Ενας χαρακτηρισμός, όπως το «διαγωγή κοσμία», που είχε θεωρηθεί ως «στίγμα» στο παρελθόν για χιλιάδες μαθητές, έχουμε φθάσει σήμερα στο άλλο άκρο η έλλειψή του να θεωρείται, όπως λένε εκπαιδευτικοί, ότι συμβάλλει στον σχολικό εκφοβισμό και στην έκρηξη βίας στα σχολεία.

«Αιχμή του δόρατος» τα τελευταία χρόνια η έκρηξη βίας στα σχολεία και ο σχολικός εκφοβισμός. Για να περιοριστεί το μπούλινγκ στα σχολεία, επανέρχεται η διαγωγή, που είχε καταργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2017 μαζί με τις πολυήμερες αποβολές.

Το υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι ο χαρακτηρισμός της διαγωγής ως κοσμιοτάτη και κοσμία, που θα ξαναμπεί μόνο στους τίτλους σπουδών γυμνασίων και λυκείων, σε συνδυασμό με την αύξηση των αποβολών μαθητών, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τις περιπτώσεις παρενόχλησης στο σχολικό περιβάλλον.

Το ιστορικό «Διαγωγή στα σχολεία»: Τι ίσχυε και τι αλλάζει

Η σχετική αναγραφή είχε καταργηθεί το 2017 και ίσχυε ως έχει, από το 1979. Το μέτρο της διαγωγής έχει ωστόσο παρελθόν και πριν από την μεταπολίτευση και αφορούσε διαγωγή κοσμιοτάτη, κοσμία και επίμεμπτη. Ο χαρακτηρισμός διαγωγής στα σχολεία είχε καταργηθεί από τον τότε υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου.

Όλα ξεκίνησαν από αίτημα 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι ζητούσαν την κατάργηση της διαγωγής κοσμίας, της «μουτζούρας», όπως την αποκαλούσαν. Οι βουλευτές, με ερώτησή τους, υπενθύμιζαν ότι -με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 104 του 1979- η διαγωγή ενός μαθητή, όταν παρεκκλίνει «από την προσήκουσα», μπορεί να χαρακτηρισθεί, αντί της «κοσμιοτάτης», «κοσμία» ή ακόμα και «επίμεμπτη», τονίζοντας ότι αυτό το μέτρο, «πριν από τη μεταπολίτευση, αλλά και μετά από αυτή, χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, της πολιτικής δράσης τους, της θρησκείας τους, του χρώματός τους κ.λπ.», λέγοντας ότι «ακόμα και ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας».

Ετσι, το 2017 ο τότε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έκανε δεκτό αίτημα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάργηση της αξιολόγησης της διαγωγής των μαθητών. Ένα από τα επιχειρήματα ήταν πως «η αναγραφή άλλωστε της διαγωγής στο σχολικό Απολυτήριο που είναι δημόσιο έγγραφο γενικής χρήσης δημοσιοποιεί καθ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του μαθητή ένα προσωπικό δεδομένο του και ως τέτοια είναι παράνομη».

ΤΟ ΘΕΜΑ

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.