Ως προς τα μέτρα που θα ληφθούν, το βέβαιο είναι ότι θα γίνει παράταση του διδακτικού έτους, ενώ θα αξιοποιηθεί για επαναλήψεις και το πρώτο διάστημα μετά το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο.

Παράλληλα, από την ημερομηνία ανοίγματος των σχολείων και τον διδακτικό χρόνο που απομένει –να σημειωθεί ότι δεν θα γίνουν μαθήματα κατά τις διακοπές του Πάσχα– θα εξαρτηθεί εάν θα γίνουν οι ενδοσχολικές, προαγωγικές εξετάσεις στα γυμννάσια και τα λύκεια. Επίσης, δεν αναμένεται να υπάρξει περικοπή της ύλης, πέραν εκείνης που έχει ήδη ανακοινωθεί.

Τέλος, και ο ΟΟΣΑ θα αξιολογήσει την πορεία εκπαίδευσης διεθνώς την εποχή της πανδημίας. Ο διαγωνισμός PISA αναβλήθηκε για το 2022 και η πιλοτική του φάση θα γίνει μέσα στο 2021. Στην Ελλάδα στην πιλοτική φάση –θα γίνει διά ζώσης– θα συμμετάσχουν μαθητές από 40 σχολεία της Αττικής, και στον επίσημο διαγωνισμό 6.000 μαθητές στο τέλος γυμνασίου από 280 σχολεία της χώρας.

Το υπουργείο Παιδείας πιέζει για το άνοιγμα των σχολείων το συντομότερο δυνατόν, ακόμη και από τις 5 Απριλίου, ενώ από την πλευρά του το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προετοιμάζεται για την ποιοτική αναπλήρωση της διδακτέας ύλης και την αξιολόγηση των δεδομένων της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης. Ποσοτικά, με βάση τα στοιχεία του ΙΕΠ, έως τώρα έχει καλυφθεί το 70%-75% της διδακτέας ύλης ανά μάθημα.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας έχει προτείνει την επιστροφή των γυμνασίων και λυκείων στη διά ζώσης λειτουργία με υποχρεωτικό self testing για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στελέχη του υπουργείου δήλωσαν στην «Κ» ότι η επιτροπή λοιμωξιολόγων είναι θετική και η τελική εισήγηση θα κατατεθεί προς την κυβέρνηση την επόμενη εβδομάδα. Εάν τελικά η πρόταση υιοθετηθεί, απαιτείται να γίνουν διαδικαστικά βήματα και να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές, ώστε τα τεστ να γίνουν πριν από τη Δευτέρα 5/4. Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση εργάζονται περίπου 63.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και φοιτούν 550.000 μαθητές.

Την ίδια στιγμή, με βάση τις δηλώσεις των εκπαιδευτικών στο σύστημα MySchool, μέχρι τώρα έχει καλυφθεί έως το 75% της διδακτέας ύλης, ποσοστό που θεωρείται ικανοποιητικό για την ολοκλήρωση της ύλης εντός της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, το βάρος δίνεται στις μετρήσεις για την ποιοτική αναπλήρωση της ύλης. «Το μάθημα έγινε, αλλά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποκατάστατο της διά ζώσης» σχολίασε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Αντωνίου.

Για τον λόγο αυτό θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική έρευνα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς (ο αριθμός όσων θα συμμετάσχουν υπολογίζεται να ξεπεράσει τις 2.000), με στόχο να καταγραφούν τα μαθησιακά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης. Δηλαδή, να μετρηθεί το πώς αφομοιώθηκε η ύλη, πώς λειτούργησε η τηλεκπαίδευση και πόσο επηρεάστηκε (ψυχοκοινωνικά στοιχεία) η εκπαιδευτική κοινότητα από το παρατεταμένο lockdown των σχολείων.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.