Σχολεία 2022 – Αγιασμός: Τι απάντησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων σε σχετική ερώτηση αναφορικά με τα μέτρα που θα ισχύσουν.

Η Υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις, ανάμεσα στις οποίες ήταν και κάποιες αναφορικά με το αν οι γονείς θα μπορέσουν να δώσουν το παρών κανονικά στον αγιασμό της Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου 2022, αν θα ισχύσουν ιδιαίτερα υγειονομικά κατά του κορονοϊού πρωτόκολλα και γιατί δεν θα ισχύσουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι covid σε μαθητές, ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του στις τάξεις.

Για την πρώτη ημέρα στο σχολείο η Υπουργός είπε: «Τα διαδικαστικά της πρώτης ημέρας στο σχολείο ρυθμίζονται από τον Διευθυντή του σχολείου οπότε καλώ τους γονείς να έρθουν σε επικοινωνία με τον Διευθυντή, αλλά δεν υπάρχουν μέτρα τα οποία θα ισχύσουν κατά την πρώτη ημέρα και θα θυμίσω πως υπάρχουν συγκεκριμένες εισηγήσεις από την επιτροπή των ειδικών, οι οποίοι κατέληξαν σε ομόφωνη εισήγηση για τα μέτρα έναρξης της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, με προαιρετική τη χρήση της μάσκας, με απομόνωση του κρούσματος και μετά υποχρεωτική μάσκα για άλλες 5 ημέρες μετά το πενθήμερο της απομόνωσης».

Για τα μέτρα covid στα σχολεία η κ. Κεραμέως είπε: «Σχετικά με τα μέτρα έχουμε νέα δεδομένα. Εχει νοσήσει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, έχει εμβολιαστεί ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού και τα στοιχεία της μετάλλαξης σύμφωνα με τους ειδικούς είναι τελείως διαφορετικά με τις προηγούμενες μεταλλάξεις. Στις άλλες χώρες, σχεδόν παντού, τα σχολεία άνοιξαν χωρίς υποχρεωτικά μέτρα».

Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου
Μηνύματα προς τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς στέλνει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η οποία ξεκινά επίσημα τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, με την τέλεση της ακολουθίας του Αγιασμού.

Αναλυτικότερα ο Προκαθήμενος της εν Ελλάδι Εκκλησίας αναφέρει προς τους μαθητές και τις μαθήτριες των δημοτικών σχολείων:

Σήμερα, στό ξεκίνημα μίας νέας σχολικῆς χρονιᾶς, θέλω νά μοιραστῶ μαζί σας ἕναν ἀριθμό: 258 ἑκατομμύρια παιδιά καί νέοι σέ ὅλο τόν κόσμο δέν ἔχουν τή δυνατότητα νά βρεθοῦν στό Σχολεῖο καί σέ ἀσφαλεῖς συνθῆκες μάθησης.

Κύριες αἰτίες γι’ αὐτό εἶναι ὁ πόλεμος, ἡ βία, οἱ φυλετικές διακρίσεις, ἀλλά καί ἡ ἔλλειψη πόρων στίς χῶρες τους γιά νά μπορεῖ νά ὑποστηριχθεῖ ἡ ἐκπαιδευτική διαδικασία. Τό μέλλον αὐτῶν τῶν παιδιῶν φαντάζει ζοφερό.

Εἶναι ἐξαιρετικά ἀβέβαιο πόσοι θά καταφέρουν νά ἀπολάβουν τούς καρπούς τῆς μόρφωσης. Τό μόνο βέβαιο εἶναι ὅτι αὐτά τά παιδιά θά προτιμοῦσαν νά βρίσκονται στή θέση σας αὐτή τή στιγμή, νά χαίρονται τήν εἰρήνη καί τή δυνατότητα νά ὀνειρεύονται τό μέλλον.

Μποροῦμε νά κάνουμε κάτι; Ἡ ἀπάντηση δέν εἶναι ἁπλή. Ὡστόσο δέν θά πάψουμε νά ἀγωνιζόμαστε. Ὁ καθένας μέ τόν τρόπο του. Ἄς ξεκινήσουμε ἀπό τή δική μας ζωή. Πόσο ἀνεχόμαστε τή βία; Πόσο ἀγωνιζόμαστε γιά τήν εἰρήνη;

Πόσο προσπαθοῦμε νά ἀποδεχθοῦμε τό διαφορετικό; Τά λυπηρά φαινόμενα τῆς ἐνδο-οικογενειακῆς καί τῆς ἐνδο-σχολικῆς βίας ὁρίζουν τήν εὐθύνη μας καί τίς προσπάθειές μας γιά ἕναν καλύτερο κόσμο, τόν δικό μας κόσμο, ὅπου ἡ βία δέν ἔχει καμία ἀπολύτως θέση.

Τό Σχολεῖο εἶναι ἕνας τόπος συνάντησής μας μέ πολλούς ἀνθρώπους. Ἀπό τό πόσο μποροῦμε νά ἀνεχθοῦμε καί νά ἀποδεχθοῦμε τή διαφορετικότητα τοῦ συμμαθητῆ καί τοῦ καθηγητῆ μας, ἀπό τό πόσο μποροῦμε νά τούς καταλάβουμε, ξεκινᾶ ἡ εἰρήνη ἤ ὁ πόλεμος στή ζωή μας, ἡ ἀγάπη καί ὄχι ἡ βία. Θά ἔλεγε κανείς ὅτι τό Σχολεῖο εἶναι ἕνα μικρό ἐργαστήρι εἰρήνης γιά ὅλους μας.

