Γράφει η Μητρόπολη Άρτης:

Το Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης, στον Καταρράκτη Άρτης, ιερούργησε ο επιχώριος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος.

Ο Σεβασμιώτατος, στο Κήρυγμά του, ετόνισε, ότι πραγματική σοφία είναι η ωριμότητα, να ζεις αληθινά. Αυτή η ωριμότητα χαρακτήριζε την Πάνσοφο Αγία Αικατερίνα, η οποία θυσίασε την επίγειο ζωή της, για να κερδίσει τον Χριστό, που είναι η αληθινή, η αιώνιος ζωή. Η θυσία του εγώ μας, είναι μετοχή στην αληθινή σοφία και νίκη κατά του θανάτου.

Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη Άρτα: Λαμπρή Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Καταρράκτη

 

Η Αγία Αικατερίνη καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304 μ.Χ.) Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής.

Ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων. Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης.

Όταν επί Μαξεντίου (υιός του Mαξιμιανού) διεξαγόταν διωγμός εναντίον των χριστιανών, η Αικατερίνη δε φοβήθηκε, αλλά με παρρησία διέδιδε πώς ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος Αληθινός Θεός. Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τον έπαρχο της περιοχής, ο οποίος προσπάθησε με συζητήσεις να την πείσει να αρνηθεί την πίστη της.

Όταν ο έπαρχος διαπίστωσε την ανωτερότητά των λόγων της Αικατερίνης, συγκάλεσε δημόσια συζήτηση με τους πιο άξιους ρήτορες της Αλεξάνδρειας, τους οποίους όμως η Αικατερίνη αποστόμωσε. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά κάποιοι από τους συνομιλητές της Αικατερίνης πείσθηκαν για τους λόγους της και ασπάστηκαν την Χριστιανική Πίστη.

Μπροστά σε αυτή την κατάληξη, ο έπαρχος διέταξε να τη βασανίσουν σκληρά με την ελπίδα πώς η αγία θα λύγιζε και θα αρνιόταν τον Χριστό. Όμως η Αικατερίνη έμεινε ακλόνητη στην πίστη της. Τελικά αποκεφαλίσθηκε, ύστερα από διαταγή του έπαρχου.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.