Ἀναφορικά μέ συνέντευξη τῆς Α.Μ. τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ.κ. Χρυσοστόμου Β’ στήν Ἐφημερίδα «Πολίτης», τῆς Δευτέρας, 16/12/2019, ἔχομε νά παρατηρήσομε τά ἀκόλουθα.

Δέν νομίζομε, ὅτι ἡ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας μας, περί «οὐδετερότητας» στό Οὐκρανικό πρόβλημα, εἶχε τήν ἔννοια τῆς διακοπῆς τῆς Εὐχαριστηριακῆς Κοινωνίας ἤ ὁποιασδήποτε ἄλλης ἐκκλησιαστικῆς σχέσης, τόσο μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὅσο καί μέ τήν ὁμόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας.

• Ἡ «οὐδετερότητα», τήν ὁποία ἐπικαλεῖται ὁ Μακαριώτατος, ἀναφέρεται στήν τοποθέτησή μας, ὡς Ἐκκλησίας Κύπρου, στό πρόβλημα, τό ὁποῖο προέκυψε μέ τήν παραχώρηση, παρά τούς ἱερούς κανόνες καί τήν ὑπάρχουσα ἐκκλησιαστική εὐταξία, Αὐτοκεφάλου, στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, καί μάλιστα στήν ἀνάδειξη ἑνός μή κανονικῶς χειροτονημένου κληρικοῦ, ὡς Προκαθημένου τῆς ἐν λόγῳ Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία κανονικῶς ὑπάγεται στό Πατριαρχεῖο Μόσχας.

• Ἀντιστρέφοντας τόν λόγο, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ τίς «ἐπιπλήξεις» τοῦ Μακαριωτάτου, πρός τό πρόσωπό μας, ἐπειδή συνδιοργανώσαμε μέ τό Συνοδικό Γραφεῖο Μοναχισμοῦ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας Συνέδριο γιά τόν Μοναχισμό, διερωτόμαστε, γιατί ὁ Μακαριώτατος δέν τήρησε τήν ἴδια στάση καί συμπεριφορά γιά τή μετάβαση στήν Κωνσταντινούπολη καί τή συμμετοχή τοῦ Μητροπολίτη Κωνσταντίας κ. Βασιλείου, ὡς ἐκπροσώπου, μάλιστα, τῆς Ἐκκλησίας Κύπρου, στή Θρονική Ἑορτή (30/11/2019) τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ὁ ὁποῖος συλλειτούργησε καί μέ τόν Μητροπολίτη Τσερνίγιβ καί Νίζνας Εὐστράτιο, ἐκπρόσωπο, τῆς δῆθεν Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας. Αὐτό, Μακαριώτατε, ἀποτελεῖ ναί ἤ ὄχι παραβίαση τῆς περί «οὐδετερότητας» ἀπόφασης τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας Κύπρου στό ὑπό ἀναφορά ζήτημα;

• Ἡ ἐν λόγῳ συμμετοχή καί ἐκπροσώπηση, ὅπως δημοσιεύθηκε, τοῦ Μητροπολίτη Κωνσταντίας κ. Βασιλείου, πῶς ἑρμηνεύεται ἀπό τήν Α.Μ. τόν Ἀρχιεπίσκοπο κ.κ. Χρυσόστομο Β’;

• Τό Μοναστικό Συνέδριο, τό ὁποῖο διοργανώθηκε ἀπό τίς τρεῖς Μητροπόλεις Λεμεσοῦ, Κύκκου καί Ταμασοῦ καί μέ τή συμμετοχή τοῦ Συνοδικοῦ Γραφείου Μοναχισμοῦ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, στίς 28 καί 29 Νοεμβρίου 2019, καί τό ὁποῖο ἦταν προγραμματισμένο, ὡς συνέχεια παρομοίου Συνεδρίου, (τοῦ 2018), διερωτόμαστε, πῶς διασυνδέεται μέ τή σχετική ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου περί οὐδετερότητάς μας στήν οὐκρανική κρίση;

• Παρακάμπτομε, γιατί θέλομε νά σεβόμαστε τούς ἑαυτούς μας, τούς ἄστοχους, ἄν ὄχι ἀνοίκειους, χαρακτηρισμούς τοῦ Μακαριωτάτου πρός τά πρόσωπά μας, οἱ ὁποῖοι καί ἀπάδουν, δυστυχῶς, πρός τό ὅλο ἐκκλησιαστικό πνεῦμα, τό ὁποῖο πρέπει νά χαρακτηρίζει τήν ἀναστροφή μας.

16 Δεκεμβρίου 2019 Οἱ Μητροπολίτες
Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος
Κύκκου Νικηφόρος
Ταμασοῦ Ἠσαΐας

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σουΣχόλια (1)
  1. Γιώργος Κεχαγιόγλουυ 4 χρόνια πριν

    Όπως έγραφε ήδη τον 19ο αιώνα ο Κωνσταντινουπολίτης λόγιος της Διασποράς Βασίλειος Νικολαΐδης, όλα αυτά δεν είναι παρά «παπαδοκαβγάδες». Γενικά, η Εκκλησία της Κύπρου έχει να αναδείξει άξιο και σεμνό επίσκοπο εδώ και αιώνες… Κρίμα!

    ΑπάντησηΆκυρο

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.