Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, στο πλαίσιο του πολυμέτωπου αγώνα του εναντίον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας, ανέλαβε και χρέη…κατασκόπου! Πήγε στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, στο Κολυμπάρι Χανίων – όπου θα συνέλθει σε λιγότερο από ένα μήνα η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος – και παρακολούθησε τις εργασίες του Συνεδρίου με θέμα «Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στην ελληνική επικράτεια» που πραγματοποιήθηκε στην ΟΑΚ από 1-4 Απριλίου 2016.

Εκεί – μεταξύ άλλων, υποθέτω – έκανε και μια …σπουδαία ανακάλυψη! Εντόπισε ένα «αποκρυφιστικό – οικουμενιστικό βιτρό», το οποίο φωτογράφισε και κατασκανδαλισμένος – ως ο Καϊάφας – διέρρηξε τα ιμάτιά του και εξαπέλυσε επιστολή – πανταχούσα προς την Γραμματεία της Πανορθοδόξου Συνόδου και προς πάντας τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών, καταγγέλλοντας το …βλάσφημο έργο.

Το κείμενό του (και στα αγγλικά, παρακαλώ), έχει κάνει τον γύρο του διαδικτύου και όλοι οι ομόφρονες του Πατρινού κληρικού σκίζουν τα ρούχα τους ατενίζοντας το «αποκρυφιστικό – οικουμενιστικό βιτρό»!

Ο κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος πήγε, λοιπόν, στην ΟΑΚ, φιλοξενήθηκε, άφησε τα βιβλία του – που είναι φυσικά για προσάναμμα – και αφού κατασκόπευσε, ανταποδίδει την φιλοξενία με αυτό το κείμενο που έχει σκοπό να πλήξει τον τόπο όπου θα συνέλθει η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος.

Ας δούμε, όμως, περί τίνος πρόκειται.
Και φυσικά τώρα απευθύνομαι στους φιλότεχνους και φιλαλήθεις. Το εν λόγω βιτρό ανήκει στο περίφημο Πρόγραμμα Λόγου και Τέχνης της ΟΑΚ «Πρόσωπο προς Πρόσωπο». Το πρόγραμμα αυτό της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης άρχισε το 1983, μετά από πρόσκληση προς καλλιτέχνες από την Ελλάδα και αργότερα από όλο τον κόσμο, να μελετήσουν ένα πνευματικό κείμενο και να εκφρασθούν καλλιτεχνικά, εμπνεόμενοι από αυτό το θέμα. Το κείμενο αναφέρεται στον Αββά Μακάριο της Αιγύπτου, 4ος αιώνας, τον μεγάλο ασκητή της ερήμου και στη συνάντησή του στην έρημο με ένα κρανίο. Διαβάστε περισσότερα στην ιστοσελίδα της ΟΑΚ.

Κόλαση είναι η ακοινωνησία των προσώπων. Αυτό μας λέει η ιστορία. Κόλαση είναι και η συμπεριφορά όλων αυτών των Γκοτσόπουλων, με τις ευλογίες, μάλιστα, του Μητροπολίτη τους.
Ο «αποκρυφιστής» Γερμανός καλλιτέχνης R. Bleninger, λοιπόν, αφού διάβασε την ιστορία από το «Γεροντικόν» και βασιζόμενος εκεί, δημιούργησε αυτό το έργο. 230 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο δημιούργησαν 350 έργα τέχνης, εμπνευσμένα από αυτό το θέμα. Ο νεαρός Γερμανός στρατιώτης, ο οποίος αποδέχτηκε να εκφράσει τον σημαντικό διάλογο του Αββά Μακαρίου, με το δικό του τρόπο – που αμφιβάλλω αν ο κληρικός Γκοτσόπουλος μελέτησε ποτέ – μιλά για το έργο του που είναι η καταλλαγή που προσφέρουν οι τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες – οι αβρααμικές, όπως τις αποκαλεί – δημιουργώντας ένα ειρηνικό περιβάλλον, όπως αυτό εκφράζεται στην Παλαιά Διαθήκη (Γέν. 9,13).

Τώρα για τον “Τιτυό” του Τιτσιάνο «ουδέν σχόλιο!» …. Αγνοεί πλήρως την σημασία του, μαζί με τα υπόλοιπα έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, για τα εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ιδρύματος. Μόνο που ως κακός «κατάσκοπος», ο Πατρινός κληρικός αγνόησε την ύπαρξη των παρεκκλησίων, την τεράστια εικόνα του Χριστού στην αίθουσα της ΟΑΚ, το Εργαστήρι Αγιογραφίας και πολλά άλλα «σύμβολα», όπως η φιλοξενία του Αβραάμ που τυφλώνουν τον κάθε επισκέπτη στην κεντρική αίθουσα.

Ο διάλογος του Αββά Μακαρίου και του κρανίου, όπως και όλο το πρόγραμμα, αποτελούν έκφραση του ίδιου του έργου της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης, η οποία είναι ένας χώρος διαπροσωπικής κοινωνίας και συζήτησης, που ιδρύθηκε και λειτουργεί με βάση την πεποίθηση ότι ο διάλογος είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για την επίλυση προβλημάτων.

Μετά από 33 χρόνια από την εκπόνηση του προγράμματος ήλθε ο κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος να ρίξει τον λίθο του αναθέματος.
Αλλά φείσαι Κύριε, τοιαύτης απανθρωπίας τας ψυχάς ημών, ο μόνος εν μακροθυμία ανείκαστος.

Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος

Διαβάστε τη σχετική επιστολή του πατέρα Αναστασίου.

Rousou Mina
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.