Ο «αστικός μύθος» λέει ότι από 1η Νοεμβρίου καταργούνται τα «χάρτινα» τιμολόγια και βιβλία. Πράγματι, περίπου 300.000 – 400.000 επιχειρήσεις έχουν άμεσα ήδη την υποχρέωση να εκδίδουν μόνον ηλεκτρονικά τα τιμολόγιά τους. Με τον τρόπο αυτόν, τα τιμολόγια αποστέλλονται την ίδια στιγμή στην ΑΑΔΕ που έχει πλέον πλήρη εικόνα των πωλήσεων και εισπράξεών τους, σε πραγματικό χρόνο.

Να επιλέξουν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο θα εκδίδουν και θα αποστέλλουν στην εφορία τιμολόγια και αποδείξεις, καλούνται ήδη εδώ και μισό μήνα περίπου 1,5 εκατομμύριο επιχειρήσεις, αυταπασχολούμενοι, επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Με τον όρο MyDATΑ που έχει μπει πλέον δυναμικά στη ζωή μας, εννοούμε την υποχρέωση που έχουν όλοι οι επιτηδευματίες, να στέλνουν σε τακτική βάση στην ΑΑΔΕ (και κάθε μέρα ή και λεπτό ακόμα) τα στοιχεία για τα έσοδα που εισπράττουν από πωλήσεις προς τους πελάτες τους. Και επείγει να γνωρίζουν άμεσα ποιοι, πώς και πότε ακριβώς θα πρέπει να το κάνουν.

Πρώτο δεδομένο: Δεν έχουν όλοι υποχρέωση να εκδίδουν ηλεκτρονικά τα τιμολόγιά τους. Ο «αστικός μύθος» λέει ότι από 1η Νοεμβρίου καταργούνται τα «χάρτινα» τιμολόγια και βιβλία. Πράγματι, περίπου 300.000 – 400.000 επιχειρήσεις έχουν άμεσα ήδη την υποχρέωση να εκδίδουν μόνον ηλεκτρονικά τα τιμολόγιά τους. Με τον τρόπο αυτόν, τα τιμολόγια αποστέλλονται την ίδια στιγμή στην ΑΑΔΕ που έχει πλέον πλήρη εικόνα των πωλήσεων και εισπράξεών τους, σε πραγματικό χρόνο.

Δεύτερο δεδομένο: Περίπου 1 εκατομμύριο φυσικά πρόσωπα προς το παρόν εξαιρούνται! Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι μικρομεσαίοι, «μπλοκάκηδες» και ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν χαμηλούς ετήσιους τζίρους, επιτρέπεται να τηρούν χειρόγραφα βιβλία και στοιχεία, αποστέλλοντας μόνο μια ηλεκτρονική περιγραφή στην ΑΑΔΕ για τα τιμολόγια που εκδίδουν από Νοέμβριο και μετά.

Δηλαδή ακόμα και αυτοί που δεν έχουν υποχρέωση ηλεκτρονικής έκδοσης ηλεκτρονικού τιμολογίου, έχουν υποχρέωση ηλεκτρονικής διαβίβασης των τιμολογίων τους. Για την ακρίβεια, δεν στέλνουν τα τιμολόγια, αλλά μία σύνοψη (=περίληψη ) όσων αναγράφουν τα τιμολόγιά τους.

Αλλά και χωρίς ακόμα να είναι στις άμεσες υποχρεώσεις τους, πρέπει να γνωρίζουν και αυτοί τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρονται για την τήρηση των φορολογικών υποχρεώσεων, όπως σύγχρονες και οικονομικές λύσεις που αφθονούν στο εμπόριο και εξυπηρετούν καλύτερα πια τις ανάγκες τους, μέχρι και δωρεάν ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για να ανεβάζουν ή και να εκδίδουν (αν θέλουν) τα τιμολόγιά τους.

Στη συνέχεια και αφού κατανοήσουν πρώτα τα βασικά ζητήματα, ψάχνοντας σε βάθος την αγορά σε συνεργασία και με τη συμβουλή του λογιστή τους, θα γνωρίσουν τα ειδικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα κάθε λύσης διαβίβασης ή έκδοσης τιμολογίων, ώστε να καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες.

MyDATA σε …απλά Ελληνικά
Λύσεις και απαντήσεις σε ζωτικής σημασίας απορίες για τον μέσο φορολογούμενο δίνει και το newmoney. gr με τη βοήθεια του κυρίου Νίκου Παπαγιάννη, οικονομολόγου – φοροτεχνικού και Υπεύθυνου της Επιστημονικής Ομάδας Epsilon Net.

1. Τι είναι και τι θα κάνουμε στην νέα πλατφόρμα MyDATA της ΑΑΔΕ;

Στην πλατφόρμα με την ονομασία myDATA θα τηρούνται στοιχεία των συναλλαγών των επιχειρήσεων, καθώς και οι εγγραφές που προσδιορίζουν το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα.

Για την ΑΑΔΕ θεωρείται ένα σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού των σχέσεων ΑΑΔΕ – επιχειρήσεων, συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Οι πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν μεταξύ άλλων για την καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων, την άμεση ενημέρωση της φορολογικής διοίκησης, τον περιορισμό της φοροδιαφυγής που αφορά πλαστά ή εικονικά τιμολόγια.

Στην πλατφόρμα θα υπάρχουν το αναλυτικό και το συνοπτικό βιβλίο, στο οποίο θα φαίνονται οι συναλλαγές και οι λοιπές εγγραφές.Υπόχρεες είναι όλες οι επιχειρήσεις, όλες οι οντότητες. Μοναδικές εξαιρέσεις είναι το Δημόσιο και οι Ιερές μονές του Αγ.Όρους.

Στην πράξη, η επιχείρηση ή ο ελεύθερος επαγγελματίας αποστέλλει ηλεκτρονικά στην Α.Α.Δ.Ε. τα τιμολόγια και τις αποδείξεις του, τηρώντας στο myDATA τα φορολογικά ηλεκτρονικά βιβλία του και παρέχοντας μέσω αυτών την ευχέρεια στη φορολογική διοίκηση να ελέγχει και να διασταυρώνει αυτόματα τα δικά του τιμολόγια που εξέδωσε και έλαβαν οι πελάτες του, αλλά και τα τιμολόγια που παρέλαβε ο ίδιος και εξέδωσαν οι προμηθευτές του.

2. Καταργούνται τα βιβλία που τηρεί ο λογιστής;

Σε καμία περίπτωση δεν καταργούνται τα βιβλία των επιχειρήσεων, όπως τα τηρεί ο λογιστής, ούτε αντικαθίστανται από τα δεδομένα που αναρτώνται στην πλατφόρμα myDATA.

Ο ρόλος του λογιστή είναι ακόμα πιο σημαντικός από ότι στο παρελθόν, καθώς έχει κεντρικό ρόλο στο όλο εγχείρημα και οι υποχρεώσεις λογιστή και επιχείρησης αυξάνονται.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.