Με τον Παρακλητικό Κανόνα του Αγίων Αναργύρων, λείψανα των οποίων φιλοξενεί ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου, Δήμου Αγίου Δημητρίου, άρχισε η 2η μέρα των απογευματινών ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2020».

Ακολούθησε ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνου με θέμα: “Με τον Χριστό ή με τον Αντίχριστο;”.

Ο Σεβασμιώτατος στην αρχή της ομιλίας του είπε χαρακτηριστικά: “Θέλουν οι άνθρωποι να ασχολούνται με το θέμα αυτό δίνοντας εύκολα εσχατολογικές διαστάσεις. Προσπαθούν δηλ. οι άνθρωποι χωρίς κατάλληλες προϋποθέσεις να ερμηνεύσουν τα τρέχοντα πανανθρώπινα προβλήματα με κριτήρια Δευτέρας Παρουσίας. Ο Κύριος είπε στους μαθητές Του: “δεν είσθε εσείς που θα γνωρίζετε χρόνους, ή καιρούς, ή σημεία των εσχάτων…”.

Ιδιαιτέρως μέσω του διαδικτύου γίνεται μία επιπόλαιη και ανεύθυνη σύνδεση κοινωνικών γεγονότων με όσα αναφέρει το βιβλίο της Αποκάλυψης, δίνοντας δικές τους ερμηνείες, οι οποίες παραποιούν την αλήθεια και διαστρεβλώνουν την ορθόδοξη πίστη μας και τον ευαγγελικό λόγο.

Τα έσχατα δεν είναι μία χρονική περίοδος φόβου και τρόμου, πανικού και αποθάρρυνσης. Αν ο πιστός έκανε μία απλή σκέψη: Ποιος είναι ο δυνατός και ακατανίκητος, ο Χριστός ή ο Αντίχριστος; Ασυζητητί είναι ο Χριστός. Αυτό που θα πρέπει να απασχολεί τον πιστό είναι να ανήκει στην «παράταξη» του Χριστού.

Το βιβλίο της Αποκάλυψης αναφέρει ρητά ότι ο Χριστός ως “εσφαγμένο Αρνίο” ήρθε για να νικήσει και να συντρίψει τον Αντίχριστο. Και αυτό είναι μήνυμα αυθεντικής χαράς.

Η Αποκάλυψη δεν κάνει λόγο για ερχομό του Αντιχρίστου. Μόνο στις καθολικές επιστολές ομιλεί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης για τον Αντίχριστο, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν πολλοί “Αντίχριστοι”, που έχουν ένα κοινό σημείο: την άρνηση της θείας και ανθρώπινης φύσεως του Χριστού.

Και τέτοιοι “Αντίχριστοι” που αλλοίωσαν την ορθόδοξη πίστη είναι πρωτίστως οι αιρετικοί, που κηρύττουν ένα αδύναμο Χριστό που δεν μπορεί να σώσει τον άνθρωπο”.

Στη συνέχεια είπε: “Κάθε άνθρωπος που στρέφεται κατά της ορθόδοξης αλήθειας είναι Αντίχριστος, όπως και κάθε ιδεολογία ή πολιτικό σύστημα που αρνείται τη θεότητα του Χριστού είναι Αντίχριστος. Δυστυχώς, τέτοια πρόσωπα και ιδεολογίες υπήρξαν σε κάθε εποχή.

Στα έσχατα θα έρθει ο κατ’ εξοχήν Αντίχριστος που θα ανακεφαλαιώσει όλη την αντίθετη δράση και κακία. Στην Αποκάλυψη ο αριθμός του Αντιχρίστου είναι γραμμένος με γράμματα και όχι με αριθμούς. Είναι το χξς. ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος λέει, ότι η Αποκάλυψη ερμηνεύεται δια των γεγονότων και όχι δια των ερμηνειών των ανθρώπων.

Μία πολύ έγκυρη ερμηνεία του τριγράμματου “αριθμού” του Αντιχρίστου είναι ότι ο Αντίχριστος συμβολίζεται με το ξ. Θα είναι εκείνος που θα προσπαθήσει με τις πλάνες να διασπάσει την αλήθεια περί του προσώπου του Χριστού που συμβολίζεται με το χ (αρχικό γράμμα του ονόματος Χριστός) και του ς τελευταίου γράμματος του θεϊκού ονόματος.

