Με αλλαγή ευχών και δεήσεων της Θείας Λειτουργίας «απαντούν» οι Ιερείς της Μητρόπολης Καλαβρύτων στις τελευταίες προκλήσεις από πλευράς κυβέρνησης εναντίον της Ορθοδοξίας.

Σε ψήφισμα που εκδόθηκε μετά από Ιερατική Σύναξη, οι Ιερείς έκαναν δεκτές τις προτάσεις του Μητροπολίτη Αμβρόσιου.

Το ψήφισμα αναφέρει:

Την Τρίτη 8η Αυγούστου 2017, πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων & Αιγιαλείας, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου.

Μετά από την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου, η Σύναξη των Ιερέων αποφάσισε ομόφωνα να εκδώσει το κάτωθι ψήφισμα διαμαρτυρίας:

Οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως παρακολουθούμε με αγωνία και αγανάκτηση τις μεθοδεύσεις του κυβερνητικού σχήματος και του πολιτικού κόσμου γενικότερα διά την αποδόμηση της παραδοσιακής ελληνικής κοινωνίας, αναπόσπαστο κομμάτι της οποίας ιστορικά υπήρξε η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Συγκεκριμένα διαμαρτυρόμεθα εντόνως:
Α. Για την κατάργηση της έπαρσης της σημαίας, που συνοδευόταν από τον Εθνικό Ύμνο, την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα (από το σχολείο της πρωινής βάρδιας) τις εθνικές επετείους και τις τοπικές εθνικές εορτές, όπως προβλέπει το νέο Προεδρικό Διάταγμα για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

Β. Για την προοπτική κατάργησης της πρωινής προσευχής στα σχολεία η οποία απετράπη την τελευταία στιγμή καθώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επέστρεψε πίσω το πρώτο σχέδιο Νόμου, το οποίο κρίθηκε αντισυνταγματικό και από το Συμβούλιο Επικρατείας. Πάντως εξακολουθεί να είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος της σημερινής Κυβερνήσεως, που δείχνει με τον τρόπο αυτό τις προθέσεις της να αποβάλλει ο,τιδήποτε έχει σχέση με τον Χριστιανισμό και την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Εξάλλου οι πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου της Βουλής κ. Νικολάου Βούτση ότι «Η εποχή δεν μπορεί να είναι βαθύτατα συντηρητική. Η μεταμνημονιακή Ελλάδα δεν μπορεί να βασίζεται σε ατζέντα «Ελλάς Ελλήνων χριστιανών» ούτε «Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια». Η θρησκευτική συνείδηση είναι για κάθε άνθρωπο κάτι ιδιαίτερο. Είμαστε ένα σύγχρονο κράτος, όχι «Ταλιμπάν της Ορθοδοξίας» και συνέχισε αναφερόμενος στις παρελάσεις λέγοντας πως:

«Δεν πιστεύω πως είναι ότι καλύτερο. Δεν είναι τυχαίο που δεν συμβαίνει πουθενά στην Ευρώπη. Πιστεύω πως και σε αυτό το θέμα θα πρέπει να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος. Δεν το θεωρώ μείζον για την ελληνική κοινωνία σήμερα».» , δηλώνουν ξεκάθαρα τις κυβερνητικές προθέσεις.

Γ. Για την προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία του τόπου μας, χωρίς να λαμβάνονται υπ΄ όψιν όσα χαρακτηρίζουν την ιδιοσυστασία του λαού μας, νοηματοδότησαν τη ζωή του, δημιούργησαν το πολιτισμικό του στίγμα και τον εκράτησαν όρθιο στην ιστορική του διαδρομή, όπως είναι: η πίστη στον Χριστό μας και η αγάπη προς την πατρίδα μας και τις παραδοσιακές διαχρονικές μας αξίες, το φιλότιμο, το ασκητικό πνεύμα, η κοινοτική οργάνωση και η οικογενειακή ζωή.

Δ. Για το θρησκευτικό μας αποχρωματισμό με τη μετάλλαξη του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο μετατρέπεται σε πανθρησκευτική κατήχηση με κύριο εργαλείο τα λεγόμενα «νέα προγράμματα», τα οποία ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος τα χαρακτήρισε «επικίνδυνα και απαράδεκτα». Μάλιστα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί Έλληνες υφιστάμεθα σε αυτό το ζήτημα δυσμενή μεταχείριση μεροληπτικής συμπεριφοράς, διότι τα «νέα προγράμματα» θα ισχύσουν μόνο για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς και όχι για τους αλλοδόξους και τους ετεροθρήσκους.

