Από την ημέρα 16 Μαρτίου 2020, που ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα πρόληψης για τον κορωνοϊό, τα οποία αναφέρονται και στο κλείσιμο των Εκκλησιών και στην απαγόρευση τέλεσης Ιερών Ακολουθιών κυκλοφορούν πληροφορίες ότι κάπου θα τελεσθούν Ακολουθίες έστω και κεκλεισμένων των θυρών. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν, ότι υπάρχει μια κινητικότητα από πλευράς άλλων Ιεραρχών να γίνει μια προσέγγιση προς την πολιτεία ώστε να βελτίωσει λίγο την διάταξη για τις κλειστές Εκκλησίες και να προσθέσει ότι επιτρέπεται να τελούνται Ιερές Ακολουθίες έστω κεκλεισμένων των θυρών με την παρουσία Ιερέα και ψάλτη και όχι μόνο σε περίτπωση που θα γίνεται ζωντανή μετάδοση σε ΜΜΕ.

Ίσως αυτό θα μπορούσε να μετριάσει και την πικρία για την στέρηση των Ακολουθιών στους Πιστούς, που δημιουργήθηκε από τις κλειστές Εκκλησίες.

Άλλωστε στον Καναδά που θεωρείται η χώρα πρότυπο στην υγειονομική κατάρτηση επιτρέπονται οι ανοιχτοί ναοί και η παρουσία έως 50 πιστών και στην Μητρόπολη Κατάνγκας στο Κογκό οι λειτουργίες με την παρουσία έως 20 πιστών.

Εδώ αναρωτιέται κανείς πώς ένας Ιερέας θα περάσει Κυριακή και δε θα λειτουργήσει ; πώς οι ναοί σε όλη την Ελλάδα θα μείνουν κλειστοί και τι θα κάνουν την ώρα της Θείας Λειτουργίας ; Είναι νομίζω αναγκαίο να γίνουν Ιερές Ακολουθίες στις Εκκλησίες μας έστω και με προυποθέσεις.

Το έγκριτο σάιτ dikastiko.grαναφέρει σήμερα σε δημοσίευμά του ότι Μητροπολίτες σε περιφερειακές Μητροπόλεις της χώρας , εμφανίζονται σύμφωνα με πληροφορίες σε κλειστές συνεδριάσεις στους ιερείς τους και τους ζητούν να τελέσουν τις λειτουργίες παρά την ρητή απαγόρευση με βαση την Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε στις 16 Μαρτίου.

Οι πληροφορίες, συνεχίζει το dikastiko.gr φέρουν τους εν λόγω Μητροπολίτες να καλούν τους ιερείς να τελεσουν τόσο την αποψινή ακολουθία των χαιρετισμών όσο και την Κυριακάτικη Λειτουργία, παρά το γεγονός ότι προκύπτει ξεκάθαρα από την κυβερνητική απόφαση ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται όπως καταλήγει το άρθρο.

Τους καλούν μάλιστα να μην αποτρέψουν την παρουσία των πιστών στην εκκλησία και – προφανώς- να μεταλάβουν την Θεία Κοινωνία.

Η στάση αυτή, αν πάμε με το γράμμα του νόμου, παραβιάζει ευθέως ποινικές διατάξεις που επιφέρουν και διοικητικά αλλά και ποινικά αντίμετρα. Με βάση αυτό:

1.Τιμωρείται με φυλάκιση (δηλαδή έως 5 ετών) και χρηματική ποινή αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος μετάδοσης της ασθένειας σε αόριστο αριθμό ανθρώπων.
2. Αν η παραβίαση είχε ως αποτέλεσμα να μεταδοθεί σε άνθρωπο, επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη.
3. Αν η παραβίαση είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών και αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Θυμίζουμε ότι η ΚΥΑ απαγορεύει:

-«Την προσωρινή απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησίων, ευκτηρίων οίκων, τεμενών κ.λπ.) κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, στο σύνολο της Επικράτειας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας και για το χρονικό διάστημα από 16.3.2020 έως και 30.3.2020, κατά τα αναφερόμενα στις σχετικές εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.
-Επιτρέπεται μόνο η προσέλευση πιστών, για ατομική προσευχή με βραχεία παραμονή τους στον χώρο λατρείας, τηρουμένης της αναλογίας του ενός ατόμου ανά 10 τ.μ. επιφανείας και με ελάχιστη απόσταση τα δύο (2) μέτρα μεταξύ τους.

Εδώ βέβαια μπαίνουν τα εξής ερωτήματα:

Μήπως τελικά το υγειονομικά ασφαλέστερο είναι και το εκκλησιολογικά πιο αποδεκτό; Μήπως όντως θα ήταν προτιμότερο να λειτουργήσουν οι Εκκλησιές μας όλες, έστω μόνο με ιερέα, ψάλτη και νεωκόρο; Το δε υπόλοιπο εκκλησίασμα θα είναι προσευχητικά και μυστηριακά παρόν, αφού θα βγαίνει μερίδα στον άρτο για όλους τους δι’ ευλόγους αιτίας απολειφθέντας; Μήπως ωστόσο η πολιτεία διστάζει για κάτι τέτοιο, φοβούμενη τις αντιδράσεις κάποιων που θα προσπαθήσουν να εισέλθουν με το “έτσι θέλω” στους ναούς; Μήπως η Εκκλησία θα πρέπει θεολογικά και πνευματικά να ξεκαθαρίσει στους πιστούς ότι η υπακοή και η εκκοπή του ατομικού μας θελήματος, το οποίο πολλές φορές εξιδανικεύουμε, μας φέρνει πιο κοντά στον Χριστό από μία απαίτησή μας η οποία πιστεύουμε ότι είναι πνευματική και τελικά δεν είναι και τόσο;

Με πληροφορίες από: ΦΕΚ, ΚΥΑ, dikastiko.gr, ope.gr

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 3 (3 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.