

Μετά την ομιλία, ο Γέροντας απάντησε σε πολλές ερωτήσεις των πιστών στο καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι”, που καθημερινώς γίνεται εντός του Ιερού Ναού.

Η 20η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Γέροντας Συμεών, Ηγούμενος της Συνοδικής και Σταυροπηγιακής Ιεράς Μονής Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου Καλάμου Αττικής και έψαλε πολυμελής βυζαντινός χορός της Ιεράς Μονής.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.