Ε. Για την κατάργηση του θεσμού της αριστείας, ο οποίος όχι μόνο έδιδε κίνητρο στους μαθητές να κατακτήσουν τη γνώση, αλλά δικαίωνε και επιβράβευε τους αγώνες και τους κόπους τους .

Στ. Για την αποδόμηση του ίδιου του πυρήνα της ανθρώπινης υποστάσεως. Η διαφήμιση οποιασδήποτε εκτροπής στα σχολεία μέσω επισήμου προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας για τις λεγόμενες «έμφυλες ταυτότητες» ή για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ή την θέσπιση του δικαιώματος της υιοθεσίας σε ομόφυλα ζευγάρια στοχεύει στην ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας.

ΔΙΑΤΡΑΝΩΝΟΥΜΕ
τη ριζική μας αντίθεση σε όλα αυτά τα προωθούμενα φαινόμενα διαλύσεως των πάντων και την αταλάντευτη αποφασιστικότητά μας να αγωνισθούμε, ώστε να αποτραπούν τα ανωτέρω και η Παιδεία στην πατρίδα μας, την οποία λαμβάνουν οι νέοι μας, που είναι και το μέλλον της, να συνεχίσει να αρδεύεται από την πίστη στο Χριστό μας και την προσήλωση στην Ελλάδα και τις παραδοσιακές μας αξίες.
Να ξαναγίνει και πάλι η Παιδεία που θεμελίωσαν ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης. Η Παιδεία που καθαγίασαν οι Τρεις Ιεράρχες. Η Παιδεία, την οποία οραματίσθηκαν ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Μακρυγιάννης.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Να εγκρίνουμε και να υποστηρίξουμε την πρόταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας και συγκεκριμένως :
Α. Την προσθήκη στην Μεγάλη Συναπτή στην αρχή της Θείας Λειτουργίας και μόνον, μετά το «Υπέρ του ευσεβούς ημών έθνους», της αιτήσεως «Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν» η οποία, όπως οι υπόλοιπες αιτήσεις της Μεγάλης Συναπτής, λέγεται εκφώνως.

Β. Η ευχή μετά τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων «Του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου» στο τέλος, μετά την φράση «υπέρ της Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας», να τροποποιηθεί ως εξής «Μνήσθητι Κύριε των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών. Δος αυτοίς ειρηνικήν την Αρχήν, ίνα και ημείς, εν τη γαλήνη αυτών, ήρεμον και ησύχιον βίον διάγομεν εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι». Η ευχή αυτή λέγεται μυστικώς.
Σκοπός των ανωτέρω προσθηκών είναι η έντονος προσευχή της τοπικής μας Εκκλησίας διά τον φωτισμό και την μετάνοια των αρχόντων, προκειμένου να εργασθούν διά το συμφέρον και την πρόοδο της Πατρίδος μας.

Γ. τη δημοσίευση του παρόντος ψηφίσματος και την αποστολή του στους αρμοδίους φορείς.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.

3 Σχόλια

Νεότερο
Καλύτερο Νεότερο Παλαιότερο
1
Ο ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ

<>.
Δηλαδή υπήρχε περίπτωση οι Ιερείς να μην κάνουν δεκτές της προτάσεις του Μητροπολίτου τους; Θα ήθελα να γνώριζα (έτσι για την ιστορία του πράγματος) αν υπήρξε έστω και ένας κληρικός που διαφώνησε και δεν ψήφισε αυτά που εισηγήθηκε ο μητροπολίτης.
Αν υπάρχει τέτοια περίπτωση, σε οποιαδήποτε μητρόπολη, τότε μιλάμε για το μεγαλύτερο θαύμα μέσα στον χώρο των Ιερέων.