Αν αρνηθεί κάποιος την θεότητα του Χριστού, τότε αρνείται τη σωτηριώδη αποστολή Του, υποβιβάζοντας τον Χριστό σε ένα κοινό ανθρώπινο πρόσωπο.

Η αποκάλυψη κάνει εφτά φορές λόγο για τα σφραγίσματα του Χριστού – Θεού στους ανθρώπους. Έργο του πιστού είναι να διατηρήσει το σφράγισμα του Χριστού που πήρε δια του μυστηρίου του Αγίου Χρίσματος και η αξιοποίησή του με την πνευματική ζωή”.

Σε άλλο σημείο ανέφερε: “Ένας βασικός λόγος που μας κάνει να ασχολούμαστε με τον Αντίχριστο, είναι η ελλειπής γνώση μας για τον Χριστό. Διότι η γνώση του Χριστού, μας οδηγεί στην αγάπη, στην πίστη, στην ένωση μαζί Του.

Ο Χριστός είναι ο μόνος αληθινός και αιώνιος Θεός. Ο υπάρχων προ των αιώνων, ο ομοούσιος με τον Πατέρα, ο ένας της Αγίας Τριάδος, ο Παντοδύναμος Παντογνώστης και Δημιουργός του παντός. Στην Παλαιά Διαθήκη εμφανίζεται ως ο άσαρκος Υιός και Λόγος του Θεού.

Στη φιλοξενία των τριών αγγέλων από τον Αβραάμ είναι ο μεσαίος Άγγελος που δορυφορείται από αγγέλους. Στην Καινή Διαθήκη είναι ο σαρκωμένος Λόγος, ο ενανθρωπήσας Θεός, η Ζωή, η Αλήθεια, η Ανάσταση, η Οδός της σωτηρίας.

Για την Καινή Διαθήκη και την Εκκλησία ο Χριστός είναι η αιώνια ζωή, η Βασιλεία των Ουρανών. Όταν λέμε Παράδεισος, για την Εκκλησία είναι ο Χριστός. Τα πάντα στην αιωνιότητα είναι ο Χριστός”

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος τόνισε: “Ο Χριστός στην Αποκάλυψη ονομάζεται 8 φορές Παντοκράτωρ. Αυτό σημαίνει ότι ο Χριστός θα είναι ο μεγάλος νικητής. Και το γεγονός αυτό γεμίζει ανείπωτη χαρά και αγαλλίαση στις καρδιές των πιστών.

Επομένως, ο Χριστός είναι για τους αληθινούς πιστούς η ζωή τους, το περιεχόμενο της καρδιάς τους, η αιτία υπάρξεώς τους. Από την αγάπη τους στον Χριστό η αληθινοί πιστοί έφτασαν στο μαρτύριο, στην αφιέρωση στην ολοκληρωτική και άνευ όρων παράδοσή τους στο θέλημα Του.

Ο Χριστός λοιπόν, θα πρέπει να είναι το άπαν της ζωής μας. Στο ερώτημα Χριστός ή Αντίχριστος, απαντάμε Χριστός, με τη ζωή μας, τη συμπεριφορά μας, τη συνέπειά μας στο λόγο Του, που μας κάνει ζωντανή μαρτυρία Του, μέσα στον ταλαιπωρημένο κόσμο που ζούμε.

Ο άνθρωπος του Χριστού, δεν φοβάται, δεν ασχολείται με φτηνά διλήμματα γιατί μέσα του ζει και αναπνέει και γεύεται το Χριστό”.

Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στο οποίο ο Σεβασμιώτατος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές δια ζώσης ή διαδικτυακά στο YouTube: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η 2η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος Ρούμπης, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Όπλων – Κάτω Πατησίων και έψαλε ο Πρωτοψάλτης κ. Ευστάθιος Καστελιώτης και ο Λαμπαδάριος κ. Αντώνιος Σαμαρτζής.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.