Εἴμαστε πολύ εὐλογημένοι καθώς ζοῦμε σέ ἕναν τόπο, ὅπου μποροῦμε ἐλεύθερα νά ἐκφράσουμε τίς ἰδέες καί τίς διαφωνίες μας. Ὑπάρχουν θεσμοί καί ἀξίες πού μᾶς προστατεύουν. Γι’ αὐτά ἀγωνίστηκαν καί οἱ πρόγονοί μας, γι’ αὐτά ἀγωνιζόμαστε κι ἐμεῖς σήμερα.

Ἔτσι, λοιπόν, κάθε φορά πού σκεπτόμαστε «ἄλλη μιά μέρα στό σχολεῖο», ἄς κάνουμε μιά μικρή προσευχή: Νά φέρνουμε στό νοῦ μας ὅλα ἐκεῖνα τά παιδιά, πού ἐπειδή ἔτυχε νά γεννηθοῦν σέ ἐμπόλεμες ἤ προβληματικές περιοχές, δέν εἶναι σίγουρο ὅτι μποροῦν κάθε πρωί νά ξεκινήσουν γιά τό σχολεῖο. Καί ἡ προσευχή μας νά γίνεται πράξη. Νά γίνεται ἀγῶνας γιά τήν ἀποδοχή τοῦ ἄλλου. Ἀγῶνας γιά νά ἀδράξουμε τήν ὀμορφιά τῆς ἡμέρας.

Ἀγῶνας γιά εἰρήνη καί καλοσύνη.

Σᾶς εὔχομαι καλή καί εὐλογημένη σχολική χρονιά. Ὁ Χριστός μας, πού καλεῖται «ἄρχων τῆς εἰρήνης», νά πλημμυρίζει πάντοτε μέ τό φῶς Του τίς ψυχές σας.

Προς τους Εκπαιδευτικούς των Σχολείων αναφέρει:

Στό κατώφλι τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς συνηθίζεται νά ἐκφράζονται εὐχές γιά εὐόδωση τοῦ πράγματι πολύτιμου ἔργου σας.

Μαζί μέ τίς εἰλικρινεῖς εὐχές μου, θά ἤθελα τούτη τή μέρα νά μοιραστῶ καί μιά σκέψη μαζί σας. Ὁ Ἀπόστολος Φίλιππος συναντώντας κάποιον ἄρχοντα Αἰθίοπα, πού διάβαζε γιά τόν Μεσσία, τόν ρώτησε: «Ἄραγε, κατανοεῖς αὐτά πού διαβάζεις;».

Σκέπτομαι, λοιπόν, τόν ἀγῶνα σας καί τίς δυσκολίες του γιά νά μεταμορφώσετε τήν ἁπλή λήψη τῆς πληροφορίας σέ βαθιά κατανόηση ὅσων ὡραίων καί ὑψηλῶν ἔχει κατακτήσει, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, ἡ ἀνθρώπινη νόηση!

Ἀληθινό κατόρθωμα! Χρειάζεται ψυχική δύναμη, προαίρεση -δηλαδή ἐπιθυμία καρδιᾶς- ὑπομονή, πεῖσμα στίς ἀντιξοότητες, ἱκανότητες.

Βέβαιος ὅτι διαθέτετε ὅλα τά ἀνωτέρω, θά τά προσφέρετε τώρα ἁπλόχερα στούς μαθητές καί στίς μαθήτριές σας, πού ἐπιθυμοῦν νά γευθοῦν τούς θησαυρούς κάθε ἐπιστητοῦ καί νά ἀνακαλύψουν ἀληθινό νόημα στή ζωή τους.

Ταυτόχρονα, μέ βαθιά ἐνσυναίσθηση θά ἀφουγκράζεστε τίς ἀνησυχίες τους καί μέ ἀστείρευτη ἀνθρωπιά θά τούς ἐλαφρύνετε τό ψυχικό φορτίο, μεταδίδοντας ἐλπίδα καί καλλιεργώντας ἀρετές. Γι᾽ αὐτό ἐκφράζω ὄχι ἁπλῶς τήν εὐχή ἀλλά τήν σιγουριά πώς τό νέο σχολικό ἔτος θα εἶναι μεστό δημιουργικότητας, μάθησης καί ψυχωφέλειας.

Ἡ Ἐκκλησία μας θά σταθεῖ γιά ἄλλη μιά φορά ἀρωγός στίς ἄοκνες προσπάθειές σας. Προσευχόμενη ἀλλά καί προσφέροντας πλῆθος ἐκπαιδευτικῶν προγραμμάτων, καλλιτεχνικῶν ἐκδηλώσεων, μαθητικῶν διαγωνισμῶν, ἐπισκέψιμων χώρων, πού ἔχουν δομηθεῖ κατάλληλα γιά νά ἐνισχύσουν τό ἐκπαιδευτικό σας ἔργο.

Συνάμα, σᾶς καταθέτω ἐγκαρδίως τό πατρικό ἐνδιαφέρον καί τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη μου, συνοδοιπόρος στήν ἀξιοθαύμαστη πορεία σας. Καλή καί εὐλογημένη σχολική χρονιά!

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.