2
Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης

Το παρόν ψήφισμα έχει ένα μείζον πρόβλημα καί πρέπει να κατανοηθεί άπαξ διά παντός εκ μέρους των διαμαρτυρομένων. Το πρόβλημα είναι ότι παραγνωρίζει την αντικειμενική πραγματικότητα. Έτσι, ας δούμε τα στοιχεία της αντικειμενικής πραγματικότητας.
(1) Το παπαδαριό μισθοδοτείται ως τμήμα των δημοσίων υπαλλήλων. Όμως, αυτό σημαίνει ότι ως δημόσιοι υπάλληλοι, μισθοδοτούνται από όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως θρησκευτικών ή φιλοσοφικών πεποιθήσεων. Άρα, πρέπει να επιλέξουν ή να πληρώνονται, όπως προέτειναν από ετών ο Ιωάννης Στουρνάρας το 2.011μ.α.χ.χ. καί ο Αναστάσιος Κουράκης το 2.013μ.α.χ.χ. στο συνέδριο "Εκκλησία καί Αριστερά" καί άρα να ιδρύσουν δικά τους σχολεία, όπως είναι λόγου χάριν η "Ένωση Γονέων η Χριστιανική Αγωγή"(Γ.Ε.Χ.Α.) ή να διαλέξουν την υποτακτική, τυπολατρική καί κατά γράμμα εφαρμογή των κρατικών εντολών. Μέση λύση δεν υπάρχει.
(2) Καλώς ή κακώς, αδιάφορον επί του προκειμένου, η κοινωνία μας άλλαξε, καθώς:
(α) κατέρρευσε ο κομμουνισμός τα έτη 1.989-1.991μ.α.χ.χ. στην Ανατολική Ευρώπη,
(β) ήλθαν πλείστοι αλλοεθνείς με την κατάρρευση του κομμουνισμού καί τα μετέπειτα έτη,
(γ) υπήρξε η τεχνολογική-διαδικτυακή επανάσταση,
(δ) υφίσταται η κλιματική αλλαγή,
(ε) υπήρξε η οικονομική "παγκοσμιοποίηση" των ετών 1.991-2.008μ.α.χ.χ.,
(στ) υπήρξε η διεθνής οικονομική κρίση της εποχής μας, των ετών 2.008μ.α.χ.χ.-σήμερα,
(ζ) εκδηλώθηκε η "Αραβική άνοιξη" με την ανατροπή πλείστων ισλαμικών κυβερνήσεων το 2.011-2.013μ.α.χ.χ.,
(η) εισήλθαν πρόσθετοι αλλοεθνείς/αλλόφυλοι λόγω της "Αραβικής άνοιξης",
(θ) επανήλθαν στην Ελλάδα εξαλειφθείσες από ετών ασθένειες.
(3) Οι προηγούμενες μεταβολές επέδρασαν καί στην παιδεία. Γεννήθηκα το 1.976μ.α.χ.χ., ενώ λόγω προβλημάτων υγείας μου, πήγα σε ειδικό σχολείο δύο πρόσθετα έτη. Ως εκ τούτου, αντί να τελειώσω το 1.994μ.α.χ.χ., τελείωσα το 1.996μ.α.χ.χ. Αργότερα σπούδασα στο πανεπιστήμιο καί ορκίστηκα ιστορικός την 8η Μαΐου 2.007μ.α.χ.χ. Τα έτη
2.007-2.010μ.α.χ.χ. παρηκολούθησα επιδοτούμενα σεμινάρια. Τα έτη 2.010-2.012μ.α.χ.χ. εργάσθηκα ως καθηγητής σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής καί εκπαίδευσης.
Από του 2.012μ.α.χ.χ. καί μέχρι σήμερα είμαι άνεργος.
Ας δούμε λοιπόν την μεταβολή σε σχέση με τα τότε δεδομένα.
(α) Στο γυμνάσιο-λύκειο Θρακομακεδόνων υπήρχαν τριακόσιοι(300) μαθητές στο γυμνάσιο καί τριακόσιοι(300) μαθητές στο λύκειο. Σε σύνολο λοιπόν εξακοσίων(600) μαθητών, τα έτη 1.990-1.996μ.α.χ.χ. υπήρχαν 599 Έλληνες καί Ελληνίδες, τύποις ορθόδοξοι χριστιανοί καί μία Εβραία μαθήτιδα.
(β) Στην περίοδο 2.010-2.012μ.α.χ.χ., στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις οποίες εργάστηκα, ο αριθμός των αλλοεθνών/αλλοφύλων μαθητών/μαθήτιδων είναι σημαντικός. Άρα, δεν έχει νόημα να επιμένετε σε τετριμμένα.
(γ) Μεγάλος βαθμός αλλοεθνών είναι αλλόθρησκοι καί αλλόδοξοι.
(δ) Μεγάλος αριθμός Ελλήνων πλέον απεχώρησε καί αποχωρεί εκ της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, επιλέγοντας την αθεΐα ή τον αγνωστικισμό ή να γίνουν άθρησκοι ή τη μεταστροφή τους προς την Ελληνική Εθνική Θρησκεία του Δωδεκαθέου καί σε άλλες θρησκείες, μεταξύ των οποίων καί εγώ που τυπικώς προχώρησα σε "Διόρθωση Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης-Διαγραφή Θρησκεύματος" την Τρίτην, ημέραν Άρεως, Ρωμαϊστί/Λατινιστί Martiis/Martis dies, Γαλλιστί Mardi, 1ην Μαρτίου 2.011μ.α.χ.χ.
(ε) Τόσον ως μαθητής όσον καί ως καθηγητής, ουδέποτε είδα να τελείται στο σχολείο μου έπαρση της σημαίας.
(4) Περί "Ελληνοχριστιανισμού"
(α) Η σχολική προσευχή προφανώς είναι κάτι βλακωδέστατον, καθώς η προσευχή αποτελεί κάτι το προσωπικόν, χάριν ευχαριστίας προς το θείον ή αιτήματος λόγω ανάγκης προς το θείον. Επίσης, ουδέν απολύτως κρίθηκε από το Συμβούλιον της Επικρατείας περί της σχολικής προσευχής, αλλά κάποιοι αρτηριοσκληρωτικοί το εισήθηκαν στον θρησκόληπτο προδότη Ανεπρόκοπο Φαυλόπουλο, που άφησε το 2.008μ.α.χ.χ. την Αττική καί την Ελλάδα να καταστραφεί εκ των λαθρομεταναστών καί αλητών.
(β) Συγχαίρω προσωπικώς τον νύν πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Νικόλαο Βούτση για την επίθεσή του κατά της κατά Κωνσταντίνον Σημίτην "γελοιότητας του Ελληνοχριστιανισμού", καθώς δεικνύει την συνέχειά του, τρόπον τινά, προς τους Ευρωπαίους καί Νεοέλληνες Διαφωτιστές.
(γ) Ο τρόπος αντίληψης της ιστορίας δεν είναι κάτι το ενιαίον. Αυτό πρέπει να κατανοηθεί. Στην προκειμένη περίπτωση, όσον αφορά την Ελληνική ιστορία, υπάρχουν δύο(2) ιστορικά σχήματα:
(i) των Νεοελλήνων Διαφωτιστών υπό τον Κοραή, του τύπου
"Αρχαιότητα"-"Μεσαίωνας"-"Νέος Ελληνισμός"
(ii) το "Ελληνοχριστιανικό" των Ζαμπέλιου-Παπαρρηγοπούλου, του τύπου
"Αρχαιότητα"-"Βυζάντιο"-"Νέος Ελληνισμός"
Άρα, το ποιό σχήμα θα επιλέξει κάποιος, είναι απολύτως θέμα ιδεολογίας.
(δ) Κατ' άρθρον 16.2Σ. αναφέρεται ότι "η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους καί έχει σκοπό την ηθική, επαγγελματική καί φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής καί θρησκευτικής συνείδησης καί τη διάπλασή τους σε ελεύθερους καί υπεύθυνους πολίτες". Όπως βλέπουμε, το άρθρον 16.2Σ. δεν αναφέρει τη διάπλαση ορισμένης συνείδησης προς μεταστροφήν υπέρ ορισμένης θρησκείας, διότι πάλι κατ' άρθρον 13.1Σ. "τα ατομικά κοινωνικά καί πολιτικά δικαιώματα δεν εξαρτώνται από τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις καθενός".
Άρα, το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να είναι θρησκειολογικό ή να καταργηθεί.
Αν διαφωνείτε, προφανώς να ιδρύσετε δικά σας σχολεία.
(5) Σαφεστάτως καί διαφωνώ με την κατάργησιν της αριστείας από τα σχολεία.
(6) Ας δούμε καί τα τελευταία πλήν όμως όχι έσχατα θέματα.
(α) Όσον αφορά τις "έμφυλες ταυτότητες", αυτά είναι ανοησίες των αριστεριστών καί ηλιθιότητες που πρέπει να απαγορευθούν.
(β) Όσον αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αν είναι να αξιολογηθεί με πρακτικές εφαρμογές, να το συζητήσουμε. Θυμίζω τους κολασμένους διαλόγους του Παντελεήμονος Μπεζενίτη με νεαρό μοναχό πρό ετών.
(γ) Όσον αφορά την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλοφίλους είμαι απόλυτος εχθρός. Εγώ θεωρώ αναγκαία καί την εκτέλεσιν των ομοφυλοφίλων, κατά τους νόμους του Σόλωνος. Εν ολίγοις, άχρηστες ηθικολογίες τέλος. Τα συμπεράσματα δικά σας.-

3
Δεσποινα Σ.Ξενουλη

ΠΑΤΡΙΔΑ ΘΡΗΣΚΕΊΑ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ! !!!!!